ділова гра на уроках історії
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Матеріали підготовлені учителем історії Одеський навчально-виховний комплекс №4 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - гімназія» Одеської міської ради Одеської області Соколова Ольга Олександрівна
Метою роботи є з’ясування методичних умов ефективного розвитку критичного мислення учнів у процесі навчання історії в сучасній українській школі.
З’ясування суті критичного мислення Проаналізувати технологію розвитку критичного мислення та структуру уроку даної методики Визначити параметри розвитку критичного мислення учнів у процесі опрацювання текстів та виконання письмових завдань
глибина (проникливе мислення) — вміння проникати в суть, бачити неясне там, де іншим усе здається цілком ясним і зрозумілим; послідовність — уміння дотримуватися логічних правил, не суперечити самим собі, обґрунтовувати висновки; самостійність — уміння ставити питання, знаходити нові підходи до їх з'ясування; гнучкість — уміння змінювати спосіб розв'язання проблеми, знаходити нові шляхи, бути вільним від шаблону; швидкість — уміння швидко впоратися з пізнавальними завданнями; стратегічність — послідовне висування гіпотез, визначення ознак (сканування і фокусування) під час розв'язання задач.
Аналітичність (відбір, порівняння, зіставлення фактів та явищ) Асоціативність (установлення асоціацій з раніше вивченими фактами, явищами) Самостійність
П’ять складових критичного мислення Самостійне мислення Інформація - відправний, а не кінцевий пункт критичного мислення Критичне мислення починається з постановки питань і з’ясування проблем, які потрібно розв’язати
Шість ключових елементів критичного мислення Уміння мислити Відповідальність Формування самостійних суджень Критерії Самокорекція Критерії
Розвиток критичне мислення учнів у процесі читання? Стратегії критичного читання під час роботи з підручником «Читання тексту з позначками» «Читання з маркуванням тексту» (Vaughn, 1986) «Читання в парах / узагальнення в парах» (Vaughn, 1986) «Читаємо та запитуємо» (Temple, 2003) «Взаємне навчання» (Раlincsar, 1984) Виконання письмових завдань – найефективніший метод навчання критичного мислення «Сенкан» «Діаграма Ейлера — Венна» «Есе» «П'ятихвилинне есе» «Десятихвилинні есе» «Міні-есе» (В. І. Курилів, 2003)
Отже, розвиток критичного мислення є дуже актуальним під час інтенсивних соціальних змін, коли неможливо дійти без постійного пристосування до нових політичних, економічних та інших обставин, без ефективного розв’язання проблем, значну частину яких неможливо передбачити. Саме тому очевидна життєва необхідність критичного мислення для вітчизняної освітньої системи. Тільки таким шляхом можна міркувати про розвиток демократії відповідно до вимог світового суспільства.
Схожі презентації
Категорії