Адам Міцкевич та його твір “Альпухара”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мозковий штурм Дайте визначення балади? Які бувають балади? Чим літературна балада відрізняється від фольклорної? Які ви знаєте групи балад? Назвіть особливості поетичної мови балад. Яких ви знаєте поетів – авторів балад? (Повідомлення теми і мети уроку)
Наша мета: Ознайомитись з умовами формування творчої особистості Адама Міцкевича Закріпити особливості жанру балади, відзначити відмінність фольклорної балади від літературної Ознайомитись з історичною основою балади “Альпухара” та її змістом Простежити особливості балади Міцкевича ( художнє переосмислення подій, психологізм, використання художніх засобів виразності) Вдосконалювати роботу над виразним читанням балади • Виховувати культуру мовлення формувати громадянську компетентність
Якби я міг свій пломінь перелити У людські груди, воскресить минуле… Адам Міцкевич Що ж це за поет такий – Адам Міцкевич? Чим цікаве його життя? Що вплинуло на формування його таланту? (Презентація роботи І групи – “Біографів” - “Шляхами поета”
Музей Адама Міцкевича Вільнюс «В цьому будинку XII.1822 жив Адам Міцкевич. Тут редагувалась поема „Гражина“»
В Новогрудку в 1924—1931 роках за ініціативою Міцкевичського комітету був насипаний Курган Міцкевича висотою 17 метрів. В кургані знаходиться земля, привезена з країн, де жив А. Міцкевич (Польща, Литва, Росія, Франція, Швейцарія, Туреччина та ін.)
Адам Міцкевич побував у багатьох країнах, але чи не найяскравіші враження в нього залишились від України, її славетної історії, краси її чарівної природи (Презентація роботи ІІ групи “Українські адреси в долі Міцкевича”)
У Харкові Міцкевич знайомиться зі студентами університету, з викладачем польської мови, майбутнім деканом і ректором, українським поетом Петром Петровичем Гулаком- Артемовським.
Творчість Міцкевича і Україна Творчість Адама Міцкевича відома в Україні з 20 - 30-х років XIX століття завдяки перекладам і переспівам Петра Гулака-Артемовського, Л. Боровиковського, О. Шпигоцького. Поезією Адама Міцкевича захоплювався Тарас Григорович Шевченко. Згодом його твори переклали Іван Франко, Леся Українка, Максим Рильський, Микола Бажан, Андрій Малишко та Іван Драч. І зараз, мандруючи Кримським узбережжям, вдивляючись у красу Ведмідь-гори, в її велич, приходять на гадку рядки з сонета Міцкевича, де описується чарівна українська природа: Чорніє пасмо гір, долину ніч поймає, Шепочуть, мов крізь сон, потоки у гаях, І - квітів музики - солодкий ллється пах, Що для ушей мовчить, до серця промовляє.
В Україні пам’ятають перебування Адама Міцкевича, шанують його пам’ять. У Києві є вулиця імені прославленого польського поета. На одній із площ Львова височіє витончений пам’ятник поету-романтику. Львів, пам’ятник А.Міцкевичу
Оповіді з історії України надихнули Міцкевича до написання патріотичної поеми “Конрад Валленрод”,в якій поет звертається до теми героїчної боротьби з минулого. Сюжет її взятий з історії XIV століття. Події відбуваються за часів боротьби литвинів з німецькими хрестоносцями
Невід’ємною частиною поеми є балада “Альпухара”, яку виконує народний співець - вайделот Презентація роботи ІІІ групи - “Істориків” - “Історична основа балади”
На початку VІІ століття на півночі Піренейського півострова почалася РЕКОНКІСТА – відвоювання християнами у маврів рідних земель. Тривала реконкіста майже 800 років і закінчилася в 1492 році захопленням Гренади – останнього оплоту мусульман
Завдання 2 - Опрацювавши текст балади, визначте, як зміщує історичні акценти у творі Адам Міцкевич. - З якою метою робить це автор?
Поезія Адама Міцкевича надихнула і видатних композиторів — Фредеріка Шопена, Михайла Глінку та Миколу Лисенка, які написали музику на тексти творів Співця Свободи.
Завдання 3 Послухайте уривок з балади №1 соль-мінор Фредеріка Шопена, написаної під впливом поеми Адама Міцкевича “Конрад Валленрод”, і визначте, якому епізоду з тексту “Альпухари” він співзвучний
Завдання 4. Оцініть свою роботу на уроці, виставивши собі від 0 до 3 балів за кожним із критеріїв: - Я активний на уроці… - Я вносив пропозиції… - Я допомагав іншим однокласникам у підготовці повідомлення групи… - Я узагальнював думки інших…
Схожі презентації
Категорії