Читання для розвитку критичного мислення учнів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
“Поганий вчитель подає істину, гарний – вчить її знаходити” А. Дистервег “Будь майстром, поетом, художником у справі, яку ти робиш” В. О. Сухомлинський
Розвиток критичного мислення – це важливий аспект у навчанні і у повсякденному житті. Навчити дітей мислити критично- означає правильно поставити запитання, вчити робити висновки, знаходити рішення, направити увагу в правильне русло. “ Роби як ми, роби краще нас!” – ось девіз уроків з використанням технології критичного мислення.
Основні етапи уроку критичного мислення Розминка ( створення сприятливого психологічного клімату) 2. Обґрунтування навчання ( постановка мети уроку) 3. Актуалізація ( спрямованість на навчання) 4. Усвідомлення змісту ( знайомство з новим) 5. Рефлексія (критичний момент уроку)
Методичні прийоми парна – групова робота стратегії: “ Мозковий штурм” “ Взаємні опитування” “ Ключові слова” знаємо - бажаємо дізнатися - дізналися взаємонавчання ВИКЛИК Аналіз своїх знань Демонстрація первинних знань
Методичні прийоми стратегії: “ Кероване читання з передбаченням” “ Читання тексту з позначками” “ Джигсоу” ОСМИСЛЕННЯ читають слухають проводять досліди
РОЗДУМИ висловлювання власної думки обмін своїми ідеями з іншими аргументація вибору своєї відповіді Методичні прийоми парна мозкова атака повернення до ключових слів “ знаємо – бажаємо дізнатися - дізналися” проведення дискусіїї
Навчання, що засноване на моделі “ виклик – осмислення – роздуми” з використанням певних прийомів дає вчителю можливість : чітко визначити цілі навчання; підвищити мотивацію учнів до навчання ; забезпечити їх активну навчальну діяльність; стимулювати зміни; стимулювати роздуми; давати можливість почути різні думки; сприяти самовираженню та задіяти почуття і емоції учнів; сприяти активній дискусії.
МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ (навчальний процес стає більш творчим) Асоціативний кущ , гронування прийом критичного читання метод “ прес” сенкан кероване читання з передбаченням порушена послідовність біном фантазії взаємні питання
Одним із ключових компонентів моєї роботи є навчання читанню - процесу, що лежить в основі отримання знань з будь - якого предмета. Саме через книгу дитина вчиться сприймати оточуючий світ, отримати знання про нього. МОЇ ПРАВИЛА Ніколи і нічого не робити за учнів Ставити перед учнями такі завдання, з якими вони впораються (не тому, що так легше, а тому, що їм цікаво!) Постійно знайомити дітей з засобами оволодіння мистецтвом читання
Працюючи в початковій школі, я з впевненістю можу сказати, що які б інноваційні технології ми не впроваджували в практику, досягти успіху можна лише зацікавивши учня на уроці. І тут мені допомагають стратегії розвитку критичного мислення, інтерактивні методи навчання, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в ігровому спілкуванні.
Схожі презентації
Категорії