Еволюція організаційних утворень
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
План лекції Характеристика концепції життєвого циклу розвитку систем Моделі розвитку підприємств та організацій Менеджмент на основних етапах життєвого циклу організації
Вплив зовнішнього середовища на статус підприємства Ресурси, що надходять у підприємство Процеси, що протікають у підприємстві на визначеному етапі життєвого циклу Вимоги до підприємства з боку зовнішнього оточення Результати діяльності підприємства, що споживаються Зовнішні фактори, що визначають умови діяльності підприємства
Модель конкурентних сил – модель управління, яка враховує координацію певних дій партнерів та конкурентів, а також свою конкурентну позицію та її оптимізацію в процесі створення та руху товару Ефективне застосування управлінських технологій стає неможливим доки не буде проведено ґрунтовне оцінювання статусності організації як самостійного цілого, її ідентичності, характеристик та логіки розвитку
Загальна схема умов діяльності підприємства, що впливають на рівні в життєвому циклі підприємств (за А.П. Градовим)
Постійність статусу підприємств на ринку є неможливим. Це пояснюється об’єктивною змінністю, що відбувається у зовнішньому середовищі, моральним та фізичним старінням складових його потенціалу Фазова трансформація бізнесу – сучасна методологія оцінювання підприємства, як такого, що має фазові перетворення (управління бізнес-ідеєю, управління функціями, управління процесами, управління мережами, управління знаннями)
Життєвий цикл підприємства – перелік певних етапів, які кожне підприємство проходить у процесі своєї діяльності, модель, що визначає орієнтири для визначення вимог до необхідного стану, логіці функціонування та орієнтирів розвитку організації
Графічне зображення життєвого циклу підприємства (“типова крива”) (за О.В. Чаяновим) Фаза „приско-рення росту” Фаза „уповіль-нення росту” Фаза „зрілість” або „стагнація” Фаза „занепад” або „відродження” Результативність діяльності час Фаза „зарод-ження”
“Типова крива” життєвого циклу – це крива, яка відображає час існування підприємства або товару на ринку. Проміжок часу від самої ідеї створення підприємства або певного товару, його зародження, розвитку і до ліквідації або відродження “Традиційні” цикли – сукупність чітко сформованих узагальнених явищ, процесів, стадій діяльності будь-якого підприємства, які складають його кругообіг протягом певного проміжку часу
Потенціал підприємства – можливості та резерви підприємства, які можуть бути використані в процесі його діяльності Моделі життєвого циклу є важливим та ефективним інструментом діагностики, тому що сприяє усуненню поточних складностей і дозволяє менеджменту в організації своєчасно здійснювати необхідні трансформації, що мають забезпечити циклічність і, в кінці кінців, „безкінечність” її розвитку
Модель життєвого циклу організації (за І. Адізесом) „Стабільність” „Аристократизм” „Передчасна бюрократизація” „Смерть” „Розквіт” „Передчасне старіння” „Підприємець, що не відбувся” „Пастка для засновників” „Смерть у віці немовляти” „Вік немов- ляти” „Юність” „Давай-давай” „Вихажування” зростання старіння час Результативність
Основні етапи еволюційного розвитку підприємства у співвідношенні “розміри підприємства” – “вік підприємства” (за Л. Грейнером) І – криза стилю керівництва ІІ – криза автономії ІІІ – криза контролю ІV – бюрократична криза V – криза невизначеності 1 – зростання через креативність 2 – зростання через директивне керівництво 3 – зростання через делегування 4 – зростання через координацію 5 – зростання через співробітництво
Етапи життєвого циклу підприємства в різні миттєвості часу різноманітні, як і тривалість життєвого циклу для різних підприємств
Схожі презентації
Категорії