В.Шекспір. Вивчення творчості (сонети, трагедія "Гамлет")
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема: Заглиблення в людську психологію, поетизація людини та краси її почуттів, оспівування кохання в сонетах В. Шекспіра.
СОНЕТ № 141 Мои глаза в тебя не влюблены,— Они твои пороки видят ясно. А сердце ни одной твоей вины Не видит и с глазами не согласно. Ушей твоя не услаждает речь. Твой голос, взор и рук твоих касанье, Прельщая, не могли меня увлечь На праздник слуха, зренья, осязанья. И все же внешним чувствам не дано — Ни всем пяти, ни каждому отдельно — Уверить сердце бедное одно, Что это рабство для него смертельно. В своем несчастье одному я рад, Что ты — мой грех и ты — мой вечный ад. Завдання: прочитати сонет, визначити тему, ідею, художні засоби, що використані в поезії, спробувати знайти нове у змалюванні героїні сонета, намалювати сонет, його образи.
Тема: розлад серця і розуму, почуття та думки. Щастя Негативно забарвлена лексика: «бідне серце», «смертельне рабство», «у своєму нещасті», «ти — мій гріх», «ти —моє вічне пекло»
СОНЕТ № 143 Нередко для того, чтобы поймать Шальную курицу иль петуха, Ребенка наземь опускает мать, К его мольбам и жалобам глуха, И тщетно гонится за беглецом, Который, шею вытянув вперед И трепеща перед ее лицом, Передохнуть хозяйке не дает. Так ты меня оставила, мой друг, Гонясь за тем, что убегает прочь. Я, как дитя, ищу тебя вокруг, Зову тебя, терзаясь день и ночь. Скорей мечту крылатую лови И возвратись к покинутой любви. Завдання: прочитати сонет, визначити тему, ідею, художні засоби, що використані в поезії, спробувати знайти нове у змалюванні героїні сонету, намалювати сонет, відтворити його образи.
Особливість: присвячений темі кохання, але для її розкриття використаний незвичайний, як для високої любовної лірики, прийом: кохана та ліричний герой порівнюються з образами простого, «низького» життя.
СОНЕТ № 147 Любовь — недуг. Моя душа больна Томительной, неутолимой жаждой. Того же яда требует она, Который отравил ее однажды. Мой разум-врач любовь мою лечил. Она отвергла травы и коренья, И бедный лекарь выбился из сил И нас покинул, потеряв терпенье. Отныне мой недуг неизлечим. Душа ни в чем покоя не находит. Покинутые разумом моим, И чувства и слова по воле бродят. И долго мне, лишенному ума, Казался раем ад, а светом — тьма! Завдання: прочитати сонет, визначити тему, ідею, художні засоби, що використані в поезії, спробувати знайти нове у змалюванні героїні сонету, намалювати сонет, його образи
Новизна сонетів Шекспіра: змінив форму; доповнив тематику, присвятивши окремі вірші дружбі; замість ангелоподібного ідеалу створив образ коханої — реальної жінки, яка теж заслуговує на велике кохання.
Тема: Інтелектуальна трагедія “Гамлет”, її філософсько-моральні мотиви. Конфлікт, проблематика твору
ІСТОРІЯ СЮЖЕТУ “ГАМЛЕТА” ЗАДУМ І РЕАЛІ-ЗАЦІЯ АВТОР ТВІР, МІСЦЕ, ГЕРОЙ ЯКИМ БАЧАТЬ ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ? АВТОР КРИТИКИ кінець ХІІ ст. Саксон Граматик, данський літописець Ютландія (Данія): король – Хорвенділ, його брат – Фенго, син– Амлет, дружина – Герута Він перевершив своїми подвигами Геркулеса Посередніпредставники раннього феодалізму, вчинками яких керують мотив помсти і бажання особистого піднесення 1576 рік Ф. де Бельфоре, француз. письменник “Трагічніісторії”. Збережено основу сюжету – криваву помсту, допов-нено деталі, ім'яГамлет Порівнює з леген-дарним римським Брутом, “велич духу і мужності” 1586- 1587 роки Невідомий автор У Лондоні ставили його “Гамлета” 1594 рік Томас Кід, англ. др-г П'єса “Гамлет”, новий персонаж – привид батька П'єса загублена 1601 рік ВільямШекспір На основі попередніх джерел створив свого “Гамлета” Царствена особа, воїн, людина великої сили думки і душевної чутливості З нічим не поміт-ного легендарного героя перетворив на трагічну фігуру, вічний образ
Сценічне життя трагедії Шекспіра “Гамлет” 1601 р. – прем'єра на сцені театру “Глобус” у Лондоні. 1750 р. – трагедію поставили вихованці сухопутного шляхетного корпусу у Петербурзі. 1769 р. – “Гамлета” почали грати французькі актори. 1773 р. – з “Гамлетом ” познайомилися у Німеччині. 1837 р. – вперше в Україні постановка п'єси відбулася у Києві. 1956 р. – Харківський театр ім. Т.Г.Шевченка показав глядачам витвір великого Шекспіра. 1957р. – “Гамлета” побачили у Львівському театрі ім. М.К.Заньковецької. 1971 р. – надзвичайний успіх трагедії у Московському театрі на Таганці (реж. Ю.Любимов)
Основні філософські проблеми шекспірівської трагедії У чому сенс людського життя? Чи можна побороти зло? Чому людина не може досягти щастя і гармонії?
ЕКСПОЗИЦІЯ КУЛЬМІНАЦІЯ Характеристика Ельсінора, Знайомство з головними героями 2 ДІЯ Наявність ворожих сил, що протистоять одна одній, неминучість КОНФЛІКТУ сцена “ мишоловки ” ГАМЛЕТ принц Датський Мешканці замку: Клавдій, король Данії (сц.2) Королева Гертруда (сц.2) Полоній, близький вельможа(сц. 3) Лаерт, син Полонія (сц.3) Офелія, дочка Полонія (сц.3) Підступність Клавдія отруєні вино й рапіра Поєдинок – вбивство Гамлета з Лаертом Смерть короля, королеви Загибель Лаерта, Гамлета Світ Зла величезний ЩО ДАЛІ?
Конфлікт зовнішній внутрішній “ Звихнувся час... О доля зла моя! Чому його направить мушу я” “ Чи бути чи не бути – Ось питання… ”
Трагедія “ Гамлет ” батьки і діти проблеми моралі кохання вірність честь обов'язок велич людини влада дружба проблеми мистецтва тиранія зрада помста ницість людини
1.Створити цитатну доріжку «Афоризми Шекспіра». 2. Завдання підвищеної складності: есе на одну із запропонованих тем: «Чи змінились люди внутрішньо з часів Шекспіра?» «Гамлет – борець чи споглядач?» «Чому Шекспір використовує систему “двійництва” у творі?» Д/З
Схожі презентації
Категорії