Захист прав пацієнтів та медичних працівників
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Захист прав пацієнтів та медичних працівників: шлях до порозуміння Солоп Л.Л., Керівник юридичного департаменту Київ - 2007
СИСТЕМА ПРАВОВИХ ВІДНОСИН “ЛІКАР-ПАЦІЄНТ” Права та обов'язки лікаря перед пацієнтом Права та обов'язки лікувально закладу перед пацієнтом Права та обов'язки лікаря перед роботодавцем (лікувальним закладом) Права та обов׳язки пацієнта у системі “лікар-пацієнт” Права та обов׳язки пацієнта у системі “лікувальний заклад-пацієнт” Право пацієнта на захист та відновлення порушених прав >> складові
Ситуація У січні-березні 2007 р. АЦ «Соціоконсалтинг» провів соціологічне дослідження «Вивчення громадської думки як інструмент моніторингу дотримання прав пацієнтів в Україні» за підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Дане дослідження показало: Більшість опитаних вважає систему охорони здоров’я небезпечною (63%). Понад чверть населення незадоволена якістю медичного обслуговування у державних медичних закладах. 80% респондентів вважають, що за останні 5 років ситуація в системі охорони здоров’я не змінилася або погіршилася.
СИТУАЦІЯ Кожен п’ятий респондент (22%) засвідчив, що стикався з порушенням своїх прав при зверненні до державного медичного закладу. Єдине право пацієнта, у дотриманні якого впевнена переважна більшість громадян, – право на отримання медичної допомоги (67%), решта прав задовольняється у менше ніж 50% випадків, а право на компенсацію фактично не забезпечене в Україні.
ОСНОВНІ ПРАВОВІ ПРОБЛЕМИ, ЩО ВИНИКАЮТЬ У ЗВ’ЯЗКУ З НАДАННЯМ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ/ДОПОМОГИ ПАЦІЄНТАМ надання пацієнту інформації про медичні послуги (допомогу) /про стан здоров’я пацієнта та домовленостей по інших питаннях надання пацієнту допомоги/послуг (питаннях платності/безоплатності, тощо) визначення якості та своєчасності медичних послуг/допомоги відповідальність за порушення прав пацієнта у сфері надання медичної допомоги/послуг захист від необґрунтованих претензій пацієнтів >> складові
Право на інформацію Лікар зобов'язаний пояснити пацієнтові в доступній формі стан його здоров'я, мету запропонованих досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, в тому числі наявності ризику для життя і здоров'я. Пацієнт має право знайомитися з історією своєї хвороби та іншими документами, що можуть слугувати для подальшого лікування. В особливих випадках, коли повна інформація може завдати шкоди здоров'ю пацієнта, лікар може її обмежити. В цьому разі він інформує членів сім'ї або законного представника пацієнта, враховуючи особисті інтереси хворого. Таким же чином лікар діє, коли пацієнт перебуває в непритомному стані. Ст. 39 Основ законодавства України про охорону здоров’я приклад
Основні порушення Ненадання інформації; Надання інформації в неповному обсязі; Надання інформації в недоступній формі; Не надання можливості ознайомитись з медичною документацією про себе; Не надання можливості зняти копії з медичної документації про себе.
Помилки лікаря та пацієнта Пацієнт звертається з вимогою до некомпетентної особи Пацієнт боїться задавати питання або не наполягає на наданні відповіді Лікар не рекомендує пацієнту звернутися до компетентної особи Лікар не надає повної та всебічної інформації про діагноз, стан здоров’я, прогнози розвитку захворювання тощо.
Правові наслідки Пацієнт звертається з вимогою не до компетентної особи – відмова в задоволенні запиту/клопотання Лікар не рекомендує пацієнту звернутися до компетентної особи – порушення лікарем прав на інформацію тягне за собою цивільну та дисциплінарну відповідальність Пацієнт боїться задавати питання або не наполягає на наданні відповіді – не має достатньої для розуміння або прийняття рішення інформації Лікар не надає повної та всебічної інформації про діагноз, стан здоров’я, прогнози розвитку захворювання тощо - порушення лікарем прав на інформацію тягне за собою цивільну та дисциплінарну відповідальність
Причини виникнення необґрунтованих претензій Відсутність або недостатність інформації Відмова відповідати на питання пацієнта або його родичів Неточність або розмитість формулювань типу “поганий аналіз” або “все буде добре” Відмова в наданні медичної документації на ознайомлення Відмова в запрошенні іншого спеціаліста Відмова ознайомлюватись з висновками та рекомендаціями інших лікарів Грубість та неетична поведінка медичних працівників
Шлях до порозуміння Інформування пацієнта про його права та можливості їх реалізації. Інформування лікаря про його обов'язки по реалізації прав пацієнтів. Розробка стандартів захисту прав пацієнта, які б давали лікарю поняття про його правильну поведінку. Внесення доповнень та змін до чинного законодавства України з метою конкретизації поведінки всіх учасників правовідносин, що виникають під час реалізації права на охорону здоров’я Надання пацієнту інформації про реалії матеріально-технічної бази лікувально-профілактичного закладу Створення Кодексу медичної етики
Схожі презентації
Категорії