Використання вуглеводів, їх біологічна роль. Загальна схема виробництва цукру
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Запитання Як з допомогою їдкого натру й мідного купоросу довести, що в молекулі глюкози є дві різні функціональні групи? Яку кількість глюкози можна одержати в результаті гідролізу 5 моль сахарози? Що можна сказати про кількість фруктози, яка утворюється при цьому? Яку масу крохмалю можна одержати з 1 т картоплі, що містить 20 % крохмалю?
Гідроліз крохмалю відбувається східчасто: Обчисліть масу глюкози, яку можна одержати в результаті гідролізу 200 кг крохмалю. Обчисліть масу вуглецю, яку можна одержати в результаті повного обвуглювання 13,68 г сахарози концентрованою сульфат-ною кислотою.
Загальна схема виробництва цукру Сировина для виробництва цукру: цукровий буряк, цукрова тростина.
Механічна обробка (миття, подрібнювання цукрового буряка на стружку). Дифузія (обробка гарячою водою). У результаті сахароза переходить у розчин. Дефекація (обробка розчином вапняного молока). У результаті домішки — органічні кислоти, білки, барвники, які необхідно відокремити від сахарози, осаджуються, а сахароза залишається в розчині у вигляді сахарату: C12H22O11 + Ca(OH)2 → C12H22O11 + CaO + H2O
Сатурація (обробка розчину сахарату карбон(IV) оксидом для осадження кальцій карбонату). Сахароза залишається в розчині: C12H22O11 + CaO + CO2 → C12H22O11 + CaCO3 Випарювання розчину у вакуумних апаратах і центрифугування (кристалізація розчину сахарози). Додаткове очищення цукру (рафінування).
Завдання Бурякову стружку масою 5 т з масовою часткою цукру 12 % помістили в дифузори й пропустили крізь неї гарячу воду об’ємом 1000 л. Обчисліть масову частку цукру в розчині, що виходить з останнього дифузора, якщо масова частка екстракції цукру з буряка становить 90 %.
Самостійна робота Завдання 1. Здійсніть перетворення. Варіант І Целюлоза → глюкоза → етиловий спирт → етиловий естер мурашиної кислоти Варіант ІІ Карбон(IV) оксид → крохмаль → глюкоза → етиловий спирт→ етиловий естер оцтової кислоти
Завдання 2. Дослідним шляхом розпізнайте: варіант І: крохмаль і сахарозу; варіант ІІ: сахарозу і глюкозу. Завдання 3. Розв’яжіть задачу. Варіант І Обчисліть масу етанолу, яку можна одержати з 200 кг картоплі, що містить 30 % крохмалю (втратами у виробництві знехтувати). Варіант ІІ Обчисліть масу глюкози, яку можна одержати зі 100 кг тирси, що містить 70 % целюлози (втрати у виробництві становлять 20 %).
Домашнє завдання Опрацювати матеріал параграфа, відповісти на запитання до нього, виконати вправи. Творче завдання. Подумати й запропонувати спосіб використання відходів цукрового виробництва.
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2012 Джерела: Усі уроки хімії. 9 клас / І. Ю. Старовойтова, О. В. Люсай. — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 239, [1] с.: іл., табл. — (Серія «12-річна школа»). Сайти: bibliomaniya.blogspot.com;
Схожі презентації
Категорії