X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Числівник: загальне значення

Завантажити презентацію

Числівник: загальне значення

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема уроку: Числівник: загальне значення

Слайд 2

Слайд 3

Мета уроку * поглибити знання учнів про числівник як частину мови, дати відомості про поділ числівників на групи за значенням та будовою; формувати вміння знаходити числівники в текстах; * розвивати логічне мислення, пам'ять, вміння використовувати числівники у власних висловлюваннях; * виховувати любов до рідного слова, повагу до українських звичаїв та традицій, історії свого народу.

Слайд 4

Слайд 5

У канадських преріях на просторах Альберти переселенці з України створили найбільше у світі “пасхальне яйце”. Незвичайний пам’ятник встановлено у 1975 р. Писанка заввишки 9,6 м, завширшки 6,5 м, загальна її висота – 11м. На розробку, виготовлення та встановлення незвичайного монумента затрачено 12 тис. годин часу, використано понад 2 т алюмінієвих конструкцій. Велетенська Писанка зоріє в небесах, як душа України, краса України у канадському містечку Вегревіль.

Слайд 6

Слайд 7

Кількісними називаються числівники, котрі позначають кількість предметів і відповідають на питання скільки? Серед них виділяють власне кількісні (три, п'ять, сімнадцять, тридцять вісім); дробові (дві третіх, сім цілих три десятих); збірні (семеро,десятеро); неозначено-кількісні (кілька, багато, чимало)

Слайд 8

Слайд 9

Числівники змінюються за відмінками, а порядкові ще й за числами і родами; В реченні може виступати будь-яким членом речення: підметом, присудком, означенням, додатком, обставиною

Слайд 10

Слайд 11

Гетьман Іван Мазепа народився 20 березня 1632 року в Мазепинцях на Київщині. Походив зі старого українського роду Мазепів. І вже його діди і прадіди служили в козацькім війську. Ставши гетьманом, Іван Мазепа почав щиро думати над тим, щоб визволити Україну з-під залежності всіх сусідів. Але мусив чинити дуже обережно, бо тоді ( від 1682 до 1725 р. ) панував у Росії цар Петро І, дуже лютий тиран. Іванові Мазепі було дуже нелегко боронити інтереси України. Гетьман Іван Мазепа народився 20 березня 1632 року в Мазепинцях на Київщині. Походив зі старого українського роду Мазепів. І вже його діди і прадіди служили в козацькім війську. Ставши гетьманом, Іван Мазепа почав щиро думати над тим, щоб визволити Україну з-під залежності всіх сусідів. Але мусив чинити дуже обережно, бо тоді ( від 1682 до 1725 р. ) панував у Росії цар Петро І, дуже лютий тиран. Іванові Мазепі було дуже нелегко боронити інтереси України.

Слайд 12

100 рона  3 буна 100 ляр   пі 2 л   пі 100 лет

Слайд 13

1. Летiли качки: одна попереду, двi позаду, двi попереду, одна позаду, одна мiж двома i троє вряд. Скiльки було качок? 2. Мати, дочка, брат, сестра, дядько — скiльки було родичiв? 3. Летiла зграя гусей та й сiли вони в лiсi. Як посiдають по двоє, то одне дерево зайве лишається, а як по одному, то одному нiде сiсти. Скiльки було гусей i дерев?

Слайд 14

Троє Троє - брат, сестра та її дочка Четверо гусей i три дерева

Слайд 15

ЗАВДАННЯ: побудувати діалог на одну з тем («На вокзалі», «У крамниці»), використовуючи числівники

Слайд 16

Відгадати загадки, назвати числівники, дати їм характеристику

Слайд 17

Один всю роботу робить, другий господаря молоком поїть, третій хату стереже

Слайд 18

Слайд 19

Сімсот солов’ят на подушці сидять

Слайд 20

Слайд 21

Два животи, чотири вуха

Слайд 22

Слайд 23

Сто один брат, всі в один ряд зв’язані стоять

Слайд 24

Слайд 25

Однією ручкою всіх зустрічає, другою – проводжає

Слайд 26

Слайд 27

Багато сусідів поруч живуть, та ніколи не бачаться

Слайд 28

Слайд 29

Завдання: від поданих кількісних числівників утворити порядкові за зразком: Дев’ять – дев’ятий Один – три – сорок – сто – вісім – чотирнадцять – двадцять – тридцять один –

Слайд 30

Пригадати українські народні пісні, в яких вживаються числівники

Слайд 31

Скільки « ніг» має учительський стіл? Скільки синів було у царя з казки «Царівна-жаба»? Скільки разів треба відміряти , щоб один раз відрізати? Чорногуз,бусел, бузько… Скільки місяців становить півроку? Скільки поверхів має наша школа? Який числівник використали у творенні цього слова? Скільки буде два рази по п’ятнадцять? Яка оцінка раніше була найкраща?

Слайд 32

Яка частина мови називається числівником? Які числівники називаються кількісними, а які – порядковими? Наведіть приклади. Що нового про числівник як частину мови ви дізналися на цьому уроці? Що на сьогоднішньому уроці було для вас найцікавішим? Чи задоволені ви підсумками своєї роботи?

Слайд 33

Всім учням: Параграф 49 ( вивчити правила – с.188, 190) Вправа 449 – с. 190 Додатково: Достатній рівень: підібрати сім-вісім прислів’їв та приказок, в яких зустрічаються числівники ( наприклад: «Семеро одного не ждуть», «Сім п’ятниць на неділю») Високий рівень: Напишіть казку «Якби зникли числівники»

Слайд 34

Урок підготувала Урок підготувала учитель української мови та літератури Дігтярівського навчально-виховного комплексу Криса Олена Павлівна

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова