X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
МОЛОДІЖНІ СУБКУЛЬТУРИ: ВЧОРА І СЬОГОДНІ

Завантажити презентацію

МОЛОДІЖНІ СУБКУЛЬТУРИ: ВЧОРА І СЬОГОДНІ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

МОЛОДІЖНІ СУБКУЛЬТУРИ: ВЧОРА І СЬОГОДНІ У всі часи існувало розшарування суспільства на різні класи: на бідних і багатих, на розумних і безграмотних, на буржуазію і пролетаріат, але за весь час існування суспільства ніколи не спостерігалося такого яскравого і насиченого розшарування молоді. Як дивно б це не звучало, але кого зараз тільки немає? Панки, готи, емо, фріки, растамани...

Слайд 2

Субкультура – соціальне угрупування, яке об'єднане тим, що кожен з його представників себе до нього зараховує (тобто ідентифікує). Члени такого угрупування можуть формувати групи безпосереднього спілкування (компанії, клуби, тусовки), але їхній зв'язок одне з одним може відбуватися і віртуально, завдяки захопленню одним героєм. Кожен представник чи носій субкультури приймає норми, цінності, картину світу, стиль життя та інше – за зразок свого існування. Але паралельно з цим існують і зовнішні атрибути, які свідчать про приналежність до певного угрупування, як наприклад: жаргон (сленґ), зачіска, одяг, зовнішній вигляд та ін.

Слайд 3

Психологічні фактори появи субкультур: потреба виділитися, ствердитися, звернути на себе увагу; активність поза школою, не з почуття обов’язку, а з власної ініціативи.

Слайд 4

Соціальні фактори появи субкультур: нестабільність розвитку суспільства; криза інституту сім’ї (розлучення, громадянський шлюб); вестернізація (погляд на Захід).

Слайд 5

Молодіжна субкультура – будь-яке об'єднання молоді, що має власні елементи культури, а саме: - мову (сленг), - символіку (зовнішня атрибутика), - традиції, - тексти, - норми і цінності.

Слайд 6

5 головних характеристик молодіжних субкультур: специфічний стиль життя і поведінки; наявність власних норм, цінностей, картини світу, які відповідають вимогам певних соціальних категорій молоді; протиставлення себе решті суспільства; зовнішня атрибутика, яка має символічне значення; ініціативний центр, який генерує тексти.

Слайд 7

ВАРТО ЗВЕРНУТИ УВАГУ! Парадокс молодіжних субкультур: з одного боку вони культивують протест проти суспільства дорослих, його цінностей і авторитетів, а з іншого – покликані сприяти адаптації молоді до цього дорослого суспільства.

Слайд 8

Типи молодіжних субкультур: Романтико-ескапістські (хіпі, толкієністи). Гедоністично-розважальні (мажори, рейвери, репери). Кримінальні (гопники). Анархо-нігілістичні (панки, металісти, готи, сатаністи тощо).

Слайд 9

ХІПІ (1950р.) Хіпі або «діти квітів» з’явилися у США у 50-х рр. ХХ ст. як протест проти В’єтнамської війни. Представники хіпі сповідували принцип ненасилля, аполітизму, вірили, що «все, що потрібно – це любов». Їх не цікавлять матеріальні цінності, всі люди – брати. Носять каптани, намисто, індійські дзвіночки.

Слайд 10

Є два типи панків: 1) люди належать до цього руху тому, що вони слухають відповідну музику (панк-рок музику); 2) люди, які окрім того що слухають цю музику, ще і в житті сповідують панківські принципи. невизнанні будь-якого насильства, повазі до батьків і абсолютному пофігізмові, замішаному на доброму гуморі. Перші групи такого напрямку зародилися ще у 1964 році у Сполучених Штатах. Тоді вони мислили себе як альтернатива рок-н-ролові. Музика повинна була бути доволі жорсткою, швидкою, голосною, а тексти серйозними та такими, що порушували б проблеми, які хвилювали більшість молоді. ПАНКИ (1964 р.)

Слайд 11

РАСТАМАНИ (1970 Р.) варіації хіпі, прихильники музики реггі, африканської релігії, растафаріантства. Зовнішні ознаки: Червоно-жовто-зелені берети; На голові дреди або афрокосички Грають на африканських барабанах, Палать травку (прибічники легалізації маріхуани).

Слайд 12

ФУРІ Поєднує людей, які захоплюються антропоморфними тваринами в образотворчому мистецтві, анімації, худ.літературі та дизайні. Відмінною рисою субкультури є прагнення втілення образу антропоморфної тварини у творчості, або у собі через ідентифікацію з нею. Антропоморфною твариною прийнято вважати вигадану істоту, що поєднує у собі якості людини і тварини як в анатомічному, так і в духовному плані.

Слайд 13

ТЕРІАНТРОПІЯ Цей термін використовується для означення трансформації людини у іншу тваринну форму в міфології. Як субкультура не має єдиних догм і авторитетів. Відмінності теріантропів від фурів: теріантопи зосереджені на відчутті себе як тварини або тваринній стороні своєї сутності та її природи, на духовному розумінні явища теріантропії.

Слайд 14

СКІНХЕДИ Субкультура скінхедів не зберегла для історії точну дату свого зародження. Достеменно відомо, що це сталося десь у портових містах Великобританії наприкінці 50-х - початку 60-х років двадцятого століття. Зовнішні ознаки: брита голова, сині джинси, червоні підтяжки, важкі чоботи. Поділяються на лівих і націскінів (фашистів).

Слайд 15

Антифа або “редскін” (антифашистський рух) ліві скінхеди, це агресивний антифашистський рух, що ворогує з нацистськими угрупуваннями. Зовнішні ознаки: на обличчі хустка, що закриває ніс.

Слайд 16

ГОПНИКИ (80-ТІ РР.ХХ СТ.) Го пник (гоп, гопота) —представник радянської та пост-радянської субкультури, утвореної в результаті проникнення кримінальної естетики в робітниче середовище; людина, що вимагає гроші або інші цінні речі від інших людей, шахрай, грабіжник, хуліган. Зазвичай походить з малозабезпечених сімей. Слово походить з російської мови. За однією з версій, утворилось від старої абревіатури ГОП – рос. городское общество презрения (ГОПи існували на початку XX століття у Петербурзі), за іншою - від слова «гоп-стоп» (на злодійському жаргоні - пограбування, напад, збройний грабіж).

Слайд 17

РЕЙВ (англ. rаvе) — масова нічна дискотека з виступом диск-жокеїв; акож загальна назва електронної танцювальної музики, що грають на таких дискотеках. Точного визначення рейву немає. Початково рейви були величезними нічними дискотеками, що проводилися в складських приміщеннях або на полях під відкритим небом, куди з'їжджалися тисячі людей. Ці ніким не контрольовані масові збори викликали в суспільстві негативну реакцію, зокрема через широке вживання «екстазі» та більш важких наркотиків на таких вечірках. Незабаром багато британських клубів стали проводити рейви у своїх стінах, використовуючи багатоярусні танцмайданчики, для кожного з яких грав свій діджей. Культуру рейвів увібрали в себе запроваджені в 1990-і роки в Берліні, а потім інших містах світу «пара ди любові». На пострадянському просторі рейви проводилися з початку 1990-х років, найбільшим з них став фестиваль "КаZантип", що спочатку проводився на Кримському мисі Казантип, а потім поміняв назву на «Республіка КаZантип» і переїхав спочатку у село Веселе (поблизу Судака), а потім під селище Поповка (поблизу Євпаторії).

Слайд 18

МЕТАЛІСТИ (1980 Р.) Їх надихає та об'єднує музика у стилі метал. Зовнішні ознаки: чорні джинси або шкіряні штани, шкіряна куртка “косуха”, чорні футболки або балахони з логотипом улюбленої групи, напульсники — шкіряні браслети з заклепками або шипами, ланцюги на джинсах, звичайні чоботи, кросівки. В основному мають довге волосся..

Слайд 19

ЯППІ (1980 Р.) Виникли в США як антитеза хіппі. Це прибічники конформізму-головна увага кар’єрі, кваліфікаційному рівню, охайному офісному одягу.

Слайд 20

ГОТИ Го ти — представники готичної субкультури, натхненних естетикою готичного роману, естетикою смерті, готичної музики й відносять себе до готики-сцени. Представники руху з'явилися в 1979 році на хвилі пост-панка. Панківський епатаж готи направили в русло пристрасті до вампірскої естетики, до темного погляду на світ.

Слайд 21

Рейвери (1985 р.) Виникли у Великобританії. Це шанувальники вечірок електронної музики і наркотика екстазі.

Слайд 22

ХІП-ХОПЕРИ (90-ті рр.ХХ ст.) Історія хіп-хопу – це приклад того, як буквально за одне покоління босяцький фольклор американського негритянського ґетто перетворився на світовий мейнстрім, а дворові хулігани – на світових суперзірок. Зовнішні ознаки: широкі штани, спортивні майки, важкі прикраси на шиї, кепка задом наперед; специфічна хода.

Слайд 23

МАЖОРИ Носять одяг певного бренду (вихідці із багатих сімей). Проти куріння, алкоголю, наркотиків (хоча можуть продавати наркотики, самі їх не вживаючи).

Слайд 24

ЕМО (1990 Р.) Емоційні, чуттєві люди, цінють дружбу, любов, заперечують наркотики та алкоголь, слухають рок-музику з емоційним вокалом (плач, стогін). Зовнішні ознаки: - чорно-рожеве вбрання, - чорне волосся, навскіс зрізані чолки - великі рогові окуляри, - светри та майки дитячого розміру, - обтягуючі штани, - проклепані ремені, напульсники, - на гаманці ланцюг, - кеди з різнокольоровими штурівками.

Слайд 25

Толкієністи (рольовики) Шанувальники книг Джона Рональда Толкієна та жанру фентезі. Влаштовують рольові ігри на природі (самодіяльні театри).

Слайд 26

Фріки Люди, які люблять яскраво одягатися і поводитися, привертати до себе увагу. Тут і яскраві кольори одягу, і тату і різний пірсинг. По суті, ці люди не лише яскраво виглядають, вони і яскраво мислять.

Слайд 27

ГЕЙМЕРИ Геймери — це прихильники комп'ютерних ігор, які вбачають в іграх сенс свого життя. Найчастіше геймерами є підлітки. Фактично гра у підлітка займає увесь вільний від навчання час. Найбільш організованим різновидом геймерів є “квакери”, прихильники комп’ютерної гри “Quake”. Субкультура геймерів зародилася нещодавно. З появою комп'ютерних ігор, а пізніше й Інтернету молодь стала активно спілкуватися в мережі. Комп'ютерні мережеві ігри для них — це можливість спілкуватися в дії: разом з іншими, часто іноземними, однолітками проходити завдання та перемагати ворогів.

Слайд 28

Любителі екстремальних видів спорту: байкери, ролери, скейтери, стрітрейсери, сноубордисти, серфінгісти, джампери, паркури.

Слайд 29

БАЙКЕРИ (1950Р.) Байкер — це водій мотоцикла. Для них байк — стиль життя, а не просто швидкий та зручний спосіб пересування. Серед байкерів зустрічаються релігійні люди, чимало й атеїстів. Але всіх їх об'єднує віра в одного кумира — Швидкість. Байкер живе і помирає, прагнучи до позамежного. У цьому байкери схожі на спортсменів. У певній мірі байкінг є спорт, але спорт екстремальний.

Слайд 30

Екстремальні види спорту Скейтери Ролери

Слайд 31

Паркур Джампінг

Слайд 32

ДЖЕКЕС Можна перекласти як придурок, болван(рос.) Суть – молоді люди знімають відеоролики, в яких підпалюють себе, проколюють різні частини тіла, виконують небезпечні трюки, ризикують, чудять, порушуючи громадський спокій. Своє захоплення пояснюють бажанням дивувати оточуючих заради сміху та власної втіхи. Тобто робити те, що іншим не спадало б на думку. Усе знімають на відео. Отже, захоплення дуже дивне та небезпечне.

Слайд 33

ВИСНОВОК Молодіжні субкультури — особлива частина суспільної культури. «З віком потяг до тієї чи іншої субкультури мине. Неформальний спосіб життя притаманний людям підліткового віку. А належність до тієї чи іншої субкультури – це своєрідний спосіб продемонструвати дорослим свої власні погляди на життя. Тим більше, що підліткам взагалі характерне протиставлення себе дорослим. І тому тінейджери об’єднуються з іншими однодумцями та демонструють те, що у них є власні життєві позиції. Зазвичай бажання належати до певної субкультури з віком зникає. До цього потрібно ставитися лише як до одного з етапів життя. А батькам таких підлітків я б порадила не реагувати бурхливо на таке волевиявлення їхніх дітей. Між іншим, практично всі підлітки проходять через певні групи, хай то якісь гуртки, секції чи ті ж неформальних рухи. У психології навіть вважається, що це сприятиме їхньому подальшому нормальному розвитку».

Слайд 34

Питання диспуту Можливо вам відомі інші молодіжні субкультури. Поділіться інформацією. Молодіжні субкультури – це данина моді чи…? Які позитивні і негативні сторони приналежності до тієї чи іншої молодіжної субкультури? Чи знаєте ви представники яких молодіжних субкультур є в нашому місті? У більшості людей особи з пірсингом, дредами, ірокезами та іншими предметами самовираження викликають як мінімум нерозуміння…А як ви ставитесь до цього?

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Соціологія