X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Правові передумови запровадження обов’язкового медичного страхування в Україні: історія протистояння двох концепцій

Завантажити презентацію

Правові передумови запровадження обов’язкового медичного страхування в Україні: історія протистояння двох концепцій

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Правові передумови запровадження обов’язкового медичного страхування в Україні: історія протистояння двох концепцій Володимир Рудий, член Національної ради з питань охорони здоров’я при Президентові України

Слайд 2

1992: Основи законодавства України про охорону здоров’я принцип багатоукладності економіки ОЗ; можливість багатоканального фінансування (кошти бюджету, медичного страхування, кошти громадян, благодійні внески та інші кошти, не заборонені законом); необхідність затвердження безоплатного базового пакету медичних послуг; необхідність децентралізації та розвитку самоврядування медичних закладів і працівників; можливість діяльності публічних ЗОЗ у формі державних і комунальних підприємств; обов’язок держави забезпечити створення та функціонування системи медичного страхування, що має фінансуватися за рахунок державного бюджету, коштів роботодавців та власних внесків громадян

Слайд 3

1993: Концепція соціального забезпечення населення України Одним з видів майбутньої системи соціального страхування визначено медичне страхування, за рахунок якого мають фінансуватися: медична допомога, лікування в медичних закладах; допомога у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю та по догляду за хворою дитиною; допомога у зв’язку з народженням дитини, вагітністю, пологами та доглядом за дитиною до 3-х років; санаторно-курортне лікування; допомога на поховання; медична допомога незастрахованим, коли це передбачено законодавством

Слайд 4

Чому власне соціальне ОМС? обов’язковий характер страхування для всього населення чи переважної його частини; внески мають цільовий характер, що має захищати публічні фінанси від політичних маніпуляцій; розмір внесків не залежить від ризику захворіти; набір послуг є універсальним для всіх застрахованих, не залежить від розміру внеску і визначається лише медичними потребами пацієнта; розділення функцій платника та постачальника послуг, сприяння підвищенню економічної ефективності та якості медичного обслуговування

Слайд 5

1996: прийнято нову Конституцію України закріплено право громадян на медичне страхування закріплено безоплатність медичної допомоги у державних та комунальних ЗОЗ для всіх громадян закріплено неможливість скорочення мережі державних та комунальних ЗОЗ закріплено обов’язок держави сприяти розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності

Слайд 6

Початок протистояння двох концепцій ОМС

Слайд 7

Причини протистояння нерозуміння переваг моделі соціального медичного страхування; лобіювання створення моделі обов’язкового цивільного приватного комерційного медичного страхування, орієнтованої на використання конкурентних страхових ринків та багатьох комерційних страховиків

Слайд 8

Результат протистояння відсутність консенсусу щодо вибору моделі обов’язкового медичного страхування серед осіб, що впливають на прийняття політичних рішень; закон про соціальне медичне страхування досі не прийнятий; на розгляд до Парламенту періодично вносяться різні полярні законопроекти, що базуються відповідно на концепціях соціального та обов’язкового приватного цивільного медичного страхування

Слайд 9

Коротке порівняння основних концептуальних відмінностей різних законопроектів про ОМС

Слайд 10

“В країнах, що забезпечують основний доступ населення в цілому до медичних послуг через приватне медичне страхування, провали на ринку медичного страхування (моральна небезпека; несприятливий вибір; селекція ризиків тощо) можуть заважати досягненню таких політичних цілей системи охорони здоров’я як рівність та ефективність. Проблеми із справедливістю фінансування та доступністю для осіб з високими ризиками чи груп з низьким доходом очевидні.” “Пропозиції щодо класифікації медичного страхування” (ОЕСР, червень 2004)

Слайд 11

ЗАКОНОПРОЕКТ ПРО ФІНАНСУВАННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВЯ ТА МЕДИЧНЕ СТРАХУВАННЯ (№ 2192) ПОБУДОВАНИЙ НА КОНЦЕПЦІЇ ОБОВ’ЯЗКОВОГО ПРИВАТНОГО ЦИВІЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ!!!

Слайд 12

ЧИ ПОТРІБНІ УКРАЇНСЬКИМ ГРОМАДЯНАМ ТА УКРАЇНСЬКІЙ МЕДИЦИНІ: Зменшення солідарності, рівності, справедливості та доступності медичного обслуговування? Ускладнення та заплутаність системи управління в секторі охорони здоров’я? Подальше збільшення дезінтеграції фінансових ресурсів галузі? Підвищення рівня адміністративних витрат та собівартості медичних послуг? Збільшення кількості необґрунтованих медичних послуг і тим самим неефективного використання ресурсів? Неконтрольована комерціалізація сфери медичного обслуговування? Їх несе законопроект № 2192!!!

Слайд 13

Це щось нове? НІ !!! Законопроект № 2192 – майже точна копія законопроекту № 3370, що подавався на розгляд Верховної Ради минулого скликання, отримав негативні висновки експертів Світового банку, Європейського Союзу та інших фахівців, і не був прийнятий парламентом! То чи потрібен Україні закон, що передусім відображатиме інтереси комерційного страхового бізнесу та незначної кількості висококваліфікованих лікарів і?

Слайд 14

Лише кілька прикладів небезпеки, яку несе законопроект №2192 Зниження солідарності та справедливості в оплаті – розмір страхового внеску не залежить від рівня доходів застрахованих; Пацієнтам доведеться платити за все, крім допомоги у невідкладних випадках (такий собі “життєзабезпечуючий” рівень); Ніяких гарантій щодо визначення та регулювання обсягу медичних послуг застрахованим на рівні закону навіть у невідкладних випадках – все вирішує лише виконавча влада в залежності від можливостей бюджету; Розпорошення й без того обмежених коштів системи ОЗ між багатьма платниками – шлях до дезінтеграції системи; Запровадження гонорарів для лікарів в залежності від рівня спеціалізації, кваліфікації, завантаження медичного працівника та якості його роботи на основі договору між цим працівником та страховиком - але причому тут інтереси суспільства в цілому та кожного пацієнта, які полягають у досягненні балансу якості та економічної ефективності медичного обслуговування? Небезпека розвитку регресивної оплати (як робити страхові виплати – шляхом авансування чи оплати по факту – вирішуватимуть самі страховики); Ніякого регулювання цін для послуг, що надаються в ОМС – все, що стосується вартості, вирішується договором між страховиком та провайдером.

Слайд 15

Невідкладні кроки, яких необхідно вжити у сфері нормативного регулювання Необхідно терміново внести до Верховної Ради законопроект про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування Необхідно вилучити медичне страхування з переліку обов’язкових видів цивільного страхування, встановленого Законом України “Про страхування”. Без цього знайти необхідний політичний консенсус відносно вибору моделі ОМС, навіть посилаючись на відповідний позитивний та негативний досвід інших країн, буде дуже важко – НАДЗВИЧАЙНО ВЕЛИКИЙ ФІНАНСОВИЙ ІНТЕРЕС МАЮТЬ ПРИВАТНІ СТРАХОВІ КОМПАНІЇ!!!

Слайд 16

Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Медицина