ХАРКІВСЬКА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №75 ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ: ПОРТФОЛІО
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
1980 р. – школа заснована 1992 р. – школа-лабораторія (на правах ліцею) з проблем активізації творчої пізнавальної діяльності та етичного виховання школярів 1996р. – спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземної мови, спеціалізованими класами фізико-математичного та суспільно-гуманітарного профілів 2005р. – відкрито філологічний профіль 2007р. – атестація школи з відзнакою 2007р. – за результатами ЗНО школа у місті посіла ІІ місце 968 учнів 35 класів 24 спеціалізованих класи, 1 суспільно-гуманітарний, 2 фізико-математичних
Проблеми, над якими працює школа: Загальна: створення умов для розвитку особистості учня в умовах гуманізації та соціалізації навчально-виховного процесу, забезпечення високої мотивації його саморозвитку. Методична: розвиток освітньої системи школи шляхом впровадження інноваційних технологій: управлінських, методичних, навчально- виховних. Виховна: виховання особистості учня в умовах гуманізації та соціалізації навчально-виховного процесу.
ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ ТА МЕТОДИК Система розвивального навчання Інтенсивні методики навчання іноземної мови Моделювання як засіб розвитку пізнавальної активності школярів Технологія особистісно-орієнтованого навчання Організація профільного навчання в старшій школі Інтерактивні технології навчання Навчання читанню за методикою О.М. Кушніра Навчання за освітньою програмою “Довкілля”
Інновації в управлінні: управлінський моніторинг; управлінський менеджмент; комп’ютеризація управління; реалізація власних цільових програм “Відмінник”, “Гуманітарна освіта”, Іноземна мова”, “Математика”, “Педагогічна творчість”, “Обдаровані діти”; контрольно-аналітична діяльність через систему експертиз; рейтинг в оцінці роботи вчителя; адаптивне управління.
Організаційно-методичні інновації: експериментальна діяльність закладу; діяльність педмайстерень, авторських семінарів; виставки педагогічних ідей; створення авторських програм; створення та видання навчальних та методичних збірників, посібників; психологічне збереження освіти; інновації в атестації; апробація навчальної літератури; участь у проведенні ЗНО.
Схильність до інновацій № з/п Групи Кількість Характерні риси 1. Новатори 2,5 % Люди, відкриті новому, готові на ризик 2. Ранні раціоналізатори 12 – 13,5 % Люди, які не ризикують, але розумно, раціонально застосовують нове 3. Попередня більшість 34 % Майже не виступають у ролі лідерів, але час від часу бажають втілювати нові ідеї 4. Пізня більшість 34 % Засвоюють новації під тиском соціального середовища 5. Консерватори 16 % Орієнтуються на традиції, на минуле, гальмують поширення нового
Функції методичної служби школи Діагностика педагогічних кадрів Зміст: відношення цінностей особистості кожного вчителя; удосконалення професійної майстерності; підвищення педагогічної культури та педагогічної техніки; оволодіння інноваційними методами навчання та виховання. Форми: курси підвищення кваліфікації; проблемні семінари; психолого – педагогічні семінари; індивідуальне наставництво; школа молодого вчителя; конкурси “Вчитель року”, “Класний керівник року”; педагогічний ярмарок; педагогічні ательє. Мета завдання МС – становлення, розвиток та вдосконалення педагогічної творчої майстерності вчителя. Результати діагностування педагогічних кадрів – створення, визначення стратегії розвитку педколективу школи. Підвищення рівня навчальних досягнень учнів
Науково-методичний супровід професійного зростання педагогічних кадрів Епізодична самоосвітня діяльність Планова самоосвітня діяльність Науково- дослідницька робота Вивчення наукової, методичної, та навчальної літератури Участь у колективних і групових формах методичної роботи Вивчення досвіду своїх колег Теоретична розробка і презентація особистих матеріалів через комп’ютерні програми практичний напрям самоосвіти науковий напрям колективна творчість оприлюднення індивідуальних наробок активна творча діяльність
Основні форми роботи Застосування в навчально – виховній роботі нових технологій та методик. Практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, у позакласній роботі. Проведення та участь у конференціях. Організація виставок ППД. Проведення інструктивно – методичних нарад, семінарів. Проведення творчих звітів. Надання консультативної допомоги. Співбесіди з молодими та малодосвідченими вчителями. Моніторингові дослідження
Критерії оцінки досвіду Критерії Характеристика Висока ефективність Досвід може бути визнаний передовим лише в тому випадку, якщо досягнуті вчителем результати навчання , виховання і розвитку є вищими, ніж типові, характерні для масового досвіду. Стійкість результатів Миттєве поліпшення або одиночний результат можуть бути випадковими або навіть не залежними від учителя Раціональність витрат часу, зусиль, засобів Пов'язаний з ліквідацією перевантаження вчителів і учнів. Високі результати, але досягнуті при розумній інтенсифікації сил, засобів і при раціональному використанні часу. Відповідність реальним можливостям основної маси вчителів, матеріальній базі Можливість для відтворення даного досвіду іншими вчителями, узяття його на озброєння зацікавленими педагогами і колективами.
Основні правила діяльності заступника директора в керівництві самоосвітньою діяльністю вчителя Дай педагогові самостійність. Надай самоосвіті педагога практичної спрямованості. Враховуй психо-фізіологічні та професійні індивідуальності вчителя. Забезпеч системність і послідовність проходження педагогом усіх етапів самоосвіти. Організуй демонстрацію успіхів та досягнень учителя. Довіряй педагогу. Будь прикладом у своїй самоосвіті.
Учителі школи є переможцями конкурсів “Учитель року”, “Класний керівник”, “Освіта”. Дев’ять учителів школи стали переможцями районних конкурсів, шість - фіналістами та переможцями міських та обласних етапів конкурсу “Учитель року”; учитель української мови Боброва В.Л. стала абсолютним переможцем обласного конкурсу “Освіта-2005”.
експериментаторами та носіями передового педагогічного досвіду: - до обласної картотеки включено досвід педагогічного колективу з розвитку інтелектуальних здібностей школярів з інтенсифікації вивчення іноземної мови з використанням оксфордських посібників; - до центральної картотеки – досвід педагогічного колективу з виховання етичної системи школярів; авторами навчальних програм для середніх та вищих навчальних закладів України та Росії.
учасниками республіканських, міжрегіональних, міжнародних науково-практичних конференцій та семінарів
розроблена авторська програма спецкурсу “Етика” для 1-12 класів Каптан Т.М. (зареєстровано в ХОНМІБО за №744 в 2008 році), яка успішно використовується на даному етапі в школі; Каптан Т.М. розроблено та надруковано у ВГ “Основа” методичні посібники “Етика” для 5 та 6 класів
Методичні посібники Каптан Т.М. нагороджено Дипломами першого та другого ступенів ХІІ, ХІІІ Харківської обласної виставки-ярмарку педагогічних ідей (2006 р., 2007 р.)
Педагоги школи брали участь в обласній виставці –ярмарку “Освіта Харківщини. ХХІ століття”. Педколектив школи нагороджено Дипломом за “Інноваційність змісту”
Досвід учителів надруковано у науково-методичних журналах видавництва „Освіта” „Управління Школою”, „Вивчаємо українську мову і літературу”, „Хімія”, „Англійська мова та література”, „ Виховна робота в школі”, „Географія в школі”, „Математика в школі”
Результат роботи школи – це не тільки визнання її офіційними органами. Результат нашої роботи - це розумні та виховані діти. Навіть у сучасній, ще скрутній, демографічній ситуації школа не зменшується. До нас приходять, нас обирають, а ми намагаємося відповідати високим вимогам та потребам сучасних учнів і їх батьків. Ми впевнені, що наш вибір стратегії, наша орієнтація на моральне виховання учнів дозволить і надалі впевнено крокувати шляхом розвитку, незважаючи на фінансову скруту та на соціальну нестабільність.
Методична робота - це цілісна, заснована на досягненнях перспективного педагогічного досвіду (ППД) і на конкретному аналізі навчально-виховного процесу (НВП) система дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації до професійної майстерності учителя, на розвиток і підвищення творчого потенціалу колективу, школи в цілому а зрештою на удосконалення НВП, досягнення оптимального рівня освіти, виховання і розвитку школярів.
оптимальний рівень освіти виховані і розвинені школярі методична робота – система дій і заходів наука, ППД аналіз НВП професійна майстерність учителя
Мета методичної роботи надання ефективної допомоги вчителям і класним керівникам у покращенні організації навчання та виховання школярів, узагальненні й запровадженні передового педагогічного досвіду, збільшенні теоретичного рівня й педагогічної кваліфікації вчителів і керівництва школи.
система МР та її компоненти учнівське самовря-дування батьки цілі і задачі зміст форми методи засоби умови підвищення кваліфікації вчителів громад-скість учителі класні керівники результати роботи
Переваги методичної роботи в школі постійний повсякденний характер; відповідність змiсту i характеру МР проблемам, ходу i результатам реального НВП; індивідуальний підхід до кожного учасника НВП; позитивне прогнозування росту кожного учасника НВП; максимальний розвиток суб’єкт-об’єктних відносин з перевагою до актуалізації суб’єктних (кожний учасник – автор ідей, програм тощо); корекція засобів, методів, форм і результатів МР в процесі її вдосконалення.
Об’єктом експериментальної роботи є процес виховання етичної культури школярів. Предметом дослідження – етична культура школярів як основа їх морального самовдосконалення. Мета: визначити педагогічні умови формування і розвитку етичної культури школярів в навчально-виховному процесі школи. Наукова гіпотеза: формування етичної культури школярів в урочній і позаурочній діяльності буде ефективним, якщо: а) педагогічні засоби і механізми формування етичної культури будуть адекватні віковим та індивідуальним особливостям школярів; б) розвиток етичної культури буде здійснюватися з урахуванням поетапного руху до побудованої моделі випускника школи; в) створюються педагогічні умови, які актуалізують потребу в самовдосконаленні особистості.
Для реалізації мети ставилися і вирішувалися такі завдання: визначити механізми формування етичної культури особистості; розробити інноваційні підходи до урочної і позаурочної діяльності; виявити педагогічні засоби актуалізації етичної культури школярів.
Наукова новизна у визначенні педагогічних умов і засобів виховання етичної культури школярів, у новизні підходу до урочної і позаурочної діяльності. Практична значущість – у розробці методичних рекомендацій по вихованню етичної культури школярів, в інноваційності побудови навчального виховного процесу в школі, у складанні методичних посібників для вчителів.
Перспективність подальшої інноваційної роботи у створенні системи виховання етичної культури батьків.
МЕТОДИКА ЕТИЧНОГО ЗАРЯДУ ЗУСТРІЧ ДІТЕЙ НА ПОЧАТКУ НАВЧАЛЬНОГО ДНЯ, УРОКУ ІЗ ПСИХОЛОГІЧНО ІНСТРУМЕНТОВАНОЮ УСТАНОВКОЮ НА АДРЕСУ УЧНЯ ДЛЯ УСПІХУ, ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ І ВЗАЄМОПОРОЗУМІННЯ УРАХУВАННЯ ПРОЯВІВ НЕГАТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ПРОТЯГОМ ДНЯ 3. ЕТИЧНА П’ЯТИХВИЛИНКА: АНАЛІЗ СИТУАЦІЙ, МАКСИМАЛЬНО ЗА ЗМІСТОМ НАБЛИЖЕНИХ ДО НЕГАТИВНИХ ПРОЯВІВ ДІТЕЙ
УРОК ЕТИКИ ІЗ СЮЖЕТНОЮ КАНВОЮ ТА ІННОВАЦІЄЮ ЕТИКА СПІЛКУВАННЯ ЕТИЧНА СУТНІСТЬ ЕТИКЕТУ ЕТИКА СТОСУНКІВ У КОЛЕКТИВІ ЕТИКА СТОСУНКІВ З ОТОЧУЮЧИМ СВІТОМ
ПОЗАУРОЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЕТИЧНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ МОЛОДШІ КЛАСИ – “ШКОЛА ВИХОВАНОСТІ” СЕРЕДНІ КЛАСИ – КОНКУРСИ ОРАТОРІВ, ЕРУДИТІВ, ЛИЦАРІВ, ЕТИЧНІ ДІАЛОГИ СТАРША ШКОЛА – ДІАЛОГИ З ФІЛОСОФАМИ, ВЕЧОРИ ЕТИЧНИХ РОЗДУМІВ
МЕТА: ВИХОВАННЯ ЕТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ ЗАСІБ: АКТУАЛІЗАЦІЯ МОРАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ОСОБИСТОСТІ СПОСІБ: ВИЗНАЧЕННЯ МОРАЛЬНОГО ЯДРА ОСОБИСТОСТІ
ВІДПОВІДАЛЬНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЛОВА, СПРАВИ, ВЧИНКУ; ПЕРЕДБАЧЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ СВОЄЇ ДІЯЛЬНОСТІ
НАКОПИЧЕННЯ ДОСВІДУ ЕМОЦІЙНИХ РЕАКЦІЙ НА СЛОВА, ВЧИНКИ, ПОЧУТТЯ ІНШОГО СТВОРЕННЯ УМОВ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ АВТОРИТЕТУ МОРАЛІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КОМФОРТНОСТІ У СИСТЕМІ СПІЛКУВАННЯ, НАКОПИЧЕННЯ ДОСВІДУ ГІДНОГО ЗАПОБІГАННЯ КОНФЛІКТІВ НА ЕМОЦІЙНУ СФЕРУ:
НА ПОВЕДІНКУ: НАКОПИЧЕННЯ ДОСВІДУ ПОВЕДІНКИ З ПОЗИЦІЙ ПОВАГИ ТА ДОБРОЗИЧЛИВОГО СТАВЛЕННЯ НАКОПИЧЕННЯ ДОСВІДУ ПОВЕДІНКИ ЗГІДНО МОРАЛЬНОЇ НОРМИ СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЙ УСПІХУ І СПОСОБІВ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ
НА МОРАЛЬНУ ОЦІНКУ ТА САМООЦІНКУ: РОЗВИТОК ПОТРЕБИ В САМОВДОСКОНАЛЕННІ ТА САМООЦІНЦІ ФОРМУВАННЯ ПОТРЕБ У САМОВИХОВАННІ ФОРМУВАННЯ АДЕКВАТНОЇ САМООЦІНКИ
Основні принципи та підходи: принцип гуманізації, демократизації; принцип наступності; особистісно орієнтований підхід; взаємозв ’ язок знань, почуттів, поведінки; індивідуальний підхід; опосередкований підхід; діагностика моральних якостей особистості; урахування вікових особливостей тощо.
Тож в системі природно пов’язані навчальний та виховний процеси; урочна та позаурочна діяльність; учні, вчителі та батьки.
У процесі реалізації системи спостерігається моральний розвиток дитини, формується внутрішня Я-концепція на засадах загальнолюдських цінностей, виховуються моральні почуття. Ми вважаємо кінцевим результатом сформованість основних моральних якостей дитини: гуманності, відповідальності, совісті, потреби в самовдосконаленні.
Неочікувані результати: зростання інтелектуальних здібностей школярів; формування у учителів потреби створювати власний педагогічний досвід; готовність вчителів до впровадження інноваційних технологій; готовність учителів до участі в експериментальній і дослідницькій роботі; підвищення рівня педмайстерності учителів
ВИКОРИСТАННЯ ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ ТА МЕТОДИК Система розвивального навчання Інтенсивні методики навчання іноземної мови Моделювання як засіб розвитку пізнавальної активності школярів Технологія особистісно-орієнтованого навчання Організація профільного навчання в старшій школі Інтерактивні технології навчання Навчання читанню за методикою О.М. Кушніра Навчання за освітньою програмою “Довкілля”
Інновації в управлінні: управлінський моніторинг; управлінський менеджмент; комп’ютеризація управління; реалізація власних цільових програм “Відмінник”, “Гуманітарна освіта”, Іноземна мова”, “Математика”, “Педагогічна творчість”, “Обдаровані діти”; контрольно-аналітична діяльність через систему експертиз; рейтинг в оцінці роботи вчителя; адаптивне управління.
Організаційно-методичні інновації: експериментальна діяльність закладу; діяльність педмайстерень, авторських семінарів; виставки педагогічних ідей; створення авторських програм; створення та видання навчальних та методичних збірників, посібників; психологічне збереження освіти; інновації в атестації; апробація навчальної літератури; участь у проведенні ЗНО.
Інноваційні підходи до організації виховної роботи: організація самоуправління (дитяча організація “Асорті”) ; дитячі самодіяльні організації; система інтелектуальних ігор ; форми естетичного виховання ; економічне виховання; правове, правознавче, правозахисне виховання ; виховання здорового способу життя.
До того ж школа є: членом міжрегіонального об’єднання “Етичне виховання школярів”; експериментальним майданчиком ХОНМІБО з проблеми “Етичне виховання школярів”; базовою школою інституту післядипломної освіти Харківського державного педагогічного університету ім. Г.С.Сковороди з проблем менеджменту освіти; членом Всеукраїнської екологічної ліги; учасником програми “Рівний-рівному”; учасником програми “АЙОРН-Україна”
“Каждый ребенок есть однажды случающееся чудо”. І треба створити всі умови, щоб це диво відбулося.
А допомагають розгледіти в кожній дитині індивідуальність і неповторну особистість учителі. Учитель-творець стає носієм педагогічного досвіду, новатором-експериментатором для дітей.
Схильність до інновацій № з/п Групи Кількість Характерні риси 1. Новатори 2,5 % Люди, відкриті новому, готові на ризик 2. Ранні раціоналізатори 12 – 13,5 % Люди, які не ризикують, але розумно, раціонально застосовують нове 3. Попередня більшість 34 % Майже не виступають у ролі лідерів, але час від часу бажають втілювати нові ідеї 4. Пізня більшість 34 % Засвоюють новації під тиском соціального середовища 5. Консерватори 16 % Орієнтуються на традиції, на минуле, гальмують поширення нового
Функції методичної служби школи Діагностика педагогічних кадрів Зміст: відношення цінностей особистості кожного вчителя; удосконалення професійної майстерності; підвищення педагогічної культури та педагогічної техніки; оволодіння інноваційними методами навчання та виховання. Форми: курси підвищення кваліфікації; проблемні семінари; психолого – педагогічні семінари; індивідуальне наставництво; школа молодого вчителя; конкурси “Вчитель року”, “Класний керівник року”; педагогічний ярмарок; педагогічні ательє. Мета завдання МС – становлення, розвиток та вдосконалення педагогічної творчої майстерності вчителя. Результати діагностування педагогічних кадрів – створення, визначення стратегії розвитку педколективу школи. Підвищення рівня навчальних досягнень учнів
принципового значення в педагогічній інноватиці надається питанням науково-методичного забезпечення процесу розробки, освоєння та впровадження інновацій до них належать: нормативно-правове, фінансово-матеріальне, науково-методичне, організаційне та кадрове забезпечення інноваційного процесу
Науково-методичний супровід професійного зростання педагогічних кадрів Епізодична самоосвітня діяльність Планова самоосвітня діяльність Науково- дослідницька робота Вивчення наукової, методичної, та навчальної літератури Участь у колективних і групових формах методичної роботи Вивчення досвіду своїх колег Теоретична розробка і презентація особистих матеріалів через комп’ютерні програми практичний напрям самоосвіти науковий напрям колективна творчість оприлюднення індивідуальних наробок активна творча діяльність
Основні форми роботи Застосування в навчально – виховній роботі нових технологій та методик. Практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, у позакласній роботі. Проведення та участь у конференціях. Організація виставок ППД. Проведення інструктивно – методичних нарад, семінарів. Проведення творчих звітів. Надання консультативної допомоги. Співбесіди з молодими та малодосвідченими вчителями. Моніторингові дослідження
Критерії оцінки досвіду Критерії Характеристика Висока ефективність Досвід може бути визнаний передовим лише в тому випадку, якщо досягнуті вчителем результати навчання , виховання і розвитку є вищими, ніж типові, характерні для масового досвіду. Стійкість результатів Миттєве поліпшення або одиночний результат можуть бути випадковими або навіть не залежними від учителя Раціональність витрат часу, зусиль, засобів Пов'язаний з ліквідацією перевантаження вчителів і учнів. Високі результати, але досягнуті при розумній інтенсифікації сил, засобів і при раціональному використанні часу. Відповідність реальним можливостям основної маси вчителів, матеріальній базі Можливість для відтворення даного досвіду іншими вчителями, узяття його на озброєння зацікавленими педагогами і колективами.
Основні правила діяльності заступника директора в керівництві самоосвітньою діяльністю вчителя Дай педагогові самостійність. Надай самоосвіті педагога практичної спрямованості. Враховуй психо-фізіологічні та професійні індивідуальності вчителя. Забезпеч системність і послідовність проходження педагогом усіх етапів самоосвіти. Організуй демонстрацію успіхів та досягнень учителя. Довіряй педагогу. Будь прикладом у своїй самоосвіті.
Учителі школи є переможцями конкурсів “Учитель року”, “Класний керівник”, “Освіта”. Дев’ять учителів школи стали переможцями районних конкурсів, шість - фіналістами та переможцями міських та обласних етапів конкурсу “Учитель року”; учитель української мови Боброва В.Л. стала абсолютним переможцем обласного конкурсу “Освіта-2005”.
експериментаторами та носіями передового педагогічного досвіду: - до обласної картотеки включено досвід педагогічного колективу з розвитку інтелектуальних здібностей школярів з інтенсифікації вивчення іноземної мови з використанням оксфордських посібників; - до центральної картотеки – досвід педагогічного колективу з виховання етичної системи школярів; авторами навчальних програм для середніх та вищих навчальних закладів України та Росії.
учасниками республіканських, міжрегіональних, міжнародних науково-практичних конференцій та семінарів
розроблена авторська програма спецкурсу “Етика” для 1-12 класів Каптан Т.М. (зареєстровано в ХОНМІБО за №744 в 2008 році), яка успішно використовується на даному етапі в школі; Каптан Т.М. розроблено та надруковано у ВГ “Основа” методичні посібники “Етика” для 5 та 6 класів
Методичні посібники Каптан Т.М. нагороджено Дипломами першого та другого ступенів ХІІ, ХІІІ Харківської обласної виставки-ярмарку педагогічних ідей (2006 р., 2007 р.)
Педагоги школи брали участь в обласній виставці –ярмарку “Освіта Харківщини. ХХІ століття”. Педколектив школи нагороджено Дипломом за “Інноваційність змісту”
Досвід учителів надруковано у науково-методичних журналах видавництва „Освіта” „Управління Школою”, „Вивчаємо українську мову і літературу”, „Хімія”, „Англійська мова та література”, „ Виховна робота в школі”, „Географія в школі”, „Математика в школі”
Результат роботи школи – це не тільки визнання її офіційними органами. Результат нашої роботи - це розумні та виховані діти. Навіть у сучасній, ще скрутній, демографічній ситуації школа не зменшується. До нас приходять, нас обирають, а ми намагаємося відповідати високим вимогам та потребам сучасних учнів і їх батьків. Ми впевнені, що наш вибір стратегії, наша орієнтація на моральне виховання учнів дозволить і надалі впевнено крокувати шляхом розвитку, незважаючи на фінансову скруту та на соціальну нестабільність.
Схожі презентації
Категорії