Самостійна робота на уроках математики як одна з форм розвитку пізнавальної діяльності учнів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
«Самостійна робота на уроках математики як одна з форм розвитку пізнавальної діяльності учнів» Вчитель вищої категорії Полтавської гімназії №13 Александрова С.Є.
Знання тільки тоді знання, коли вони отримані зусиллями своєї думки, а не пам’яттю Л.М. Толстой
Організація самостійної діяльності учнів на уроці – це метод навчання, при якому учень не отримує знання у готовому вигляді, а добуває їх самостійно у процесі власної учбово – пізнавальної діяльності І крок: ІІ крок: Чого я не знаю? Сам знайду спосіб!
Для реалізації своєї мети обираю різні форми та методи роботи: усний; словесно-графічний; наочний; практичний. Кожен з них реалізується в системі прийомів, таких як: фронтальне опитування, тестування, виконання графічних робіт, робота з моделями по алгоритму, практичні роботи, робота над проектами, реферати. та інше
Самостійні роботи на уроці відрізняються: по дидактичним цілям: навчальні тренувальні; закріплюючі; развиваючі; творчі. за рівнем самостійності учнів: репродуктивні; реконструктивні; эвристичні ; дослідницькі (творчі: кросворди, цікаві задачі) по рівню індивідуальності: колективні (по варіантах, дифференційовані); групові (у групах, парах); індивідуальні. по джерелу та методу набуття знань: робота з підручником розв’язання та складання задач; практичні роботи; підготовка докладів, рефератів.
Самостійні роботи за структурно – логічними зв’язками можуть бути: За зразком Реконструктивно-варіативні Частково-пошукові Дослідницькі
Досвід роботи дозволяє зробити наступні висновки: одним із шляхів розвитку творчої активності учня є правильно організована система самостійної роботи; систематичне проведення самостійних робіт сприяє значному покращенню якості математичної підготовки учнів; пов’язуя вивчення теоретичного матеріалу з практичною діяльністю, самостійні роботи дають можливість учням самим ліквідувати прогалини, розширювати знання та творчо використовувати їх при розв’язуванні різноманітних задач; Контроль за виконанням таких робіт сприяє організації тематичного обліку знань, допомагає мобілізувати діяльність школярів, формує вміння учнів раціонально організувати свою роботу.
З досвіду роботи: Організація різних видів самостійної діяльності учнів під час вивчення теми ”Розв’язування систем рівнянь способом підстановки” (7 клас)
Означення лінійного рівняння із двома змінними. Що називають розв’язком рівняння із двома змінними? Що є графіком рівняння із двома змінними? Що є графіком рівняння 0х+0у = 0? * Бліц - опитування
Міні - тест Із запропонованих рівнянь виберіть лінійне із двома змінними: а) 3х²+5х-4=0; б) -2х+4у-8=0; в) 125х-12=0 2. Яка з пар є розв’язком рівняння 5х+3у=19 : а) (2; 3) б) (5; 6) в) (1; 2)? 3. Скільки розв’язків має рівняння х+2у=16 а) 1; б) 3; в) багато? 4. Чи належить точка графіку рівняння 3х+2у=10: а) А(2; 3) б) В(1; 3) в) С(4;-1)?
Виразіть з рівняння одну змінну через іншу: а) х через у: б) у через х: 1. х – у = 7 2. 2х + у = 9 3*. 5х – 2у = 10 Х = … У = …
5.Записати відповідь. Алгоритм розв’язування рівнянь способом підстановки: 1. Виразити з більш простого рівняння одну змінну через іншу. 2. Одержаний вираз підставити в друге рівняння, в результаті отримаємо рівняння з однією змінною. 3.Розв’язати одержане рівняння з однією змінною. 4.Підставити отримане значення змінної в інше рівняння.
Розв’яжіть систему рівнянь: у-2х=1, 6х-у=7; у=1+2х, 6х-(1+2х)=7; у=1+2х, 4х=8; х=2, у=5. Ответ: (2; 5) 7х-3у=13, х-2у=5; х=5+2у, 7(5+2у)-3у=13; х=5+2у, 11у=-22; у=-2, х=1 Ответ: (1; -2)
Результативність роботи вчителя: Результати ДПА (9 клас) 2013-2014 н.р. : низький рівень – немає середній рівень – 19% достатній рівень – 52% високий рівень – 29% Участь у конкурсі “Кенгуру” – найбільша кількість учасників по гімназії; Участь учнів у міських олімпіадах ( ІІІ-те місце).
Резюме Отже, як навчити своїх учнів вчитися, мислити самостійно та вслуховуватися у кожне слово? Вихід один: дати можливість дітям самим шукати відповідь. Тому необхідно навчити їх думати. Результат нашої спільної праці відгукнеться: навчившись думати самостійно, мої учні самі зможуть оволодіти знаннями та аналізувати проблеми. Механізм цієї роботи буде працювати все життя. Ось тоді, може бути, і буде реалізовано призначення освіти.
Схожі презентації
Категорії