Дитина потребує вашої любові найбільше саме тоді, коли вона менше за все її заслуговує
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Батьки і діти Батьки і діти — це любов і сльози, Це вічне щастя і одвічний біль. Це сонце і тепло, сніги й морози, Мед на вуста й на вічні рани сіль. Як на троянді — колючки і квіти, Так і в житті є радість і печаль. Високі мрії й дуже різні діти... Чомусь таке трапляється, на жаль. Всім хочеться все мати в ідеалі, Причому водночас і без зусиль.
Батьки і діти Щоб щастя без труда та без печалі Пливло саме у руки звідусіль. Та у житті такого не буває. Запам’ятати треба в чому річ: Зоря щаслива лиш тоді засяє, Якщо трудитись будеш день і ніч. А діти — це і щастя, і турбота, Відповідальність і тривога теж. Без відпочинку й вихідних робота, Любов така, яка немає меж.
Підлітковий вік це вік дитини від 10-11 до 14-15 років. Його не випадково називають «перехідним», адже саме в цей період відбувається перехід від дитинства до дорослості, всіх аспектів розвитку – фізичного, розумового, морального, соціального, що супроводжується значними зрушеннями в усіх сферах життєдіяльності дитини. У цей період формуються стійкі форми поведінки, характеру, засоби емоційного реагування, які в майбутньому значною мірою визначатимуть життя дорослої людини, її фізичне і психічне здоров’я. Ось чому в цей період великого значення набуває сімейне оточення, що має забезпечувати сприятливі умови для здорового розвитку особистості підлітка.
5 ключових проблем, з якими стикаються підлітки: Інтерес до власної особистості; Почуття самотності; Проблема часу; Пошук ідеалу; Прагнення бути потрібним, жага кохати та бути коханим.
стратегії виправлення поведінки підлітків - авторитарна – передбачає придушення у підлітка «почуття дорослості» будь-якими методами; - компромісна - шлях угод між батьками і підлітком; - партнерська - спілкування на рівних; - полістратегічна - застосування різних стратегій відповідно до ситуації. - стратегія нейтралітету - невтручання у справи підлітка: кожний живе своїм життям.
Реальні життєві проблеми дитини в період підліткового віку? - взаєморозуміння (з товаришами, батьками, вчителями, самим собою); - проблеми майбутнього (куди піти навчатися? Як жити далі?..); - проблеми самовиявлення, самовираження, творчості; - проблеми, пов’язані із психосексуальними інтересами, коханням, першим коханням; - проблеми власної індивідуальності та її неповторних рис; - проблеми формування установки на самостійну побудову власного життя; - проблеми незбігу ідеалу й буденності.
Результати досліджень 1. Чи записуєте ви домашнє завдання в щоденник? а) всі – 75% б) не всі – 25% 2. Чи перевіряють щоденник батьки щодня? а) так – 42,8% б) ні – в) деколи –57,2% 3. Чи перевіряють домашнє завдання батьки? а) так – 82,2% б) ні – 7,1% в) інколи – 10,7% 4. Чи допомагають батьки з виконанням домашнього завдання? а) так – 21,4% б) ні – 35,7% в) інколи – 42,9%
Результати досліджень 5. Скільки часу ви робите домашнє завдання? а) 30 хв.-1 год. – 57,2% б) 2-3 год. – 42,8% в) більше 3 год. – 6. Скільки часу вдень приділяють вам батьки? а) до 30 хв. – 3,5% б) 30 хв.-1 год. –7% в) 1-2 год. – 28,6% г) 2-3 год. – 35,9% д) увесь час після школи – 25%
список прийомів, покликаних допомогти школярам в процесі виконання домашніх завдань 1. Виконання розпорядку дня 2. Розподіл завдань за ступенем складності. Для деяких дітей є проблемою зробити вибір, з якого завдання починати виконання домашньої роботи. З. Батькам не слід сидіти поруч з дитиною весь час, поки він робить уроки 4. Спочатку перевірити те, що виконано правильно. 5. Не слід дозволяти школяру сидіти за уроками весь вечір безперервно 6. Допомога при заучуванні інформації з підручника 7. Батькам варто звертати увагу на невербальні сигнали, які вони посилають своїх дітей в ході виконання домашнього завдання
Домашні завдання і час на їх виконання Тривалість підготовки домашніх завдань, (оптимальна тривалість з врахуванням психофізичного віку), складає: в 1 класі – до 1 години (3/4 години); в 2 класі – 1,5 години (1 година); в 3-4 класі – 2 години (1,5 години); в 5-6 класах – до 2,5 годин (2-2,5 годин); в 7-8 класах – до 3 години (2,5 години); в 9-11 класах – до 4 годин (3 години).
причини нездатності школяра впоратися із завданням вдома? Він міг просто не зрозуміти новий матеріал, і тому був не в змозі виконати домашнє завдання. Можливо, у дитини вже сформувалося почуття безпорадності. В цьому випадку, якщо він буде довго сидіти над завданням, велика ймовірність, що воно буде виконано батьками. У дитини можуть бути серйозні проблеми з навчанням в цілому, наприклад, через несформованість необхідних навчальних умінь і навичок. Учень не в змозі впоратися з великим обсягом завдання.
Чому ви ходите до школи? 7-А 7-Б 7-В Примушують батьки 27.6% 11,1% 15,4% Поспілкуватися з друзями 50% 62,1% 16,6% 46,2% Отримувати оцінки 13,8% 11,1% 9,2% Отримувати знання 50% 62,1% 61,2% 60%
Поради батькам як оцінювати шкільні «успіхи» своїх дітей Правило 1: заспокойтеся. Пам'ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні — все одно, що включити в автомобілі «газ» і натиснути на гальма. Правило 2: не поспішайте. Ми очікуємо від дитини «все й одразу». Ми вимагаємо негайних успіхів, іноді не отримуємо їх, але при цьому навіть не уявляємо, як нашкодили. Правило 3: безмежна любов. Ви любите свою дитину, незважаючи на її «успіхи» у школі. Вона відчуває вашу любов, і це допомагає їй бути впевненою в собі і подолати невдачі. Правило 4: не бийте лежачого. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Поради батькам як оцінювати шкільні «успіхи» своїх дітей Правило 5: щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати той, якого ви найбільше хочете позбавитися, і говоріть тільки про нього. Правило 6: вибирайте найголовніше, порадьтеся з дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначніші для неї. Але якщо вас турбує, наприклад, швидкість читання, не вимагайте одночасно і виразності, і переказу. Правило 7: головне — хваліть виконавця, а критикуйте невиконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи. Правило 8: найважче: оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми, а не тільки з державними нормами оцінювання та успіхами -неуспіхами сусідського Івана.
Поради батькам як оцінювати шкільні «успіхи» своїх дітей Правило 9: не скупіться на похвалу: Нема такого двієчника, котрого не моє за що похвалити. Правило 10: виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе триматися, укорінюватися дитяча віра в Себе і в успіх своїх навчальних зусиль. Правило 11: ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі, і вона спробує їх досягти. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти. Правило 12: не рвіть останню нитку. Досить часто дорослі вимагають, щоб до занять улюбленою справою (хобі) дитина виправила свою успішність у навчанні. У ряді випадків така заборона має стимулюючий характер і справді спонукає дитину до навчання. Але буває це тоді, коли справи з навчанням ще не дуже запущені і до нього ще є інтерес. Якщо ж зацікавленості вже нема, а в дитини є хобі, сфера живого інтересу, то треба не забороняти, а всіляко підтримувати, бо це саме та ниточка, за яку можна «витягнути» дитину до активного життя у навчанні.
Анкета для учнів «Моє життя в родині» 5 кл. 6кл. 7 кл. 8 кл. 1 Що б ти хотів отримати від родини, у якій живеш? а) доброї організації побуту; б) радощі від спілкування; в) спокою, захищеності. 63,6% 22,7% 59,1% 15,4% 46,2% 38,4% 29,4% 58,8% 58,8% 52,6% 57,9% 31,6% 43,7% 45,1% 47,9% 2 Як ти вважаєш, що найбільш хвилює твоїх батьків у родинному житті? а) здоров’я дитини; б) навчання дитини; в)трудова участь дитини в житті родини. 95,4% 27,3% 13,6% 69,2% 23,1% 7,7% 88,2% 53% 23,5% 94,7% 84,2% 15,8% 90,1% 47,9% 15,5% 3 Чи самотній ти в родині? а) так; б) ні; в) не знаю 22,7% 72,7% 4,6% 84,6% 15,4% 53% 35,3% 23,5% 5,3% 73,7% 21% 21,1% 66,2% 15,5%
4 Чи бажаєш ти, щоб твоя майбутня родина була схожою на твою нинішню? а) так; б) ні; в) не знаю 59,1% 9,1% 31,8% 84,6% 15,4% 47% 17,6% 47% 58% 21% 21% 61,2% 12,7% 29,6% 5 Чи знайомий ти з моральними та матеріальними проблемами, що існують у твоїй родині? а) так; б) ні; 22,7% 77,3% 15,4% 84,6% 58,8% 41,2% 73,7% 26,3% 43,7% 56,3% 6 Чи є в тебе таємниці від родини? а) так; б) ні; 40,9% 59,1% 38,5% 61,5% 88,2% 11,8% 57,9% 42,1% 57,7% 42,3% 7 Чим для тебе є вечір, проведений вдома? а) радість спілкування; б) нагода бути самим собою; в) мука та нудьга. 77,3% 18,2% 9,1% 92,3% 7,7% 58,8% 47% 11,7% 73,7% 21% 26,3% 74,6% 24% 12,7%
Існує три типи сімей: ОПС (оптимально педагогізована сім'я), коли батьки завжди приходять до школи, стежать за духовним зростанням дитини, читають педагогічну пресу; ППС (проблемно педагогізована сім'я) - ці батьки рідко звертаються до школи, послуг класних керівників, своє виховання дітей базують на етнопедагогіці (користуються тими методами, якими користувались їхні батьки). Вони нічого не читають; ПЗС (педагогічно запущена сім'я) - вихованням дітей узагалі не займаються, школу не відвідують, нічого не читають і діють за принципом «Я віддала вам дитину у школу, ось ви й виховуйте».
Результати досліджень 1. Чи подобається тобі ходити до школи? а) так 70,3 %; б) ні 29,7 %. 2.Чи подобається тобі вчитися? а) так 55,5 %; б) ні 45,5 %. 3.Чи вважаєш, що навчання – це важка праця? а) так 66,6 %; б) ні 33,4 %. 4.Скільки часу ти відводиш на виконання д/з? а) 0-30хв – 3,7 %; б) 30хв-1год. - 33,3 %; в) 1- 1,5 год. - 14,8 %; г) 1,5- 2 год. - 37%; д) більше 2 год. - 11,1 %; 5.Чи допомагають батьки у виконанні д/з? а) так 74 %; б) ні 26 %.
Результати досліджень 6.Скільки у тебе вільного часу? а) 1 год. – 37%; б) 2 год. - 7,4 %, в) 3 год. – 14,8 %; г) 4 год. – 11,1%; д) 5 год. – 11,1 %; е) 6 год. – 14,8 %; є) півдня – 22,2%. 7. Як ти проводиш свій вільний час? а) біля телевізора – 29,6%; б) за комп’ютером – 25,9%; в) допомога батькам – 25,9%; г) зустріч з друзями – 40,7%; д) секції, гуртки – 7,4%.
Вплив комп’ютера на формування особистості дитини 68% підлітків - комп'ютер є робочим інструмен ом, 44,2% - ви ко рис то ву ють ком п'ю тер для роз ваг, 23,2% – це мож ли вість спілкува ти ся з дру зя ми, 15,8% – мож ли вість «від клю чи ти ся» від дій снос ті. Так, дітям 3-4 років не рекомендується сидіти перед екраном більше 10 хвилин, 6-7 років – 15 хвилин, 8-9 класів – 20 хвилин, 10-11 класів – 30 хвилин.
Отже, комп'ютер спочатку компенсує спілкування з батьками, а потім вони стають «незначущими» в житті підлітка.
для дітей важливим є: — яскраве, насичене, цікаве життя; — можливість відчувати азарт і ризик; — можливість виражати агресію прий нятним способом; — можливість грати і реалізовувати свою цікавість; — можливість повноцінно спілкуватися з батьками й однолітками.
70% старшокласників хотіли б бути такими людьми, як батьки, 10% хотіли б бути схожими на своїх батьків «де в чому».
Кулінарний рецепт виховання дитини Візьміть прийняття Додайте схвалення Заправте усе ласкавістю та увагою Додайте почуття відповідальності Залийте батьківським авторитетом
Схожі презентації
Категорії