Правове виховання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Роль педагогічного колективу з поліпшення правового виховання учнів та запобігання правопорушень Вчитель Апостолова-Возниця О.О.
«Кожен , хто ходить по землі , має свої обов’язки в житті » Е.М.Хемінгуей Україна – національна демократична і правова держава. Перед педагогами, гостро постала проблема правової освіти та виховання дітей і молоді, як складова комплексної програми навчання і виховання національної системи освіти. Оновлення змісту освіти, впровадження нових пріоритетних напрямів, основних шляхів реформування, нових підходів, виховних систем, форм і методів навчання і виховання та пошуку шляхів засобів їх реалізації, як наголошується в «Державній національній програмі «Освіта».
У НВК “Інтелект” організована робота щодо правової освіченості . Учні 9-х класів вивчають курс “Практичне право” Учні 10-х класів вивчають курс “Правознавство” Для учнів молодших класів організовано позакласну роботу у гуртку “Морально-правове виховання”.
На уроках правознавства залучені до практичної роботи : Самостійно працюють з правовими та іншими джерелами Набувають навичок співробітництва одне з одним Уміння аналізувати сучасну ситуацію в країні Дебати Дискусії Твори-роздуми
Учні старших класів 10-11 третій рік поспіль беруть участь у районному та обласному конкурсі “Кращій правознавець” Переможці районного конкурсу та учасники обласного: Бабак Аліна Діденко Дмитро Гур'янов Сергій Сеник Оксана Учні отримали періодичні видання ЗНУ кафедри правознавства за підписом декана факультету
На уроках правознавства ведеться робота щодо популяризації професії : юриста, нотаріуса, судді, міліціонера, адвоката
2007 рік Приходченко Ірина ЗЮІД ГУВД Бабкин Олександр ЗНУ (Юридичний ф-т) Галянчук Анна ХНЮА (Юридичний ф-т) Коляда Іван ЗЮІД ГУВД Купа Ілля ЗЮІД ГУВД 2008 рік Діденко Дмитро НА СБУ м. Київ (міжнародне право) Павук Антон КПУ (Правознавство) Ротар Юрій КПІ (Юридичний ф-т) 2009 рік Малієнко Дана КПУ (Юридичний ф-т) Діденко Олег КПУ (Юридичний ф-т) Хвостенко Андрій ЗНУ (Юридичний факультет)
Для того, щоб виховувати дітей активними громадянами демократичного суспільства, необхідно використовувати демократичні стратегії в навчально-виховному процесі. Навчання принципам демократії вимагає підходів, у центрі яких знаходиться людина, демократичних відносин, створення атмосфери ВЗАЄМНОЇ ПОВАГИ ДОВІРИ
Демократичні стратегії спонукають учнів : Поважати себе та інших Зав'язувати та розвивати конструктивні взаємовідносини, в основі яких – повага та довіра Виробляти власну думку та вміти захищати її Усвідомити, що кожен має право вибору, мати свою думку та свої цінності, і розуміти, що таке плюралізм і толерантність Усвідомити зв’язок між свободою особистості та відповідальністю Конструктивно вирішувати конфлікти Приймати сумісні та колективні рішення Усвідомити, що існують конструктивні шляхи захисту їхніх прав та висловлення незгоди.
Моделі Інтерактивного навчання Рольові ситуації Проблемні питання Тексти з помилками Ігри Тематичні малюнки Дискусії Розробка групових проектів Творчі завдання Зустрічі
Завдяки вживанню вище зазначених технологій навчання розвивається свідомість : ЗНАННЯ ПОНЯТТЯ ПЕРЕКОНАННЯ
Познач цифрами відповідні назви : 1. Права 2. Обов'язки __Берегти шкільне майно __Брати участь у конкурсах, змаганнях __Дотримуватись правил ДР __Навчатися __Ігри, розваги, відпочинок __Охороняти природу, пам'ятки культури
Які Ви знаєте прислів'я про культуру поведінки ? Як називають людину, яка дотримується правил доброї поведінки ? Які риси повинна мати така людина?
Гра - доповни речення Оленка скромна, бо… Іванко ввічливий, бо… Марійка щира, бо… Галинка чуйна, бо… Гра – Скажи одним словом І сам не гам і другому не дам – (Скупий) Замилює очі – Лізти в очі -
Буддизм – “Не спричиняйте іншим того, що самим здається боляче” Іудаїзм – “Що ненависно Вам, не робіть ближньому своєму” Християнство – “Як хочете, щоб з Вами поводилися люди, так поводьтеся і Ви з ними” Мусульманство – “Не робіть іншими того, чтого не хочете, щоб Вони робили з Вами”
Співчувати людині, коли з нею трапилась біда Хулігани, бешкетували Заздрити успіхам товариша Не бути боягузом Не бути жадібним Радіти, коли у товариша радість Поважати думку іншого
Я Не бий мене Вітайся зі мною Не ображай мене Поважай мою думку Називай мене по імені Вислухай мене
Конфлікт Користування іграшками та іграми Брат і сестра Батьки Виконання робіт Домашні правила Як витрачаються гроші
Конфлікт (дитина) Друзі Сестра, брат Друзі Батьки Учитель лідерство підлість ігри чужі речі жадібність заздрість Виконання домашніх обов’язків Увага батьків образи Різниця віку Ігри, солодощі, речі оцінки поведінка чесність охайність зайві речі Стосунки з однокласниками таємниця Розлучення батьків допомога Витрачання грошей Проводження дозвілля поведінка навчання чесність Ставлення до друзів
Можна класифікувати конфлікти за певними категоріями: Доволі дружні-гнівні Прості-складні Силові-несилові Пояснити учням , що спроба стати осторонь КОНФЛІКТУ та спокійно його проаналізувати – це перший крок до розв'язання конфлікту. КОНФЛІКТ втеча компроміс
Альтернатива для вирішення конфліктів та уникнення ПРАВОПОРУШЕНЬ МЕТОД МЕДІАЦІЇ Медіація (англ. mediation – посередництво) — вид альтернативного врегулювання спорів, метод вирішення спорів із залученням посередника (медіатора), який допомагає сторонам конфлікту налагодити процес комунікації і проаналізувати конфліктну ситуацію таким чином, щоб вони самі змогли обрати той варіант рішення, який би задовольняв інтереси і потреби усіх учасників конфлікту. На відміну від формального судового чи господарського процесу, під час медіації сторони доходять згоди самі — медіатор не приймає рішення за них. У конфліктній ситуації врятує медіація!
Добровільність Кожна з сторін добровільно приймає рішення щодо участі у переговорах і усвідомлює, що рішення може бути досягнуте тільки шляхом співробітництва; можливість добровільного припинення процесу на будь-якому етапі. Конфіденційність Усе, що відбувається на медіації не розголошується ні медіатором, ні сторонами. За винятком ситуацій, коли сторони планують завдати шкоди собі чи комусь. Щирість намірів щодо вирішення конфлікту Неупередженість посередника Нейтральність, безоціночність – під час процесу медіатор не займає позицію однієї з сторін, не оцінює їх, а в рівній мірі допомагає обом. Медіатор є нейтральним по відношенню до конфлікту (не «втягується» у суперечку) і, в той же час, щиро прагне допомогти сторонам знайти найкраще для обох рішення. Розподіл відповідальності Сторони несуть відповідальність за прийняття рішення та його виконання, медіатор – за дотримання правил та принципів процедури. Правомочність сторін Неформальність та гнучкість процедури медіації
Коло – це дуже ефективний підхід, що сприяє залученню до вирішення проблеми усіх зацікавлених осіб та забезпечує їх активну участь у обговорення ситуації та прийнятті рішень. Головною особливістю Кола є те, що кожен з учасників має можливість висловити власну точку зору та бути почутим іншими членами кола. Коло – це зібрання людей, рівних для спілкування щодо складних питань, проблем, в атмосфері взаємоповаги і турботи згідно з певними правилами. Залежно від мети, з якою проводиться Коло, процедура може називатися: «Коло прийняття рішень», «Коло примирення», «Коло підтримки», «Коло формування цінностей» тощо.
Затвердити творчу групу по впровадженню методу МЕДІАЦІЇ 1 - 4 класи (Добренька О.Я.,Костів С.М, Таранець С.А.), 5-8 класи (Чистякова Л.П ,Франко Т.В. Павлова М.М.), 9-11 класи ( Гаєнко М.В, Ворушилова І.І, Тарасенко А.А.) 2.Вчителю правознавства зібрати нормативну базу, розробити положення щодо роботи медіаторів у навчально-виховному закладі. (до 24.01.2012р.) 3. Практичному психологу вивчити нормативну базу, довести до відома керівників творчої групи до 03.02.2012р. 4. Класним керівникам 1-11 класів разом із практичним психологом провести роботу, щодо виявлення Лідерів та залучити їх до роботи медіаторами15.01.2012р.
Схожі презентації
Категорії