“Чоловічі” проблеми"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
“Чоловічі” проблеми чоловіки живуть в середньому 62 роки. Це на 12 років менше жінок; мають найвищі у світі темпи зростання захворювання на ВІЛ/СНІД та туберкульоз; третина серед них неодружені; приблизно третина не можуть залишити по собі нащадків; майже кожний п’ятий хворів на недугу, що передається статевим шляхом; становлять понад 80% самогубців і переважну кількість тих, хто переніс інфаркт чи інсульт; щороку 80 тисяч з них відходять з життя у працездатному та репродуктивному віці; відсутність розвиненої андрологічної медичної служби тощо
“Жіночі” проблеми керівні посади всіх рівнів – менше 30%; за умови наявності однакової кваліфікації з чоловіком, саме жінку не наймають на роботу; 75% в Україні державних службовців жінки, в області – 79,5% (чоловіків – 20,5%), але на вищих керівних посадах вони майже відсутні; жіноче безробіття складає 58,6% всіх безробітних Волині, у найбільших містах Луцьку і Нововолинську – відповідно – 75 та 72 %; заробітна плата жінок в цілому по області минулого року становила 81,6 відсотка від заробітної плати чоловіків; витрата великої кількості часу на домашнє домогосподарство: 15 місяців життя витрачається на миття посуду; 5 років на приготування їжі.
Сімейні проблеми в Україні вдвічі більший показник розлучень, ніж у Євросоюзі; безвідповідальне батьківство: українська сім’я все частіше виглядає як мама і дитина; чоловіки мало займаються вихованням дітей ( лише 32% татусів допомагають готуватися до уроків, лише 10% - хочуть доглянути хвору дитину, менше 24% мають заявок супроводжувати дитину до школи); домашнє насильство (економічне, психологічне, фізичне); екологічна ситуація; медичне обслуговування; фінансове становище: сім’я із народженням дитини бідніє на 60%; лише 4% сімей визнають себе матеріально забезпеченими; на продукти харчування українська сім’я витрачає 60% заробленого, американська сім’я 13%; лише кожна друга сім’я має мінімальний майновий набір: холодильник, кольоровий телевізор, пральну машину та порохотяг, на одну родину має 0, 164 автомобіля; – відчуття себе нещасливими (Україна із 178 країн опитаних на 174 місці); – брак дитячих садочків ( У Волинській області 126 дітей на 100 місць);
Світові концепції стратегій розвитку людства Empowerment ( Метод посилення) Gender Mainstreaming (комплексний гендерний підхід) mainstream ( з англ.) - головний потік
Gender Mainstreaming (комплексний гендерний підхід) Це політичне завдання, спрямоване всім керівникам підприємств, організацій, адміністративних структур, що має враховувати різні інтереси і життєві ситуації чоловіків і жінок у всіх сферах життя для досягнення рівних прав і можливостей в суспільстві
Для чого потрібний Gender Mainstreaming? Підвищується дієвість політичних, адміністративних заходів через врахування гендерної специфіки Знищення дискримінації знижує витрати на державне втручання Підвищується творчий потенціал обох статей Покращується якість послуг із врахуванням гендерного балансу Покращується імідж політики і адміністрації Працівники краще вмотивовані Культурне середовище стає більш багатогранне
Хронологія прийняття законів з рівних прав і можливостей Рік прийняття закону Країна Назва закону 1972 Швеція Акт про рівність чоловіків і жінок у сфері праці 1978 Данія Закон про рівність статей 1978 Норвегія Закон про рівність між статями 1985 Ісландія Закон про рівність статусу та рівноправність жінок і чоловіків 1986 Фінляндія Закон про рівність між статями 1995 Канада Федеральний план дій з питань гендерної рівності 1998 Литовська Республіка Закон про рівні можливості 1999 Японія Основний закон про суспільство гендерної рівності 2000 Франція Закон про паритетність 2001 Німеччина Закон про встановлення рівності між жінками і чоловіками 2002 Словенія Закон про рівні можливості для чоловіків і жінок 2003 Хорватія Закон про рівні можливості для чоловіків і жінок 2003 Боснія та Герцеговина Закон про рівність статей у Боснії та Герцеговині 2003 Румунія Закон про рівні можливості жінок і чоловіків 2003 Киргизька Республіка Закон про основи державних гарантій забезпечення гендерної рівності 2005 Україна Закон про забезпечення рівних прав і можливостей жінок та чоловіків України
Республіка Польща Основні принципи гендерної рівності закладені у Конституцію Республіки Польщі 2003 року. Стаття 32 зазначає рівні права жінок та чоловіків і недопущення дискримінації в політичній, суспільній або економічній сферах. Стаття 33 говорить, що жінка і чоловік в Республіці Польща має рівні права в життя сімейному, політичному, суспільному і господарському [ Конституція Республіки Польщі. - Варшава, 2003] .
Німеччина Закон про встановлення рівності жінок і чоловіків (30 листопада 2001 року) Розділ 1.1. “Всі працівники, а особливо ті, які займають керівні посади, зобов'язані сприяти встановленню рівності жінок та чоловіків. Це зобов'язання є основним керівним принципом у всіх службових сферах діяльності, а також при взаємодії цих сфер”.
Японія Закон про суспільство гендерної рівності ( 23 червня 1999 року). Принципи гендерної політики Японії: повага до основних прав жінок і чоловіків; врахування соціальних систем і видів діяльності; спільна участь у плануванні та ухваленні рішень; сумісність діяльності у сім ї з іншими видами діяльності. Головний офіс сприяння гендерної рівності : Президент: прем'єр-міністр Віце-президент: головний секретар Кабінету міністрів з питань гендерної рівності; Члени: міністри кабінету міністрів; Координатори з гендерної рівності; Відділи та департаменти з гендерної рівності в органах місцевого самоврядування; Рада з гендерної рівності.
Киргизія Закон про основи державних гарантій забезпечення гендерної рівності (31 січня 2003 року) Стаття 2. Цілі та завдання цього закону є забезпечення для осіб різної статі: рівних прав, обов'язків та відповідальності; рівності можливостей; рівнопартнерських відносин у всіх сферах життєдіяльності; рівності у сімейних відносинах; рівності в соціальній, економічній, трудовій та іншій діяльності.
Україна Конституція України від 28 червня 1996 року Закон України 2536 „Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків” від 8 вересня 2005 року Постанова Кабінету Міністрів N 1834 “Про затвердження Державної програми з утвердження ґендерної рівності в українському суспільстві на період до 2010 року” від 27 грудня 2006 р. Обласна програма з утвердження гендерної рівності від 21 червня 2007 року
Партійне представництво жінок-депутатів Комуністична партія України - 3 "Блок Юлії Тимошенко" – 12 Блок "НАША УКРАЇНА" – 8 Партія регіонів – 14 Соціалістична партія України – 2 Всього – 39
ГЕНДЕРНА ОСВІТА ДЕРЖАВНИХ СЛУЖБОВЦІВ Вмотивованість до навчання; Психологічна потреба підвищити свою компетентність; Життєвий та професійний досвід.
Громадські організації Громадські організації, які займаються вирішенням гендерних проблем поділяються на: жіночі (1500) чоловічі (10) феміністичні (40) гендерні (30)
PR- аналітики доводять, що складові успіху громадських організацій є такими: 15-20% – актуальність проблем, над якими працює організація; 30-35% – рівень кваліфікації членів організації і її функціональна продуктивність; 50% – репутація, імідж, рівень контактів
Схожі презентації
Категорії