X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Від задатків до здібностей

Завантажити презентацію

Від задатків до здібностей

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ВІД ЗАДАТКІВ ДО ЗДІБНОСТЕЙ Презентація до лекції для студентів спеціальності 5.02010401 “Народна художня творчість” Викладач вищої категорії: Близнюк Валентина Іванівна Практикант-педагог: Міненко Катерина Євгеніївна

Слайд 2

Кожний з Вас є здібним до певного виду діяльності

Слайд 3

Тема: Здібності План 1. Поняття про здібності 2. Здібності та задатки 3. Види здібностей 4. Рівні здібностей: обдарованість, талант, геніальність

Слайд 4

Поняття про здібності Здібності не є вроджені, а за життя набуті новоутворення Здібності – це індивідуально-психологічні особливості особистості, які є умовою успішного здійснення певної діяльності.

Слайд 5

Здібності і діяльність Кожна людина здібна до певного виду діяльності. Поза діяльністю цю властивість людини не можна описати, розпізнати та охарактеризувати. Тому ми й складаємо думку про здібності людини за її роботою та результатами діяльності.

Слайд 6

Здібності й знання, вміння та навички Здібності залежать від знань, умінь та навичок людини. Але й від здібностей залежить як успішно людина буде оволодівати знаннями. Подібно до того, як вкинуте в землю зерно ще не є колоском, а тільки має змогу для його розвитку залежно від якості ґрунту, вологи, погоди, так і здібності людини є лише можливістю для оволодіння ЗУН, це пов'язано з умовами навчання, методами та формами навчання

Слайд 7

На жаль бездарними свого часу вважали Вальтер Скотт англ.письм. Джонатан Свіфт англ.письм. Ісаак Ньютон англ.фізик Микола Гоголь укр.письм. Василь Суриков рос.худ. Альберт Ейнштейн нім-амер.фізик

Слайд 8

За сприятливих умов здібності можуть отримати дуже високий розвиток.

Слайд 9

Здібності та задатки Задатки – це лише одна з умов формування здібностей. Не можна вважати, що кожній здібності відповідає певний задаток. Задатки багатозначні. На основі одного задатку можуть виникнути різні здібності, наприклад : на основі такого задатку як швидкість, точність, спритність рухів можуть, в залежності від умов життя, виробитись здібності гімнаста, хірурга, скрипаля.

Слайд 10

Види задатків Особливості зорового і слухового аналізаторів; Властивості нервової системи, а саме здатність утворювати тимчасові нервові зв'язки, це допомагає швидше і точніше виробляти необхідні професійні навички ; Рівень розвитку і співвідношення І та ІІ сигнальних систем

Слайд 11

Співвідношення І та ІІ СС

Слайд 12

Тест : “Тип нервової системи” 1. Переплетіть пальці рук. Зверніть увагу – який із двох великих пальців виявився зверху – правий чи лівий? 2. Складіть вказівні пальці рук перед очима так, ніби прицілюєтесь з пістолета. Визначте й зафіксуйте очима точку, в яку ви “стріляєте”(не закривайте очі). А тепер, закрийте спочатку одне, а потім друге око. Зафіксуйте, в якому випадку точка змістилася. Якщо при закритому правому оці – то тип реакції “правий”, а при лівому – “лівий”. 3. “Поза Наполеона” 4. “Оплески”. Зверніть увагу, яка рука виявилася зверху – права чи ліва. Зафіксуйте результат в зошиті.

Слайд 13

Види здібностей Загальні Загальними - називаються здібності, які певною мірою виявляються в усіх видах діяльності – навчанні, грі, праці, розумовій діяльності. Завдяки загальним здібностям люди успішно оволодівають різними видами діяльності, легко переходять від однієї діяльності до іншої (наприклад, при навчанні ці здібності виявляються в успішному засвоєнні різних навчальних дисциплін.) Спеціальні Спеціальні здібності виявляються у спеціальних видах діяльності. Їх основою є наявність певних властивостей . Так , уява – важлива ознака літературних здібностей, музичний слух – основа музичних здібностей.

Слайд 14

Загальні і спеціальні здібності взаємопов’язані і доповнюють одні одних. Серед видатних діячів було багато людей, у діяльності яких поєднувався високий рівень розвитку загальних і спеціальних здібностей М. Ломоносов Т.Шевченко

Слайд 15

Здібності не даються людині в готовому вигляді від природи. Здібності кожної людини є результат її розвитку, вони залежать від задатків, умов життя, навчання, освіти, виховання. З біографій відомих особистостей ми дізналися, що у них рано виявлялися здібності до музики, літератури, поезії

Слайд 16

Микола Римський-Корсаков - російський композитор З 2-х річного віку добре розрізняв музичні мелодії. Опери: “Снігуронька”, “Травнева ніч”, “Садко”, “Казка про царя Салтана”

Слайд 17

Во льфґанґ Амаде й Мо царт – австрійський композитор У 3 роки грав на клавесині, а в чотири почав писати музику. Творчий доробок Моцарта складає понад 600 творів: більш як 40 симфоній, понад 20 опер, велику кількість інструментальних концертів (зокрема 27 фортепіанних), 13 струнних квартетів, 35 сонат для скрипки

Слайд 18

Олександр Сергійович Пушкін – російський поет Писав вірші з дев'яти років Поеми: “Про царя Салтана”, “Про рибака і золоту рибку”, “Руслан і Людмила”, “Євгеній Онєгін” “Мідний вершник”

Слайд 19

Леся Українка В 11 років написала перший вірш “Надія”. У тринадцять років видала свою першу поетичну збірку. Відомі збірки поезій «На крилах пісень» (1893), «Думи і мрії» (1899), поема «Давня казка» (1903), драми «Бояриня» (1913), «Кассандра» (1903-07), «В катакомбах» (1905), «Лісова пісня» (1911) українська письменниця, перекладач, культурний діяч.

Слайд 20

Іноді здібності можуть виявитися й пізніше, в зрілому віці. Це залежить від того, коли саме з'являються умови для розвитку здібностей

Слайд 21

Іван Андрійович Крилов - російський байкар Першу байку опублікував у сорок років Збірка “Байки дідуся Крилова”: “Ворона і сир”, “Мавпочка і окуляри”, “Лебідь, рак та щука”

Слайд 22

Фактори, які впливають на розвиток здібностей Задатки Знання, вміння та навички Умови навчання та виховання Умови життя, можливість займатися певним видом діяльності Систематична праця

Слайд 23

Йоганн-Себастьян Бах - німецький композитор Протягом 250 років (1550-1800) у сімї Баха, було 57 музикантів, із них 20 видатних. Щомісяця родина влаштовувала “музичні вечори”. Спілкування з талановитими родичами формувало інтерес до музики у дітей. Вони мали можливість розвивати свої музичні здібності.

Слайд 24

РІВНІ РОЗВИТКУ ЗДІБНОСТЕЙ

Слайд 25

Обдарованість Обдарованість - це поєднання здібностей, яке забезпечує людині можливість успішно виконувати яку-небудь одну діяльність. Ознаки обдарованості дитини: велика уважність і зібраність, постійна готовність до напруженої праці; переростання готовності до праці в нахил, любов до праці, потребу; швидкість розумових процесів, підвищення здатності до аналізу і узагальнення, висока продуктивність розумової праці.

Слайд 26

Талант Талант ( з гр.talanton – вага, міра, рівень здібностей) – поєднання високорозвинутих спеціальних здібностей , яке дає людині можливість створювати такі продукти діяльності, що виділяються своєю новизною, досконалістю і мають високу суспільну значущість. Талант виявляється тільки в наполегливій творчій праці

Слайд 27

Талановиті люди мають не одну, а кілька високорозвинутих здібностей. Наприклад , Микола Амосов(1913-2002) був видатним хірургом, кібернетиком і письменником. Основою його успіху стала систематична, творча і напружена праця. Адже, саме в ній найчастіше виникають моменти творчого піднесення, які називаються натхненням. Російський композитор Петро Чайковський (1840-1893) зазначав, що натхнення – це такий гість, який не любить відвідувати лінивих.

Слайд 28

Геніальність Геніальність – найвищий ступінь розвитку здібностей, що виявляється у творчій діяльності, результати якої мають історичне значення. Геній – дуже рідкісне явище. Своєю діяльністю геній сприяє прогресивному розвитку всього суспільства. Таку роль в історії вітчизняної науки і культури відіграла творчість М.Ломоносова, О.Пушкіна, Т.Шевченка, Д.Менделєєва, І.Павлова та ін.

Слайд 29

Любов Павлівна Міненко Художник професіонал, переможець III Міжнародного "Конкурсу без кордонів!", член спілки художників України.

Слайд 30

Життя і творчість її в колі числа п'ять: 5 травня 1950 року народження. Людина, Бог, Земля, Вода, Місяць – п'ять складових її творчості. У її доробку більше 3000 творів: акварелей, полотен олією і темперою, тканих аплікацій, пастелей. Її картини виставляються в кращих національних галереях, значна частина її творів куплена в приватні колекції за кордон.

Слайд 31

Талант і геніальність

Слайд 32

Персональні виставки Персональные выставки: 1992 год - Киев, Музей Т.Г. Шевченко 1993 год - Киев, Музей Литературы 1994 год - Канев, Музей-заповедник Т.Г.Шевченко; Киев, Музей Украинский Дом 1995 год - Киев, Музей Литературы; Музей Т.Г. Шевченко; Гуманитарный лицей им.Т.Г.Шевченка 1998 год - Канев, Музей-заповедник Т.Г.Шевченка; Киев, Галерея Киево-Могилянской Академии 1999 год - Киев, Музей истории Киева 2000 год - Львов, Дворец Творчества; Киев, Музей театра и кино 2002 год - Киев, Национальная библиотека им. Вернадского; Гос. научная библиотека Учителя; Галерея "Шаги навстречу" 2003 год - Киев, Дом Актёра; Печерская галерея 2004 год - Киев, Галерея Киево-Могилянской Академии 2005 год - Киев, Национальный союз художников Украины; Канев, Музей прикладного искусства 2006 год - Киев, МАУП 2007 год - Киев, Украинский Дом; Канев, Музей народного творчества 2008 год - Киев, Музей книги и печатника 2009 год - Канев, Музей народного творчества 2010 год - Киев, Музей Грушевского; Киев, Киево-Могилянская Академия; Канев, Музей народного творчества 2011 рік – Черкаси, Музей Кобзаря

Слайд 33

Домашнє завдання: Від чого залежить розвиток здібностей? Чи визначають вроджені задатки вид майбутніх спеціальних здібностей? Чим відрізняються між собою обдарованість, талант і геніальність?

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Психологія