Опис педагогічного досвіду вчителя світової літератури Холминської ЗОШ І-ІІІ ст.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Підготувала: Вчитель світової літератури Холминської ЗОШ І-ІІІ ст. Рушай Тамара Петрівна Рушай Тамара Петрівна
Проблема над якою працюю: “ Розвиток пізнавальних інтересів учнів на уроках з світової літератури ” Рушай Тамара Петрівна працює в Холминській ЗОШ І-ІІІ ст. з 1991 року. Педагогічний стаж 19 років. Має І кваліфікаційну категорію. * Рушай Тамара Петрівна Педагогічне кредо: Завдання вчителя – підвести учня до усвідомлення його задатків і сил та пробудити в ньому зацікавленість. Рушай Тамара Петрівна
Головне завдання, яке стоїть перед суспільством ХХІ століття , - навчити як навчатися і як мислити, як застосовувати знання для розв'язання будь-якої життєвої ситуації. * Рушай Тамара Петрівна Рушай Тамара Петрівна
Щоб навчання було справді розвивальним,звертаю увагу на сам урок, його побудову, продумую та організовую так навчальну діяльність, щоб відбувався розвиток процесів сприйняття, уяви, щоб учні оволодівали всім і у них нагромаджувався індивідуальний досвід пошукової діяльності, формувалися якості, потрібні для комбінування, конструювання, перетворення. * Рушай Тамара Петрівна Рушай Тамара Петрівна
Ефективності уроку сприяють також такі психологічні умови його підготовки: -визначення рівня розвитку дітей, їх ставлення до навчання; -творче самопочуття на уроці; -психологічний контакт з класом; -організація пізнавальної діяльності учнів. Успішне опанування учнями змісту знань багато в чому залежить від умілого використання прийомів,які забезпечують розвивальний характер навчання,а відтак високу пізнавальну активність. * Рушай Тамара Петрівна
„Мозковий штурм "- ефективний метод колективного обговорення, пошук рішень шляхом вільного висловлювання думок усіх учасників, прийом розв'язання творчої проблеми.. Даний прийом спонукає учнів до творчості, дає їм можливість вільно висловлювати свої думки. Намагаюся проводити „мозковий штурм " у швидкому темпі,підтримувати будь-яку ідею з метою заохочення, не висловлювати резюме щодо тієї чи іншої думки. Наприкінці обговорення обов'язково роблю підсумок. * Рушай Тамара Петрівна
Робота в групах дозволяє набути навичок, які необхідні людині для спілкування та співпраці. * Рушай Тамара Петрівна Рушай Тамара Петрівна
Важливим елементом уроку є діалог „учитель-учень". Кожна думка має право бути висловленою. Під час навчального діалогу створюю проблемні ситуації. Дуже важливо на уроках залучати до роботи всіх учнів. У цьому мені допомагають такі методи, як „коло думок" та „мікрофон". * Рушай Тамара Петрівна
Подобається дітям також такий варіант роботи в групах, як,,Акваріум". В „Акваріумі" запропоноване вчителем завдання обговорюється за алгоритмом: -прочитати вголос ситуацію; -обговорити її в групі,застосувавши метод дискусії; -дійти спільного рішення за 3-5 хвилин. * Рушай Тамара Петрівна
Метод „ прес" використовую у випадках,коли виникають суперечливі думки з певної проблеми. Позиція „Я вважаю,що..." допомагає висловити думку, пояснюється, у чому полягає точка зору учня. Обґрунтування „ тому що..." - наводяться причини виникнення цієї думки. Приклад „ наприклад..." наводяться факти на доказ думки,підсилюють позицію учня. Висновок - „ Отже, я вважаю..." узагальнюється думка,робиться висновок про те,що необхідно робити. * Рушай Тамара Петрівна
Одним із видів активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках зарубіжної літератури є випереджальні завдання,особливо у старших класах. Наприклад, даю учням підготувати реферати,доповіді, повідомлення. Це підвищує самооцінку і додає впевненості у собі, що особливо важливо у підлітковому віці. * Рушай Тамара Петрівна Рушай Тамара Петрівна
Оживити урок ,зацікавити дітей, підвищити їхню пізнавальну активність може, на мою думку, рольова гра „ Інтерв'ю з письменником ". Кілька учнів після ознайомлення з біографією письменника Г.К.Андерсена готують питання для інтерв'ю з ним,один учень відповідає,граючи роль письменника. * Рушай Тамара Петрівна
Дидактичні ігри добре уживаються із "серйозними" навчанням. Включення їх у навчання робить цей процес цікавим, створює в учнів бадьорий робочий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні робочого матеріалу. * Рушай Тамара Петрівна
На уроках ( особливо в середніх класах ) використовую завдання творчого характеру: написання власних казок, складання кросвордів, створення ілюстрацій до теми. Важливу роль у роботі над текстом відіграють заключні уроки. Учні обов'язково діляться враженнями від прочитаного. Дуже добре ,коли учень завжди і на все має свою думку. * Рушай Тамара Петрівна
Тиждень світової літератури Виставка дитячих малюнків * Рушай Тамара Петрівна Рушай Тамара Петрівна
Літературний брейн-ринг “ЇЇ величність казка ” * Рушай Тамара Петрівна Рушай Тамара Петрівна
Відкритий урок з теми: «Епоха Відродження у загальнокультурному контексті доби » * Рушай Тамара Петрівна Рушай Тамара Петрівна
У своїй роботі головним завданням вважаю розвивати природні задатки та створювати сприятливі умови діяльності учнів. Уроки світової літератури дуже потрібні, необхідні в період вироблення власного світогляду,власного ідеалу. Вони формують читацькі навички та естетичні смаки учнів. * Рушай Тамара Петрівна
Схожі презентації
Категорії