«Вплив інтегративно-діяльнісного підходів на формування та розвиток математично-природничих здібностей учнів на основі реалізації принципів науково-педагогічного проекту «Росток»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
«Вплив інтегративно-діяльнісного підходів на формування та розвиток математично-природничих здібностей учнів на основі реалізації принципів науково-педагогічного проекту «Росток»
керівник – Єрмак Інна Василівна, директор СЗШ № 213 І-ІІІ ступенів Деснянського району м. Києва; науковий керівник – Пушкарьова Тамара Олексіївна, кандидат педагогічних наук, доцент, заступник директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.
Підготовчий етап (червень-грудень 2009 року); Діагностично-концептуальний етап (січень-червень 2010 року); Оранізаційно-прогнозуючий етап (червень 2010 року -червень 2013 року)
гіпотезу Л.С. Виготського про співвідношення навчання і розвитку; про те, що джерелом розвитку може бути спеціально побудоване навчання; теорію діяльності А.Н. Лєонт’єва, яка полягає в тому, що навчання розвивається в діяльних формах і з певним змістом; теорію навчальної діяльності Д.Б. Ельконіна, В.В. Давидова, яка спирається на поняття проблеми та дії; вікову періодизація Д.Б. Ельконіна; теорію про типи мислення з теоретичним узагальненням В.В. Давидова; теоретико-методологічні засади науково-педагогічного проекту «Росток» (під керівництвом Пушкарьової Т.О.).
Діагностика учасників проекту Педагогічний колектив Учні Психологічні показники Навчальні показники Виявлення динаміки Динаміка змін в експериментальних класах Порівняння експериментальних та контрольних класах Висновки щодо ходу експерименту Корегування досліджень Робота по впровадженню дослідження: підвищення кваліфікаційного рівня вчителів; самоосвіта; апробація методик; методичні заходи (семінари, круглі столи, відкриті уроки); розробка методичного матеріалу.
«Розроблення моделі впровадження інтегративно-діяльнісного підходу на формування та розвиток математично-природничих здібностей учнів на основі реалізації принципів науково-педагогічним проектом «Росток» ґрунтується:
на відповідно побудованому змісті освіти та адекватних йому формах та методах навчання і виховання на узгоджених науково-теоретичних засадах; на впровадженні навчально-методичного забезпечення, що відповідає новому змісту і методам; на цілісній навчально-виховній системі, яка активно функціонує на основі запровадження сучасної особистісно-орієнтовної технології, спрямованої на раннє виявлення та педагогічну підтримку обдарованості; на організації цілеспрямованої багатоаспектної і всебічної діяльності учнів у контексті ціннісного самоусвідомлення особистості та розвитку її творчих можливостей; на забезпеченні співпраці, співтворчості учителів та учнів у процесі навчання та позаурочній діяльності; на реалізації цілісної програми з діагностики кожного учня згідно з існуючою типологією на основі сучасних методик та створенні для кожної дитини оптимальних умов для розвитку здібностей та таланту; на забезпеченні особистісно-орієнтованого підходу до творчої індивідуальності вчителя; на принципах системності освіти, яка забезпечує цілісність освіти як єдиного комплексу гуманітарних, природничих, технічних і суспільних наук;
на принципі екологізації освіти, який полягає у необхідності побудови змісту освіти, спрямованого на формування уявлень учнів про взаємозв’язки процесів і явищ у природі, про її об’єктивну й універсальну цінність, місце людини в природі; на принципі пріоритету розвиваючого навчання та виховання, який впливає на розвиток дитини та формування у неї нових здібностей, сприяє усвідомленню того, що знання та вміння, які закладаються в зміст освіти - це не тільки мета, але і засіб розвитку сприйняття, мислення, пам’яті, емоцій, уваги, уяви особистості; на принципі пріоритету творчої діяльності, який обумовлює необхідність використання технологій, методик навчання і виховання, побудованих на діяльнісному, творчому підході, які активізують пошукову активність і створюють максимальні умови для творчої діяльності учнів; на принципі інтеграції, який поєднує всі попередні принципи з метою створення цілісної навчально-виховної системи, відображає глибокий взаємозв’язок гуманітарних, природничих, екологічних, загальнолюдських, національних, моральних аспектів розвитку, навчання та виховання дітей, передбачає реалізацію багаторівневої інтеграції змісту, технологій та методів освіти у комплексній Програмі розвитку дітей "Росток".
№ п/п Параметри, що відстежуються Клас 4 5 6 7 8 9 1. Навчальна мотивація учня 2. Спрямованість особистості 3. Тривожність 4. Комунікативні здібності 5. Самооцінка 6. Стиль навчання і мислення 7. Ставлення до школи 8. Пам'ять зорова та слухова 9. Інтереси учня 10. Творчі здібності 11. Емоційний стан 12. Організаторські здібності № п/п Стан успішності Клас 4 5 6 7 8 9 1. І семестр 2. ІІ семестр 3. За рік
Профільне навчання Турботливі батьки Адміністрація школи Педагогіка успіху Робота з обдарованими учнями Робота самоврядування Робота ГПД Високо кваліфіковані вчителі Робота гуртків та секцій Дитина
Здійснена комплексна психолого-педагогічна діагностика учнів 1-3 класів з метою подальшого вивчення впливу науково-педагогічного проекту «Росток» на розвиток особистості учня.
Схожі презентації
Категорії