Хляпова Ілона Олексіївна вчитель фізики
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ УЧНІВ З МЕТОЮ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ФІЗИКИ ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА В ШКОЛІ Хляпова Ілона Олексіївна вчитель фізики Запорізька гімназія №31 Запорізької міської ради Запорізької області
ЗМІСТ Актуальність Технології діяльності вчителя Технології дистанційного навчання Результативність Висновки Література Контактна інформація
Актуальність Інформаційна компетентність - це складний індивідуально-психологічний стан, що досягається в результаті інтеграції теоретичних знань і практичних умінь працювати з інформацією різних видів, використовуючи нові інформаційні технології. Інформаційна компетентність - це той освітній результат, коли теоретичні знання та практичні навички суб'єкта стають його особистісними якостями. Актуальне завдання для сучасної людини: вміння працювати в просторі інформації організованою сучасними технологіями, можливість здійснювати в ньому різні операції. Основна мета компетентнісного підходу в освіті - підготовка конкурентоспроможного і кваліфікованого фахівця належного рівня і профілю, який вільно володіє своєю професією і орієнтується в суміжних областях діяльності, готового до постійного професійного зростання, соціальної та професійної мобільності та здатного до гармонійної взаємодії з технологічним суспільством, що швидко розвивається.
Технології дистанційного навчання Використання дистанційної освіти дає можливість розв’язати дві основні проблеми: задоволення освітніх потреб громадян упродовж усього життя; забезпечення доступу до освітньої та професійної підготовки всіх, хто має на це бажання.
Технології дистанційного навчання Сервіси всесвітньої мережі Інтернет та сайт вчителя дає можливість створювати, накопичувати й використовувати різноманітну інформацію. Основні форми роботи: індивідуальне листування, розповсюдження інформа-ційних матеріалів, консультаційна допомога, проведення контрольних заходів.
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: сайт «Фізика & ІКТ» створено та адмініструється з метою впровадження в життя наступних цілей:
Технології дистанційного навчання Сайт створено: 02.11.2009 Адреса: nh.at.ua Переглядів сайту: 170550 Відвідувачі: 55778 Географія: 33 країни
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: індивідуальне листування ведеться з учнями засобами електронної пошти (e-mail вчителя для листування з учнями: lnkhlypv@mail.ru), або розповсюджуються інформаційні матеріали всім учням групи одночасно за допомогою списку розсилання: вчитель використовує цю форму роботи під час підготовки підсумкового уроку з теми, або уроку, який побудований на доповідях учнів чи вимагає створення презентації до уроку;
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: консультаційна допомога при проведенні навчальних проектів та вирішенні проблемних питань у рамках навчального плану; підсумково - контрольні заходи та корекційна робота відбувається засобами тестування; заповнення форм; виконання завдань, умови яких викладено на сайті: Листи з результатами проходження тесту учнями 8А класу у відповідній папці:
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: тематичні презентації створено в програмних (слайдові - Microsoft PowerPoint, потокові - Microsoft FotoStory) та Інтернет середовищах: Slideboom, Google;
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: тематичні тестові завдання створено в програмних та Інтернет середовищах Question Writer, My Test, Мастер-Тест.
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: тематичні кросворди створено в програмних та Інтернет середовищах: Hot Potatoes, EclipseCrossword, LearningApps:
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: тематичні вправи створено в різноманітних он-лайн програмах в мережі Інтернет, які дають можливість перевірити засвоєний матеріал, закріпити отримані знання та відпрацювати навички:
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: форми створено в документах сервісу Google – дуже зручний спосіб тестування або анкетування, оскільки всі результати збираються в таблиці Microsoft Exsel на дисковому просторі аккаунта Google автора форми:
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: мультимедіа: учням п’ятих та шостих класів під час вивчення курсу природознавства вчитель пропонує перегляд вдома тематичних короткометражних відеороликів, розміщених на сторінці сайта та перегляд науково – популярних мультиплікаційних фільмів, створених за шкільною програмою на сайті bibigon.ru. Для раціонального використання учбового часу учитель редагує ці фільми: скорочує час тривалості відеоролика, виготовляє з одного повнометражного фільму декілька короткометражних тематичних, застосовуючи програмний засіб: Pinnacle Studio
Технології дистанційного навчання Діяльність вчителя: відеолекції уроків: вчитель створює відеоролики з викладенням матеріалу на уроці, що дає можливість учням декілька разів почути викладення нового матеріалу, або вперше подивитися фрагмент уроку за умови, що учень був відсутнім на уроці:
Результативність формувати уміння самостійно шукати, аналізувати, відбирати необхідну інформацію, трансформувати, зберігати та транслювати її; розвивати навички роботи з інформацією, що міститься в навчальних пред­метах і освітніх галузях, а також в оточуючому світі; виховувати розуміння можливості та необхідності самостійного навчання; оволодіти мовами та спосо­бами взаємодії з людьми, навичками роботи в групі; використовувати засвоєні знання, уміння та способи діяльності в реальному житті для розв'язання практичних завдань; розвити здатність складати та здійснювати плани та особисті проекти;
Висновки Для реалізації елементів дистанційної підтримки навчання фізики в школі вчителю та учням необхідно мати інформаційну компетентність (володіти мережевими й мультимедійними технологіями та мати доступ до глобальної мережі). Це дозволяє, по-перше, використовувати Інтернет-ресурси для розширення навчально-пізнавальної, пошуково-довідкової, пошуково-творчої, проектної та інших видів діяльності, спілкування учнів, використання мультимедіа у навчанні фізики; по-друге, у разі необхідності забезпечувати неперервність навчально-виховного процесу; по-третє, активізувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення фізики та природознавства. Технологічно таку діяльність реалізувати вчителю (школі) доцільно через створення власного навчального сайту з предмету, створення мережевої спільноти, використання електронної пошти та ін.
Література Закон України про освіту. Бут В. Дистанційне навчання – вимога часу // Директор школи (Шкільний світ). – 2004. – №1. – С.28-29. Державний стандарт базової і повної середньої освіти //Освіта України. – 2004. - № 5 (20 січня). Доклад международной комиссии по образованию, представленный ЮНЕСКО «Образование: сокрытое сокровище». – М.: ЮНЕСКО, 1997. Життєва компетентність особистості / За ред.Л.В.Сохань, І.Г.Сохань, Г.М.Несен. – К.: - Богдана,2003. – 520 с. Конопака А.О. Формування практичної компетентності школярів на уроках фізики та астрономії // Фізика в шко­лах України. – 2008.–№4(104).–С. 2–4.
Контактна інформація Хляпова Ілона Олексіївна Вчитель фізики та інформатики e-mail:ilonakhlyapova@gmail.com Сторінка користувача на ЗапоВікі
Схожі презентації
Категорії