“Сучасні полімерні матеріали на залізничному транспорті”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Виконавці проекту: 1. Пушкін Микита 2. Сторожилов Олексій 3. Степаненко Валерій 4. Турло Богдан 5. Шевченко Микола
Мета проекту: Проаналізувати значення застосування сучасних полімерних матеріалів на залізничному транспорті
Актуальність проекту: визначити значення полімерних матеріалів для покращення характеристик рухомого складу, умов праці залізничників
План проекту: 1. Матеріали, що використовували на залізничному транспорті в минулому 2. Сучасні полімерні матеріали на залізниці
Базові напрями вживання композиційних матеріалів на залізничному транспорті : Заміна дорогих металевих сплавів в конструкціях, що несуть знижене навантаження; Значне зменшення маси конструкцій рухомого складу, що сприяє підвищенню швидкості; Підвищення безпеки перевезень шляхом вживання поглиначів енергії удару при зіткненнях; Значне пониження рівня пожаронебезпеки на рухливому складі; Підвищення комфортності і ергономічного рівня пасажирських вагонів, у поєднанні з довговічністю і мінімізацією витрат на обслуговування.
Перші досліди використання полімерних матеріалів на залізничому транспорті відносяться на початок XX ст, коли рухомий склад стали обладнати автогальмами, нормальна експлуатація яких виявилася можливою лише за умови вживання гумових шлангів і ущільнюючих прокладок.За 1960-1970 вжиток пластмас, гум і лакофарбних матеріалів на вітчизняному залізничому транспорті зросло відповідно в 2,2; 5,2 і 2 рази.
Створення досконалішого рухомого складу в післявоєнні роки і інтенсивне устаткування залізниць системами СЦБ, управління рухом зумовили подальше зростання вжитку полімерних матеріалів у всіх областях залізничої техніки.
Різні пластмаси і гуми використовують для виготовлення конструкційних деталей, що сприймають механічні навантаження і що ізолюють струм; фрикційних, антикорозійних, ущільнюючих і амортизаційних деталей.
При будівництві окремих серій вагонів упроваджуються ударопоглинаючі апарати автозчеплення, забезпечені резіно-метальові амортизуючими елементами. Ці апарати легші, мають кращі динамічні характеристики і значно довговічніші, ніж металеві.
Гальмівні колодки з полімерних матеріалів широко використовують в рухливому складі залізниць багатьох країн (напр., в СРСР — із стереорегулярного каучуку бутадієну, наповненого сумішшю азбесту, сажі і ін. компонентів). Зносостійкість таких колодок в рази більше, а маса втричі менша, ніж чавунних.
При будівництві окремих серій вагонів упроваджуються ударопоглинаючі апарати автозчеплення, забезпечені гумо-металевими амортизуючими елементами. Ці апарати легші, мають кращі динамічні характеристики і значно довговічніші, ніж металеві.
Водопровідні труби в системах водопостачання виготовляють з поліетилену високої щільності, баки для води — з поліефірного склопластика. Переваги системи — зменшення маси вагону, подовження терміну служби, полегшення ремонту, можливість вживання труб меншого діаметру з-за нижчого коефіцієнта тертя води, ніж в чавунних і сталевих трубах.
Вживання пластикату для внутрішньої обробки пасажирських вагонів підвищує їх комфортабельність, знижує вартість і ремонтні витрати. Декоративний витиснений пластикат, що дублюється з бавовняною тканиною, застосовують для покриття стін, внутрішніх перегородок, дверей, стель вагонів.
Композитні матеріали на залізниці є головною рушийною силою технічного і економічного розвитку галузі, а також єдиним шляхом, ведучим до підвищення реальної конкурентоспроможності.
Схожі презентації
Категорії