X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Адам Міцкевич “Альпухара” (з поеми “Конрад Валленрод”). Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади

Завантажити презентацію

Адам Міцкевич “Альпухара” (з поеми “Конрад Валленрод”). Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема Адам Міцкевич “Альпухара” (з поеми “Конрад Валленрод”). Мужність і нескореність перед ворогом як провідна думка балади.

Слайд 2

Адам Міцкевич – слово про письменника 24 грудня 1798 року народився Адам Міцкевич біля містечка Новогрудка (зараз – територія Білорусії) у сім’ї небагатого шляхтича-адвоката. Навчався в університеті м. Вільно на історико-філологічному факультеті. З 1817 р. Міцкевич стає учасником таємних патріотичних організацій, які ставили собі за мету боротьбу за свободу і незалежність Польщі. У травні 1822 р. вийшла перша збірка Міцкевича “Поезія”, до якої ввійшли ліричні балади, пісні, романси. У жовтні 1823 р. поет був заарештований, а згодом його вислали з батьківщини. Митець багато подорожував. Більше 9 місяців перебував на Україні. Потім жив у Європі. Помер А. Міцкевич у Константинополі в 1855 р. Лише у 1890 р. його прах перевезли до Польщі і поховали у Кракові.

Слайд 3

Історія створення поеми “Конрад Валенрод” В 1828 р. А. Міцкевич пише величну романтичну поему “Конрад Валленрод”, головний герой якої є втіленням патріота, який загинув за батьківщину. Ще з дитинства він потрапив у полон до германців з Тевтонського ордену, отримав нове ім’я, став відомим воїном. Зрілим чоловіком він повертається на батьківщину і починає боротьбу проти Тевтонського ордену. Проте сили нерівні і досягти перемоги йому не вдається. Тоді герой бере собі ім’я німецького графа Валленрода і під час хрестових походів проти мусульман вкриває себе славою непереможного воїна. Очоливши Тевтонський орден він приводить його до поразки, а сам гине.

Слайд 4

Тевто нський о рден (від лат. teutonicus ) — католицький релігійний орден, заснований в кінці XII ст. Девіз Тевтонського ордену: нім. “Helfen — Wehren — Heilen” (“Допомагать — Захищать — Лікувать”). 5 березня 1196 відбулася церемонія реорганізації ордену в духовно-лицарський орден. Завдання ордену: захист німецьких лицарів, лікування хворих, боротьба з ворогами католицької церкви. Орден був підпорядкований Папі Римському та імператору Священної Римської імперії. Лицарі, які були членами ордену, носили білі мантії з чорними хрестами, тому їх називали хрестоносцями. Історична довідка

Слайд 5

Герб Тевтонського ордену Символ Тевтонського ордену

Слайд 6

Історична довідка Хрестові походи — серія військових походів західноєвропейських лицарів, направлених проти “невірних” — мусульман, язичників, православних держав і різних єретичних рухів. Метою перших хрестових походів було звільнення Палестини, в першу чергу Єрусалима (з Гробом Господнім), від турків-сельджуків, однак пізніше хрестові походи велися і заради навернення у християнство язичників, подавлення єретичних і антиклерикальних течій в Європі. Назва “хрестоносці” з’явилася тому, що учасники хрестових походів нашивали собі на одяг хрести. Вважалося, що учасники походу отримають прощення гріхів.

Слайд 7

Лицарі Тевтонського ордену – хрестоносці

Слайд 8

Іспанські маври Мавританські воїни. Фреска 13 ст.

Слайд 9

Балада “Альпухара”. Коментар учителя Балада “Альпухара” – вставний епізод у поемі “Конрад Валленрод”, який, за задумом поета, має засвідчити велику силу патріотичних почуттів, що спонукають до самопожертви, в ім’я свого народу і батьківщини. А. Міцкевич описує подію періоду реконкісти. Поет зміщує звичні акценти. Він подає художнє переосмислення подій і виводить героєм короля арабів, що захищає землю, яку вважає вже своєю. Насправді маври (мусульмани) – загарбники, а іспанці борються за незалежність своєї країни. Головне у цій баладі – глибокий психологізм сюжету, непередбачуваність подій.

Слайд 10

Словникова робота Альпухара – гориста місцевість на півдні гір Сьєрра-Невада в Іспанії. Реконкіста – в перекладі з іспанської “відвойовувати”. Таку назву дістала боротьба народів Піренейського півострова за повернення своїх земель, що були завойовані арабами у VIII ст. Вигнання арабів з Іспанії тривало 800 років.

Слайд 11

Іспанія – країна казкової краси

Слайд 12

Гірський масив Сьєрра-Невада

Слайд 13

Гренада – рай на землі Гренада – провінція на півдні Іспанії із центром у одноіменному місті

Слайд 14

Гренаду називали “королевою міст”, “світлою зіркою, що впала на землю”, “істинним раєм Магомета”, “західним Дамаском”. Місто розташоване в досить високогірній місцевості, на підступах до гірського хребта південної Іспанії – Сьєрра-Невада. Гренада розкинулась біля підніжжя північно-східного схилу Сьєрра-Невади на трьох горбах. Легенда говорить, що саме ці горби, розташовані амфітеатром, подібно до розкритого граната, дали назву місту: Гренада (або Гранада) – “гранат”. У дивній гармонії зливається тут колір неба, гір, зелені, рожево-золотистої старовинної архітектури і білих кварталів житлової забудови. Гренада була останнім оплотом маврів на Піренеях. З падінням Гренади 2 січня 1492 р. закінчився період реконкісти – багатовікової боротьби іспанців звільнення від арабського поневолення. Історична довідка

Слайд 15

Перлина Гренади – замок Альгамбра

Слайд 16

Перлина Гренади – замок Альгамбра Альгамбра, внутрішні будівлі якої являють собою неперевершені архітектурні шедеври, нагадує про мавританське минуле Іспанії. Палац-фортеця Альгамбра височіє над древнім містом, ефектно виділяючись на фоні мерехтливих снігових вершин Сьєрра-Невади. Старовинний палац мавританських володарів Іспанії панує над сучасним містом Гренада так само, як колись його творці панували над своєю обширною імперією. Вишуканий червоний замок-цитадель – це система ідеально пропорційних тінистих галерей, прикрашених філігранною різьбою, осяяних сонцем внутрішніх двориків і арок. Фортеця була названа Червоним замком, або по-арабскому Аль-Кала-аль-Хамбара, звідки і виникла сучасна іспанська назва Альгамбра. Альгамбра – одна из самих знаменитих історичних пам’яток Іспанії, об’явлена ЮНЕСКО Всесвітньою Спадщиною.

Слайд 17

Альгамбра

Слайд 18

Альгамбра

Слайд 19

Альгамбра

Слайд 20

Робота з текстом балади методом “Читання із зупинками” Читання від слів “Селища маврів у тьмі, у руїні” до “Але чума у Гренаді” Як поет змальовує початкову ситуацію? Як він посилює враження драматичності подій? На що слід звернути увагу? (Згадка про чуму) Що вам відомо про епідемію чуми у Середньовіччі? Чим небезпечна ця хвороба?

Слайд 21

Історична довідка “Чорна смерть” (Чорний мор) — пандемія бубонної чуми, занесеної зі Східного Китаю, що пройшла по Європі в середині XIV ст. В цей час учасники п’ятого Хрестового походу потрапили в Єгипті у самі зачумлені райони. Це прискорило проникнення чуми в Європу. Шляхи, якими хрестоносці поверталися в Європу, були не єдиними вхідними воротами епідемії. Її несли торгівці і монгольські армії по Великому шовковому шляху. Генуезькі купці занесли інфекцію в Крим. З XIII ст. для запобігання поширення епідемії починають застосовувати карантин. Від “чорної смерті” загинуло до половини населення Європи, від 15 до 34 мільйонів людей (в усьому світі від чуми померло 75 мільйонів людей).

Слайд 22

Історична довідка Існує версія, що чума була занесена в Європу ханом Джанібеком. В Средні віки поширенню чумы сприяла антисанітарія, що панувала в містах. Каналізації не було, і всі нечистоти текли прямо вздовж вулиць, що слугувало ідеальним середовищем для життя пацюків. До того ж у багатьох місцях причиною чуми об’явили кішок, які нібито були слугами диявола і заражали людей. Масове винищення кішок привело до ще большого розмноження пацюків. Причиною зараження частіше за все служать укуси бліх, які жили на заражених пацюках.

Слайд 23

Історична довідка Лікарі, які боролися з чумою, носили костюм, що складався із шкіряного покривала і маски у вигляді птаха. В клюві знаходилися пахучі трави для знезаражування; в жезлі був ладан, що захищав від нечистої сили. В отвори для очей вставляли скляні лінзи.

Слайд 24

Пітер Брейгель Старший “Тріумф смерті”

Слайд 25

Робота з текстом балади методом “Читання із зупинками” Читання від слів “Лиш в Альпухарі , залігши у шанці...” до “Втік од страшної погоні”. На чийому боці перемога? Які докази тому ми маємо? Майбутнє воїнів відоме наперед. На чийому боці поет? Оповідь про битву звучить поетично і образно. Завдяки яким художнім засобам? Що зробив командуючий мусульман? Чому він так вчинив? Невже полководець маврів боягуз і зрадник?

Слайд 26

Фрагмент гобелена “Реконкіста”

Слайд 27

Робота з текстом балади методом “Читання із зупинками” Читання уривку від фрази Бенкет між трупів почався в іспанців” до слів “Друга немов би стрічали”. Як поводяться іспанці після перемоги? Чому враження віддій іспанської армії негативне? Як поет підсилює його? Про що повідомляє сторожа? Хто на вашу думку невідомий лицар? З чим він прийшов до іспанців? Як іспанці сприйняли добровільного полоненого і зрадника? Чому так зустрічають Альманзора?

Слайд 28

Робота з текстом балади методом “Читання із зупинками” Читання уривку від фрази “Всіх Альманзор по черзі обіймає” до слів “В губи цілує сердечно” Чому командуючий розбитою армією так ставиться до ворогів? Чи є очікуваною така поведінка короля? Які суперечності помітні в його промові? Яке слово у тексті підказує, що не слід занадто довіряти щирості обіймів? Чи можна довіряти словам і вчинкам переможеного короля?

Слайд 29

Робота з текстом балади методом “Читання із зупинками” Читання від фрази “Раптом ослаб він…” до слів “Сміхом сміється пекельним”. Які почуття насправді відчуває Альманзор до ворогів? Як він звертається до іспанців? Чим пишається і чому радіє Альманзор? Чим король мусульман відплатив ворогам? Чому сміється Альманзор? Чи сумісні смерть і сміх? На що схожа чума? Що об’єднало чуму і воїна? Якими словами зустрічає герой свою смерть? Що дає йому задоволення в момент смерті?

Слайд 30

Робота з текстом балади методом “Читання із зупинками” Читання від слів “Вмер, сміючись.” до кінця балади Що сталося з Альманзором? Що трапилося з іспанцями потім?

Слайд 31

Після битви

Слайд 32

Підсумки уроку Бесіда з учнями Яка ваша думка про вчинок Альманзора? Що принесла війна іспанцям і маврам? Чому присвячується балада? Чому ми говоримо про психологізм у розгортанні сюжету?

Слайд 33

Домашнє завдання Повторити вивчений матеріал за темою “Героїчні пісні та балади у світовій літературі”, підготуватися до контрольної роботи.

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Зарубіжна література