"Давньогрецький театр"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Театр у Давній Греції був державною установою, і організацію театральних вистав брала на себе держава, призначаючи для цієї мети спеціальних осіб. Драми ставилися на трьох святах на честь Діоніса: на Малих, або Сільських, Діонісіях (в грудні-січні за нашим календарем); Ленеях (у січні-лютому); на Великих, або Міських, Діонісіях (у березні-квітні). Драматичні вистави проходили як змагання драматургів, хорегов, акторів. В них брали участь три трагічних і три комічних поета. Кожен з трагиков повинен був представити чотири п'єси: три трагедії і одну сатировскую драму. Трагедії були пов'язані єдиним сюжетом. Після них ставилася сатировская драма. той же сюжет, що і трагедії. Трагічна трилогія і сатировская драма становили тетралогію. Комічні поети представляли по одній комедії. Змагання тривали три дні.
Кожен день з ранку грали тетралогію одного драматурга; під вечір виконували одну комедію. До участі в змаганнях допускалися тільки нові твори; якщо ставилися старі, вже игравшиеся, то вони йшли поза конкурсом. Дозвіл на постановку п'єси драматурги отримували від архонта (вища посадова особа в Афінах). Він же давав драматургам дозвіл набрати хор. Всі витрати, пов'язані з навчанням хору, виготовленням костюмів, репетиціями і т. д., брали на себе багаті громадяни Афін. Громадянин, який підготував хор для драматичних змагань, називався хорегом. Для драматичних змагань потрібно шість хорегов, так як у кожного драматурга був свій хор. Хоча витрати по організації та підготовці хору складали досить значну суму нестачі в хорегах в період розквіту афінської демократії не спостерігалося. Виконання обов'язків хорега було справою дуже почесним. Вважалося, що хореги, актори і члени хору перебувають під особливим заступництвом божества. Всі вони на час підготовки до драматичних змагань звільнялися навіть від військової служби.
Судили на змаганнях особливі виборні особи. Для перемогли драматургів були встановлені три нагороди. (Зайняти на змаганнях третє місце значило, однак, по суті потерпіти поразку.) Перемогли драматурги отримували від держави гонорар і нагороджували вінком з плюща. На частку хорегов, які підготували хор для перемогли драматургів, випадала ще велика честь: хорег мав право спорудити пам'ятник в ознаменування своєї перемоги. На п'єдесталі пам'ятника вказувалося час подання, ім'я переможця драматурга, назва його п'єси і ім'я хорега. Результати змагань вносилися, крім того, особливий протокол, який зберігався в державному архіві Афін. Такі протоколи називалися дидаскалиями.
Спочатку місце для вистав влаштовувалося в Стародавній Греції дуже просто: хор зі своїми співами і танцями виступав на круглій утрамбованої майданчику - орхестре(від дієслова орхеомай - «танцюю»), навколо якої і збиралися глядачі. Але в міру того як зростало значення театрального мистецтва в суспільному і культурному житті Греції за море ускладнення драми виникла необхідність в удосконаленнях Горбистий ландшафт Греції підказав найбільш раціональне пристрій сценічного майданчика і глядацьких місць: орхестра стала розташовуватися біля підніжжя пагорба, а глядачі розміщувалися по його схилу. Театральні споруди не були саме-стоятельными будівлями, типу міського будівлі храму. вони як правило, входили в який-небудь, архітектурний ансамбль. Наприклад, театр Діоніса в Афінах (споруджений ок. 500 г до н е..) розташований на склепі Акрополя; театр в Епідаврі (сер. IV ст. до н. е.) входив в ансамбль святилища бога-цілителя Асклепія. Всі давньогрецькі театри були відкритими і вміщували величезну кількість глядачів. Афінський театр Діоніса наприклад, вміщав до 17 тисяч осіб, театр в Епідаврі - до 10 тисяч. .
Розмір театру визначався діаметром орхестри (від 11 до 30 м). Скена розташовувалася по дотичній до окружності орхестри Передня стіна скени - проскений, мав зазвичай вигляд колонади, - зображував фасад храму або палацу. До скене примикали два бічних будови, які називалися параскенияли. Параскении служили місцем для зберігання декорації та іншого театрального майна; при необхідності параскении, як н проскений, могли зображати фасад житла або храму і обіграватися по ходу дії драми. Між скеной і місцями для глядачів, що займали дещо більше половини кола, знаходилися проходи - породи, через які до початку вистави в театр входили глядачі, а потім вступали на орхестру хор і актори, які прибули - але ходу дії - «з міста», «з гавані», «з чужої країни». В V і IV ст. до н. е. грецькі актори грали па орхестре перед проскением.
Схожі презентації
Категорії