Життєвий і творчий шлях Стендаля. Синтез романтизму й реалізму в його творчості
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Життєвий і творчий шлях Стендаля. Синтез романтизму й реалізму в його творчості Людина живе на землі не для того, щоб стати багатою, а для того, щоб стати щасливою. Стендаль Тема.
Очікувані результати: Знати про головні віхи життєвого і творчого шляху Стендаля; Визначати риси романтизму і реалізму в творчості Стендаля
Описувати одяг героїв, пейзаж, у якому вони перебувають, риси їхніх облич? Чи, може, краще описувати пристрасті й почуття, що хвилюють їхні душі? Фредерік Стендаль 1783 - 1842
Віхи життя, віхи творчості Завдання: Скласти план або хронологічну таблицю життєтворчості Стендаля. 2.Зафіксувати аргументи, які свідчать про те, що Стендаль був письменником-романтиком чи письменником-реалістом. 3. Охарактеризувати Францію часів Наполеона і періоду Реставрації.
А.Ж.Гро «Бонапарт на Аркольському мості»(1796) Генерал Наполеон Ж.Л.Давид. Портрет Наполеона І (1808) Наполеон - імператор Три наскрізні теми письменника: Велика французька революція: чим вона була для Франції і світу? “Наполеонівське питання” 3. Культ Італії, ідеал Ж. Енгр. Портрет Наполеона на імператорському троні
Дж.О.Д.Енгр Франческа де Раміні та Паоло Малеста (1850) Людина Відродження приваблювала Стендаля своєю енергією
Особистість Стендаля Тези Гравюра ХІХ ст. Стендаль, А. де Віньї, В. Гумбольдт, Ф. Жерар, П. Меріме, Дж. Россіні (зліва направо) Участь у романтичному русі Основоположник французького реалізму. Походив з заможної освіченої родини, сам широкоосвічена людина, залишив книги майже з усіх галузей мистецтва. Музика і архітектура, театр і живопис – все це знайшло в ньому палкого знавця, популяризатора. Світогляд. Захопився з дитинства Просвітницькими ідеями свого діда, який ознайомив з творчістю Вольтера, Дідро, Гольвеція. Ідея “природної людини” Захоплення: математика, особа Наполеона, мріяв стати Мольєром, філософія, література, театр, банкір, військовий Риси характеру: … Вчинки, діяльність …. (продовжити самостійно)
Участь у романтичному русі Знайомство Стендаля з романтизмом відбулося в перший італійський період його життя і творчості (1814–1821), коли він самовизначився як митець. В Італії письменник спілкується з молодими італійськими романтиками і повідомляє друзям, що «в Мілані відбувається запекла боротьба між романтиками й класиками... Я – шалений романтик, тобто я за Шекспіра й проти Расіна, за Байрона й проти Буало». Варто зазначити, що італійський романтизм виявився особливо близьким Стендалю і справив на його творчість значний вплив. Повернувшись до Франції 1821 р., Стендаль активно включається в літературну боротьбу. У 1823 і 1825 рр. він видає двома брошурами літературний маніфест «Расін і Шекспір», у якому піддає беззастережній критиці класицизм і виступає палким поборником романтизму. Щоправда, у поняття «романтизм» Стендаль вкладав зміст, який в істотних моментах не збігався з загальноприйнятим у французьких романтиків. Письменник називав його, як це прийнято в італійців і англійців, «романтицизмом», щоб відмежувати від консервативних містичних течій, поширених у французькому романтизмі. Романтизм для Стендаля – це передусім мистецтво сучасності, що виражає її зміст і дух, тимчасом як класицизм – це мистецтво минулого, «маркізів XVII ст. у розшитих камзолах». «Романтизм, – пише він, – це мистецтво давати народам такі літературні твори, які при сучасному стані їхніх звичаїв та вірувань можуть принести їм найбільшу насолоду. Класицизм, навпаки, пропонує їм літературу, яка приносила найбільшу насолоду їхнім прадідам».
Синтез романтизму й реалізму в творчості Стендаля романтизм реалізм Стендаль поділяє переконання романтиків, захоплюється їхньою творчістю, обстоює мистецтво без правил, прагне до вираження соціального протесту мистецтво має бути правдивим, воно за своєю природою соціальне, служить суспільним цілям Дайте відповідь на проблемне питання уроку
Ілюстрація до роману “Пармський монастир”. Гравюра ХІХ ст. Протистояння вільної людини і тиранії
Кадр з кінострічки «Червоне і чорне» (режисер С. Герасимов, 1976 р.) Домашнє завдання: Підготувати відповіді на питання до статті підручника про життєтворчість Стендаля, дописати тези, прочитати роман "Червоне і чорне"
Схожі презентації
Категорії