Японія. Доба Мейдзі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Революція Мейдзі (1867-1868) Мейдзі («освічене правління») -доба правління Імператора Японії Муцухіто (1868-1912 рр.) Здобув владу внаслідок революції.
Реформи Муцухіто - Адміністративна реформа - Станова реформа - Військова реформа - Аграрна реформа - Реформи у виробничо-фінансовій сфері - Податкова реформа - Реформа у сфері релігії
Адміністративна реформа - У 1871 р. було запроваджено новий адміністративно-територіальний поділ країни на 72 кен (префектур) і 3 фу (столичних округів) - Знищувалася влада князів - Створювався новий аппарат управління .
Станова реформа - Всі колишні стани скасовувалися. - Вища знать – аристократія, дворянство, самураї. - Простий народ – решта всього населення. - Незабаром були ухвалені закони про громадянську рівність.
Військова реформа - Введено загальну повинність. - Армію реформовано за європейським зразком.
Аграрна реформа - Скасовано феодальну власність на землю, селяни отримали свої наділи у приватну власність. - Введено поземельний податок. - Ліквідовані феодальні повинності й податки. - У сфері аграрних відносин зберігалися феодальні пережитки: напівфеодальне поміщицьке землеволодіння, кабальна експлуатація селян- орендарів, засилля лихварів та інші. - Водночас аграрна реформа створила пе редумови для розвитку товарного господарства і ринкових відносин
Реформи у виробничо-фінансовій сфері - Ієна – нова грошова одиниця. - У 1872 р. був організований Державний банк. - Скасовувалась регламентація професій і занять, ліквідовувалися цехи і гільдії,що заважали вільному підприємництву.
Податкова реформа - Усі феодальні повинності і податки були ліквідовані. - Нові податки стягувалися не в натуральній формі, а в грошовій.
Реформа у сфері релігії - Припинено переслідування християн. - У 1876 р - японський імператор оголосив у країні повну віротерпимість.
Реформи в галузі освіти і культури Освіта - Запроваджено загальну початкову освіту за європейським зразком, створювалися середні школи та університети. Молодим японцям була надана можливість здобути вищу освіту в Європі і США. Культура - Почали друкувати газети . - Перекладати книги європейських авторів. До США і європейських країн були послані місії для ознайомлення з життям їх народів.
Передбачала : - Особа імператора -священа і недоторкана. - Виконавча влада – у імператора відповідального йому уряду. Імператор мав право розпустити парламент .
- Законодавча влада – у двопалантного парламенту, верхня плата призначалась імператором, нижня обиралась в округах на 4 роки. - При імператорі діяла таемна влада – довадчий орган призначався імператором.
- Виборче право – чоловіки 25 років,які сплачували на менше 10 іен податку на рік. - Гарантовано свободу слова, зборів, об’єднань, недоторканісті особи, скасовано цензуру.
Японія перетворилась на конституційну монархію з майже необмеженою владою імператора. Реформи прискорили соціально – економічний поступ держави. Результат :
Імператор Схема державного устрою Японії Уряд Японії Парламент Японії Палата перів Палата представників
Допомога держави промисловості Зразкові підприємства Ліквідація цехів, внутрішніх кордонів та митниць Економічний розвиток Японії у другій половині ХІХ століття Початок промислової революції (80-і роки ХІХ ст.) Посилення ролі приватного капіталу Проникнення на ринки інших країн
- Транспорт : Започатковано будівництво залізниць. - Фінанси і торггівля: впроваджено нову грошову одиницю – ієну. - Розпочато формування єдиного національного ринку.
- За державні кошти були побудовані так звані «зразкові підприємства». - В країні відбувалася концентрація промисловості і капіталів. Виникли великі об'єднання компаній.
- Темпи розвитку японської економіки стали одними з найвищих у світі. - За спільним обсягом виробництва наприкінці XIX ст. Японія залишила позаду себе Італію, низку інших європейських країн і наблизилася до Франції і Великої Британії.
1894 – 1895р. - Японо–китайська війна за володіння Кореєю. - Японія закріпила за собою Тайвань і Пескадорські острови - З 1910р. Корея стала Японською колонією. - 90-ті Японія взяла участь у поділі Китаю на сфери впливу.
1904 – 1905 р. - Російсько – японська війна,результатом став програш Росії. - За Портсмунським договором Японія отримала: вийняткові права в Кореї, Ляодунській півострів орендований Росією, Південноманчурську залізницю, Південний Сахалін, значну грошову контребуцію.
Висновки 1. Долалася роздробленість країни і створювалася централізована держава. 2. Відбулася швидка модернізація країни на основі застосування іноземного досвіду з урахуванням національних традицій. 3. Реформи сприяли розвиткові ринкових відносин у країні. 4. Сприяли подоланню міжнародної ізоляції Японії. 5. Залучали Японію до світової економіки. 6. Створювали сприятливі умови для формування індустріального суспільства.
Схожі презентації
Категорії