Управлінська діяльність керівника навчального закладу щодо організації роботи шкільної бібліотеки
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Управлінська діяльність керівника навчального закладу щодо організації роботи шкільної бібліотеки
Розподіл обов’язків щодо формування та використання фонду директор заступник з навчально-виховної роботи класні керівники бібліотекар
Директор Управління процесом формування та використання фонду навчальної літератури. Розподіл між членами адміністрації та бібліотекарями функціональних обов'язків щодо раціонального використання бібліотечних фондів шкільних підручників. Забезпечення бібліотеки приміщеннями, обладнанням, предметами бібліотечної техніки. Затвердження переліку навчально-методичних видань, які використовуються в навчально-виховному процесі. Організація роботи комісії зі збереження бібліотечних фондів. Очолює комісію по визначенню придатності літератури до використання в новому навчальному році.
Заступник з навчально-виховної роботи Вивчення нормативних документів Міністерства освіти і науки України, управління освіти і науки облдержадміністрації, відділу освіти з питань бібліотечних фондів навчальної літератури. Організаційна та роз'яснювальна робота щодо виконання положень нормативних документів. Аналітична діяльність, вивчення забезпеченості та складу фондів навчальної літератури, ефективності їх використання. Педагогічне керівництво роботою бібліотеки з формування та збереження фонду навчальної літератури. Формування замовлення на навчальні програми, підручники та посібники з урахуванням наявних фондів та реальних потреб. Розробка єдиних вимог щодо використання і збереження підручників учнями. Контроль за формуванням та використанням фондів
Спрямування діяльності педагогічного колективу та органів учнівського самоврядування на формування дбайливого ставлення до підручників у процесі позакласної роботи, розробка тематики бесід з учнями та батьками з цих питань. Організація роботи з учнями та батьками з вихован ня в учнів дбайливого ставлення до навчальної книги. Розробка єдиних вимог до використання і збереження підручників учнями. Контроль за роботою класних керівників із виховання в учнів свідомого, бережливого ставлення до книжки. Забезпечення участі педагогічного та учнівського колективу у Всеукраїнській акції «Живи, книго!», Всеукраїнському конкурсі дитячого читання «Кращий читач України»
Бібліотекар Організаційна та роз'яснювальна робота з виконання положень нормативних документів. Аналітична діяльність, вивчення забезпеченості та складу фондів навчальної літератури, ефективності їх використання. Інформування педагогічної, учнівської та батьківської громадськості про наявні бібліотечні фонди, нову навчальну літературу, порядок одержання підручників з бібліотеки. Організація, облік та бібліотечна обробка навчального фонду. Інвентаризація фонду навчальної літератури. Формування замовлення на навчальні програми, підручники та посібники з урахуванням наявних фондів та реальних потреб. Забезпечення збереження навчальної літератури. Матеріальна відповідальність. Формування переліку навчально-методичних видань, які використовуються в навчально-виховному процесі. Організація заходів, спрямованих на популяризацію навчальної літератури, виховання бережливого ставлення до шкільного підручника, формування культури розумової праці. Формування в учнів уміння працювати з навчальними виданнями
Класний керівник Контроль за станом підручників у класі. Одержання навчальної літератури з бібліотеки, розподіл її між учнями, облік, повернення до бібліотеки, організація ремонту пошкоджених та заміни загублених видань. Організація роботи з учнями та батьками з виховання в учнів дбайливого ставлення до навчальної книги(крім того оформленням куточка «Живи, книго!» в класі)
Управлінські дії щодо формування читацької компетентності Директор Заступник Вчителі предметники Класні керівники Батьки
Директор школи: здійснює управління процесом забезпечення навчальною літературою та контроль за її використанням на уроках і в позакласний час; спрямовує діяльність педколективу, бібліотеки та батьків на формування в учнів читацької культури; планує та розглядає цю проблему на педагогічних нарадах; фінансує комплектування бібліотеки; здійснює контроль за аналізом читання ( 1 раз на рік); координує роботу заступників директора.
Заступник директора з навчально-виховної роботи здійснює контроль: за використанням науково-популярної літератури, за вмінням учнів користуватися нею; за аналізом читання (2 рази на рік) ; за проведенням бібліотечних уроків; за роботою педагогів та бібліотеки щодо формування читацьких інтересів у дітей на уроках та в позакласний час; за розробкою тематики бесід для учнів і батьків, спрямованих на формування читацької компетентності; за використанням літератури з позакласного читання. здійснює контроль щодо популяризації літератури в позакласній роботі; здійснює контроль за організацією роботи з учителями, бібліотекарем з керівництва читанням; здійснює контроль за проведенням масових заходів, клубів за інтересами щодо розвитку читацької компетентності.
Учителі: навчають учнів уміння працювати з довідковою літературою, словниками, енциклопедіями; проводять інформаційно-бібліотечні уроки; здійснюють контроль за читанням програмної, позакласної літератури та періодичних видань; здійснюють керівництво з проведення масових заходів щодо розвитку читацьких здібностей у дітей разом з батьками та бібліотекарем.
Класний керівник, класовод: здійснює контроль за читанням дітей (1 раз на 2 місяці); формує читацький інтерес засобами книги разом з батьками: здійснює керівництво з проведення масових заходів щодо формування інформаційної та читацької культури в дітей разом з батьками та бібліотекарем; надає допомогу батькам з питань сімейного читання разом з бібліотекарем.
Бібліотекар: надає учням рекомендації щодо можливостей покращення якості навчання через звернення до різноманітних джерел інформації, включаючи комп’ютер; забезпе5чує учнів навчальною та науково-популярною літературою; проводить бібліотечно-бібліографічні уроки; навчає учнів уміння працювати з каталогами, довідниками, енциклопедіями, словниками; здійснює керівництво та контроль за читанням дітей (1 раз на місяць); вивчає читацькі запити дітей; координує роботу щодо формування читацького інтересу в дітей разом з учителями; популяризує нову літературу; є керівником роботи з індивідуального та групового читання учнів; спрямовує діяльність наради бібліотечного активу.
Батьки: здійснюють керівництво і контроль за читанням дітей; надають допомогу в проведенні позакласних заходів та комплектуванні навчального фонду.
Нормативно-правова база Закон України “ Про освіту” Закон України “ Про бібліотеки і бібліотечну справу” Положення про бібліотеку ЗНЗ Нормативні документи МОН України
Обліково-звітна документація бібліотеки Листи відділу освіти Інформація на їх виконання Звіт про отриману літературу за рік Відомості про інвентаризацію Бланки замовлень літератури Відомості про передплату
Інвентаризація Фонд підручників Основний фонд (художня література) 1 раз на рік 1 раз на 5 років
Обов’язкова документація Паспорт бібліотеки Посадова інструкція бібліотекаря Графік роботи План роботи бібліотеки Щоденник роботи Журнал обліку подарункових видань Журнал обліку видань отриманих від користувачів на замін загублених Зошит видачі підручників по класах
План роботи шкільної бібліотеки Завдання і напрями роботи Формування та задоволення читацьких потреб Популяризація літератури Організація дозвілля школярів Патріотичне виховання, українознавство, краєзнавство Сприяння процесам гуманізації, духовного становлення особистості
Робота з обдарованими Відмітки в формулярах Списки рекомендованої літератури за напрямками обдарованості Постійний пошук і підбір літератури за запитом
Вилучення документів Створення комісії Списання на підставі акта ( 2 примірники) Квитанції про здавання макулатури
Схожі презентації
Категорії