Розвиток в учні здатності до самонавчання через засоби курсу “Природознавство”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Вчитель біології і природознавства Підвербцівської ЗОШ І-ІІ ст. Озарук Оксана Іванівна Тема. Розвиток в учні здатності до самонавчання засобами курсу “Природознавство” Педагогічне кредо: Розум не посудина, яку треба наповнити, а вогонь який належить запалити Плутарх
Завдання курсу “Природознавство” Розвиток у школярів пізнавального інтересу до вивчення предметів природничого циклу; Формування ключових компетенцій: соціальних, полікультурних, інформаційних, комунікативнмх, саморозвитку та самоосвіти; Розвиток загальнонавчальних і спеціальних знань, способів діяльності щодо вивчення природи (загальнопредметні компетенції); Формування емоційно-цілісного ставлення учнів до навколишнього середовища на основі знань про природу
Чи вмієш ти вчитися? 1. Чим приваблює тебе курс «Природознавство? 2. Що ти хотів цікавого дізнатися про природу? 3. Якеу додаткову літературу про природу ти читаєш? 4. Чи любиш ти спостерігати за природою? 5. Чи вмієш вести щоденник спостережень? 6. Чи любиш ти виконувати творчі завдання?
. Етапи уроку на яких використовується робота з підручником (за технологією “Довкілля”) 1. Актуалізація нових знань. 2. Вивчення нового матеріалу 2.1. “Прив΄язування” новоог матеріалу до засвоєного раніше, звернення до досвіду учнів. 2.2. Демонстраційний експеримент. Використання “матеріалу довкілля” з метою активізації мислительної діяльності учнів, всіх органів чуттів у сприйнятті нового матеріалу 2.3. виклад змісту нового матеріалу 2.4. мотивація його засвоєння, практичне застосування 2.5. Обґрунтування нових знань (поняття, явища, величини та ін.) на основі специфічних закономірностей, що вивчаються в темі 3. Закріплення.
Памятка щодо роботи з підручником «Природознавство» Уважно прочитай тему параграфа 2. Розглянь малюнки 3. Ознайомся з текстом підручника 4. Відшукай незрозумілі та виділені поняття і вирази 5. Запиши значення нових слів у зошиті, використовуючи словничок у кінці підручника 6. Зверни увагу на висновки, постарайся їх запам'ятати 7. Дай відповідь на запитання, що наприкінці підручника 8. Виконай завдання 9. Перевір, чи знаєш ти матеріал теми, перекажи параграф, користуючись складеним планом 10. Склади питання для перевірки знань, тести, питання вікторини, кросворд з теми 11. Якщо щось залишилося незрозумілим, звернися до довідника, енциклопедії 12. якщо ти хочеш знати з теми більше, тобі у пригоді стане рубрика “Для допитливих”
Використання інновацій на уроках природознавства Технологія критичного мислення ° методика позначок Методика сенкану Природа іменник Жива, нежива два прикметники Годує, надихає три дієслова Допомагає Природа наш речення з затишний дім чотирьох слів Довкілля синонім до іменника знаю дізнався хочу дізнатися більше + ! ?
Г р а ф і ч н и й к о н с п е к т П р и р о д а У широкому розумінні: У вузькому розумінні: весь навколишній світ середовище існування людини Жива природа - живиться - розмножується - росте - помирає Нежива природа - не живиться - не розмножується - Не росте - не помирає ● зорі ● планети ● мінерали ● повітря ● вода ●гірські породи людина Рукотворний світ - машини, механізми, будівлі - сади, поля, городи, клони рослини тварини гриби дробянки 350 тисяч видів 1,5 млн видів 100 тисяч видів 5 тисяч видів
Підготовка до уроків контролю Тема. Поняття про природу. Місце людини у природі та довкіллі Що сховано у слові “природа? Продовж ряд слів П – птахи, __________,______________ Р – річки, __________, ______________ И Р – радість, _________, _____________ О – океани, _________, _____________ Д – дари, ___________, _____________ А – атоми, __________, _____________ Спробуй знайти правильний варіант відповіді: а) Людина – хазяїн природи б) Людина – частина природи в) Людина – помилка природи Відповідь:_______________ Намалюй своє бачення місця людини в природі Дослідники записують показання барометра і термометра. А яким методом їх отримують? Метод:________________________ Продовж смисловий ланцюжок слів. Природа, організм, ____________, _____________, _________, __________, __________, ____________. Знайди приклади зв'язку між людиною і природою. Наприклад:сон людини та зміна дня і ночі. ___________________________________________ ___________________________________________ ___________________________________________
Робота з зошитом Основні правила роботи у зошиті 1. Спочатку уважно прочитай завдання, усвідом, що треба зробити і лише тоді починай його виконувати. 2. Письмові відповіді, написи на малюнках треба робити кульковою ручкою чітко, охайно і розбірливо. 3. Систематично (1 раз в тиждень) спостерігай за погодою і результати записуй в щоденник спостережень, вміщений наприкінці зошита. 4. Завдання для контролю обовязково виконуй самостійно, не використовуючи підручник чи інші джерела знань. 5. Коли відчуєш трудність при виконанні завдання звернись до робочого зошита, де розміщено основні положення теми, які потрібно засвоїти. 6. Не забувай про них під час підготовки до уроків контролю – узагальнення. 7. При виконанні практичної роботи повтори необхідні для її виконання правила (правила безпеки та інші), які розміщені у зошиті. 8. Якщо ти правильно працюєш із зошитом, ти обов΄язково досягнеш мети.
Рівень навчальних досягнень учнів 5-6 класів з природознавста Рівень навчальних досягнень учнів Початковий середній достатній високий 4 5 2 2 5 3 К і л ь к і с т ь у ч н і в 5 клас (11 учнів) 6 клас (10 учнів)
Схожі презентації
Категорії