Цілісна модель вільної школи
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Цілісна модель вільної школи Т.П. Войтенко Підготували студенти 46 ПНТ групи: Губчик В., Максимюк Р., Соколов Б.
Войтенко Тетяна Павлівна Кандидат психологічних наук, доцент. Войтенко Тетяна Павлівна народилася в місті Калуга. У 1982 році закінчила Ярославський Державний Університет, факультет "Психології".
Класифікаційні параметри технології Філософська основа: екзистенціалізм + гуманізм. Методологічний підхід: природовідповідності, особистістно-орієнтований. Провідні чинники розвитку: біогенні + соціогенні. Тип управління: система малих груп + індивідуальний.
Класифікаційні параметри технології Характер змісту: загальноосвітній + розвиваючий. Організаційні форми: класно-урочна + клубна. Переважаючі методи і засоби: розвиваючі, вербальні + практичні. Підхід до дитини і характер виховних взаємодій: підтримка, співпраця.
Цільові орієнтації Освітня мета школи - саморозвиток особистості. Розвиток навичок цілепокладання, планування, самоконтролю. Створення умов для розвитку самосвідомості дитини, її здатності до самонавчання.
Концептуальні положення Сутнісною характеристикою онтогенезу людини є розвиток його суб'єктності. Навчання невіддільне від виховання: будь-яке навчання є одночасно і вихованням певних якостей особистості. Рушійні сили розвитку - дії співучасників події.
Концептуальні положення Навчальні дисципліни є засобами матеріалу, на яких організується освітній процес. Цілісне розуміння особистості вимагає і цілісної організації виховного процесу. Важливість не результату, а процесу. Велика увага естетичному розвиткові і трудовому вихованню.
Особливості змісту освіти Чотири освітньо-вікові шкільні сходинки представляються як ступені розвитку дитини: дошкільна освіта початкова освіта основна освіта середня освіта Пробудження самосвідомості Самопізнання і прийняття себе самовизначення самобудови
Особливості організації і методики «Самонавчання під наглядом», «Круги», Проектне навчання, Навчання в ігровому режимі.
Зміст освіти Когнітивний блок Афективно-експресивний блок Нормативно- соціальний блок математика, рідна мова, природознавство Лілература художнє конструювання, драматизація, хореографія. «практична життя», «соціальні контакти»
Самонавчання під наглядом Учитель виступає в ролі консультанта; Індивідуальний темп розумової діяльності; Заняття проходять у вільній формі; дитина має комплект індивідуальних штрих-карт, карт досягнень та інструкційних карт; З кожного навчального розділу є три рівні: базовий, додаткові (збагачений) і розвиваючий.
«Коло» учитель пояснює (розповідає, показує), учні слухають; форма проведення уроку: діти і учитель знаходяться в колі; Повторення, пропедевтика , активне засвоєння нового матеріалу. риси технології проведення запозичені з системи М.Монтессорі.
Проектне навчання Мета: - сприяти прояву та розвитку індивідуальності дитини, усвідомленню ним своїх інтересів, нахилів, здібностей.
Проектне навчання Робота над проектом є добровільною; Триває протягом півроку і закінчується урочистою презентацією; Відповідальність за роботу над проектом передається дитині; Робота ведеться в малих групах - «командах»
Навчання в ігровому режимі методи виховання емпатичне слухання ідентифікація Включення в дію передача відповідальності прийняття Спостереження за дорослими
Самоосвітній проект "Вільна Школа" Зміст забезпечити доступ до безкоштовних курсів з найбільш затребуваних загальноосвітніх предметів реалізація принципів вільної педагогіки власний метод вільної педагогіки в результаті своєї практики. В даний час, в рамках «Вільної Школи» проходять регулярні заняття таких курсів: "Англійська для початківців", "Німецька для початківців", "Французька для початківців", "Психологія", "Логіка", "Фізика Космосу", "В'язання", "Історія і джерелознавство" Мельник Антоніна (координатор проекту) Адреса: м. Київ, вул. Володимирська 51/53, 10 поверх, 46 офіс. http://vilna-shkola.org.ua
Схожі презентації
Категорії