Історичний процес та його етапи
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: розкрити суть та визначення поняття “ історич- ний процес ”; охарактеризувати і проаналізувати головні під- ходи до розуміння змісту та спрямованості історичного процесу; розкрити складність та суперечливість “ істо- ричного процесу “; охарактеризувати і порівняти між собою різні підходи до проблем періодизації “ історич- процесу “.
Цільові завдання: Розкрити циклічність історичного процесу; Визначити у чому ж проявляється складність і суперечливість “ історичного процесу ”; Розкрити форми та зміст “ історичного процесу ”; Показати періодизацію історичного процесу; Спробувати аргументовано визначити на якому етапі зараз перебуває наше суспільство; Розкрити суть основних понять: революція, еволюція, реформа, періодизація, деградація, регрес…
Заповнюємо та озвучуємо схему№1 3. Функціональний 2. Структурний 1. Генетичний СУСПІЛЬСТВО ПРИРОДА
Поставте у відповідності малюнки із поняттями: А) “ Географічний детермінізм ”; Б) “ Геополітика ”; В) “ Виробнича діяльність ”. Російський біолог
1.ІСТОРИЧНИЙ ПРОЦЕС. Якщо поняття “ ІСТОРИЧНИЙ ПРОЦЕС ” складається з двох слів: ІСТОРІЯ та ПРОЦЕС, скажіть, що ж вивчає окремо: дисципліна - ІСТОРІЯ та означає поняття ПРОЦЕС?
ІСТОРИЧНИЙ ПРОЦЕС 1.ФІЛОСОФІЯ ІСТОРІЇ 5.НУМІЗМАТИКА 7.ІСТОРІЯ 4.ГЕНЕОЛОГІЯ 3.ЕТНОГРАФІЯ 2.ЛІНГВІСТИКА
2. СПРЯМОВАНІСТЬ ЛЮДСЬКОЇ ІСТОРІЇ. 1. О. Шпенглер (1880 – 1936 р. р.) 2. А. Тойнбі (1889 – 1975 р.р.) ТЕОРІЯ КУЛЬТУРНИХ ЦИКЛІВ. ТЕОРІЯ ЛОКАЛЬНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ. Німецький філософ Англійський соціолог
4. ГЕСІОД Давньогрецький поет та мислитель. ДЕГРАДАЦІЯ, РЕГРЕС Німецький філософ. ЕВОЛЮЦИЗМ ТА ІСТОРИЗМ 3. Г. ГЕГЕЛЬ
Українські вчені та “ історичний про -цес “: М. Драгоманов М. Костомаров Аспекти прогресу: “ Народний дух “- джерело технічний, науковий, іст. розвитку, який зводить- культурний. ся до волі “ Божої .”
Завдання для роздумів! На Вашу думку, куди спрямована історія людства: до розвитку чи до занепаду? Чому?
ЕВОЛЮЦІЯ РЕВОЛЮЦІЯ Історичний процес, його форми Поверхневі Глибокі Форми насильства Революція ВИДИ РЕФОРМ Державне насильство Злочинність Тероризм Війна Соціальні суперечності Політичний зміст Тривалість Склад воюючих сторін Спосіб ведення воєнних дій Технічне оснащення Масштаби
Згадайте, на які вікові етапи поділя - ється людське життя? Історія людства, як і людське життя поділяється на певні періоди і отримала назву - ПЕРИОДИЗАЦІЯ ІСТОРИЧНОГО ПРОЦЕСУ.
3. К.Маркс 1. Первіснообщинний лад 4. Капіталістичний лад 5. Комуністичний лад 3. Феодальний лад 2. Рабовласницький лад
4. К. Ясперс 1. Доісторичний 3. Духовна основа період; 2. Культ. Ст. світу; люд. буття; 4. НТР.
5. Зах. Європа 1950 -1960р.р. Доіндустріальний період; Індустріальний період; Постіндустріальний період. У. Ростоу Д. Белл Р. Дарендорф
Які історичні дисципліни зображені, що допомагають вивчати історію людства? 1 гелери зразка 1912 р., бронза 10 гелерів зразка 1908 р., нікель 1 крона зразка 1913 р. 5 г. срібло 835
Знайдіть зайве у характеристиці поняття “ еволюція “: а) Стрибковоподібні зміни; б) Переворот; в) Реформи; г) Насильство.
Поставте у правильній відповідності філософів та суть їхніх теорій: 1. О. Шпенглер; 2. К. Маркс; 3. О. Тойнбі; 4. Г. Гегель; 5. Гесіод; А) “…завершення світу. ”; Б) ” Теорія культурних циклів ”; В) “ Еволюцизм та історизм ”; Г) “ Деградація, регрес ”; Д) “ Теорія локальних цивілізацій ”; Е) “ Марксизм ”.
Знайдіть зайве у визначенні однієї із форм історичного процесу, озвучте її. А. Стрибковоподібні зміни; Б. Насильство; В. Повстання; Г. Бунт; Д. Реформи; Е. Революції.
Поміркуйте! 1. Чи є наукові здобутки по- казником піднесення люд- ства, чи ведуть вони до дег- радації ?; 2. Як Ви вважаєте, в Украї - ні проводяться глибокі ре - форми чи поверхневі ?
С. Б. Вербі Підсумки! М. Істмен К. Поппер “… зміни суспільства відбуваються залежно від сьо - годнішніх потреб, від кожної людини, яка може впли- вати на історію чи змінювати її відповідно до своїх потреб. … прогрес залежить від нас, від наших уст – ремлінь і реалістичного вибору наших завданнь. ”
Оголошення домашнього завдання. 1. Опрацювати § 16ст.171-191; 2. Опрацювати конспект; 3. Дати письмову відповідь на запитання №4 ст.190.
Презентацію з предмету “ Людина і суспільство ” на тему ” Періодизація історичного процесу ” підготувала викладач суспільних дисциплін ШКІРА Н.З. ВПУ №7 м. Калуш 2009
Схожі презентації
Категорії