Розвиток фінансової грамотності
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Фінансова грамотність Деніз Ламот, АМР США Радник з питань фінансового сектора Судак, Україна 6-7 жовтня 2004
Має вирішальне значення для добробуту людини та країни Чому фінансова грамотність є важливою?
Громадянин 1 Громадянин 10 000 000 Найменші доходи та активи Найбільші доходи та активи Межа бідності Нерівність загроз і нагод впродовж життя людини Джерело: Liz McKeon, USAID/EE/DGST
Що таке “точка перекидання?” Усі заощадження пішли на оплату лікування Збільшилися заробітки, є надійна робота з пакетом соціальних пільг Людина не має доступу до освіти, не має сталої роботи як некваліфікований працівник Пенсіонер, пенсію якого “з'їла” інфляція Дитину усиновила міцна сім‘я, забрала з притулку Застаріла професійна освіта, людина не може знайти чи перейти на іншу роботу Джерело: Liz McKeon, USAID/EE/DGST Громадянин 1 Громадянин 10 000 000 Найменші доходи та активи Найбільші доходи та активи Межа бідності
Спробувати допомогти найбіднішим? Хтось виявляється виключеним… Джерело: Liz McKeon, USAID/EE/DGST Громадянин 1 Громадянин 10 000 000 Найменші доходи та активи Найбільші доходи та активи Межа бідності
Широка, але тонка підтримка когось пропускає… Джерело: Liz McKeon, USAID/EE/DGST Громадянин 1 Громадянин 10 000 000 Найменші доходи та активи Найбільші доходи та активи Межа бідності
Глобальні тенденції Старіння населення Низька народжуваність Перехід від пенсійних схем з установленими виплатами до схем з установленими внесками Зростання складності фінансового ринку
Державні витрати в ЄС як % ВВП перед виходом на пенсію людей, народжених під час післявоєнного сплеску народжуваності Джерело: Eurostat
Фінансова грамотність – це... ... прийняття усвідомлених рішень ... планування (коротко- і довгострокове) ... управління ризиками впродовж усього життя
Що може зробити фінансова грамотність? Допомогти зміцнити довіру до фінансового сектора Допомогти скоротити бідність Допомогти захистити активи Допомогти створити багатство Допомогти громадянам уникнути хижацьких і нереалістичних фінансових схем
Як фінансова грамотність це робить? Забезпечує краще розуміння принципів заробляння, витрачання, заощадження та інвестування Дає громадянам більший контроль над власним життям і засобами до існування і Знаючи і розуміючи фінансовий ринок, громадяни імовірніше плануватимуть і реалізовуватимуть обачливі фінансові рішення
Дорожня мапа Яким шляхом іти, щоб забезпечити мою сім'ю сьогодні та завтра? Яким шляхом іти, щоб досягти прийнятного рівня життя? Яким шляхом іти, щоб уникнути бідності в старості?
Фінансова безграмотність коштує дорого Як свідчать дослідження, фінансова безграмотність і бідність чи фінансові негаразди є пов'язаними Негативний вплив на фінансові установи Негативний вплив на економіку (ANZ Banking Group, 2003)
Задачі фінансової просвіти Розробити національну стратегію, яка включає підтримку фінансової просвіти по всій країні з боку державного і місцевих бюджетів Посилити обізнаність про фінансову просвіту, зокрема серед малозабезпечених і сільських домогосподарств Створити інформаційний центр фінансової просвіти
Задачі фінансової просвіти Розробити ефективний інструментарій оцінки для визначення потреб у фінансовій просвіті (до) Провести змістовну оцінку впливу (після) Сприяти партнерству у фінансовій просвіті між сім'ями, школами, церквами, неурядовими організаціями, компаніями, закладами торгівлі та різними державними органами
Для чого потрібна національна стратегія Визначити характер і напрямок Координувати програми і заходи Мобілізувати ресурси Стежити за вкладеннями та оцінювати віддачу Слугувати тим, хто виявився неохопленим фінансовою просвітою Відстоювати справу
Хто, чого та як досяг Японія:…до Другої світової війни японці фактично заощаджували менше американців. Починаючи з 60-х, Японія цілеспрямовано створювала націю ощадників. Потужні податкові пільги Освітні заходи Семінари для працівників Підтримка дитячих банків
Рекомендації Робочої групи з питань фінансової грамотності Австралії, 2004 Створити національний орган з питань фінансової грамотності Сприяти фінансовій просвіті на роботі Створити інформаційний веб-сайт Нагороджувати за видатні досягнення Сприяти співробітництву між галуззю, урядом і спільнотою
Загальні засоби фінансової просвіти Друковані матеріали загального характеру (бюлетені, посібники, збірники вправ) Персоналізовані друковані матеріали (звіти з окремих виплат, пенсійні прогнози) Групове навчання (практикуми і семінари) Індивідуальне навчання (компакт-диски, відео, аудіо, веб-модулі для самостійного навчання) Телефонні консультації Очні консультації Засоби Інтернету
Приклади інвестиційних портфелів власника накопичувального рахунка Aggressive 75% акції 25% інші активи Conservative 30% акції 70% інші активи Moderately Aggressive 60% акції 40% інші активи Moderately Conservative 50% акції 50% інші активи Агресивний Консервативний
Оцінка впливу Визначити, що підлягає оцінці Оцінити будь-які зміни в часі, які могли стати результатом різноманітної діяльності з фінансової просвіти Застосовувати і якісні, і кількісні оцінки Зв'язати краще розуміння зі змінами поведінки
Результати просвіти і консультацій з фінансової поведінки (дані дослідження) 44% розробили фінансовий план. 35% своєчасно поповнювали кредитні картки. 33% розробили бюджет або план витрат. 37% скоротили суму боргу. 37% збільшили суму своїх заощаджень поза накопичувальним рахунком ______________ *Award winning research study, Dr. Jinhee Kim, University of Maryland, 2000.
“Економіка досягає кращих результатів, коли її учасники є добре поінформованими, тому що добре поінформовані люди приймають кращі рішення, які підвищують якість розподілу ресурсів, а відтак сприяють підвищенню ефективності, продуктивності та рівня життя”. Ґері Стерн, Федеральний резервний банк Міннеаполіса
Ресурси OECD FINANCIAL EDUCATION PROJECT Questionnaire http://www.oecd.org/dataoecd/49/3/25701234.pdf U.S. Federal Reserve Education - Personal Financial Education http://www.federalreserveeducation.org/fined/index.cfm Financial Services Authority (UK) Australian Consumer and Financial Literacy Taskforce, cfltaskforce @treasury.gov.au Patrick J. Bayer, B. Douglas Bernheim and John Karl Scholz, "The Effects of Financial Education in the Workplace: Evidence from a Survey of Employers," Working Paper 5655 of Working Paper Series, National Bureau of Economic Research, Inc., July 1996. B. Douglas Bernheim, "Financial Illiteracy, Education and Retirement Saving," Living With Defined Contribution Pensions, University of Pennsylvania Press, 1998 Adult Financial Literacy in Australia (2003), ANZ Banking Group, 100 Queen Street Melbourne VIC 3000. http://www.anz.com
Схожі презентації
Категорії