підготовка
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
До соціальних працівників у Великій Британії відносять людей, які мають спеціальну освіту й відповідну кваліфікацію (бакалавра чи магістра соціальної роботи) і здійснюють свою діяльність у державному, волонтерському та приватному секторі.
Мета професійної освіти соціальних працівників у ВНЗ Великої Британії : підготовка кваліфікованих, професійно-компетентних фахівців, які готові до майбутніх змін у потребах користувачів послуг, соціальній політиці та сфері надання послуг, шляхом забезпечення їх загальною базою знань та умінь для роботи в усіх сферах (догляд на дому, догляд протягом дня, за місцем проживання, у сфері охорони здоров’я, освіти) та з усіма групами користувачів послуг у державному, волонтерському та приватному секторах, у міждисциплінарних робочих групах.
Навчальні програми повинні сприяти розвитку трьох основних аспектів професіоналізму соціального працівника:
Як було зазначено на ХХVІІ конгресі Міжнародної Асоціації шкіл соціальної роботи в Амстердамі, існує декілька підходів до підготовки соціальних працівників: 1) основною метою підготовки є підтримка високого рівня професійної соціальної роботи як інструмента структурованої звичайної соціальної допомоги, що у більшості випадків являє собою об’єднання зусиль державного, комерційного і неурядового секторів. 2) включає перший, але акцент зміщується на підготовку фахівця, який здатний працювати за замовленням громади, безпосередньо з місцевими структурами.
3) добре поєднується з першим та другим, його особливістю є дати таку освіту, що тісно пов’язана з проблемами планети (бідність, екологія, міграція, війни, конфлікти тощо). 4) трактує навчання соціальній роботі ширше і концентрує увагу на соціальній політиці як провідному і принциповому рівні, на втручанні в цю політику, яке й впливає значним чином на покращення добробуту народу.
У Великій Британії студенти вивчають соціальну роботу на двох рівнях: на рівні коледжу і агентства. Головну увагу коледж приділяє процесу навчання студентів та аналізу його результатів. Агентства забезпечують функціонування соціальних служб і контроль за якістю їх роботи.
Диплом із соціальної роботи (DipSW) є визнаною кваліфікацією у Великій Британії для соціальних працівників та службовців у цій сфері. Зміст освіти і програм з підготовки, що ведуть до одержання DipSW в Англії, Шотландії, Уельсі й Північній Ірландії, є по суті однаковими, але беруться до уваги і відмінності в законодавстві і способи надання соціальних послуг у цих країнах. Підготовка соціальних працівників організовується та забезпечується університетами або коледжами у співпраці з різними типами соціальних агентств. Вони беруть на себе спільну відповідальність за відбір студентів, їхні навчання і оцінювання, а також підтримку їхньої підготовки на сучасному рівні.
Студенти соціальної роботи навчаються два роки для одержання диплома практичного соціального працівника (DipSW). Частина часу відводиться навчанню в університеті або коледжі, а решта – на робочому місці під керівництвом компетентного кваліфікованого і досвідченого соціального працівника. На завершення підготовки соціальних працівників студентів починають готувати до роботи в специфічних конкретних закладах/установах, наприклад, за напрямами: кримінальне право; робота з дітьми і сім’ями в громаді; робота з дітьми та молоддю за місцем проживання; з людьми в лікарні; з людьми похилого віку або людьми з розумовими вадами, фізичними вадами й проблемами у навчанні. Ця робота може проводитися як у денних центрах, так і за місцем проживання.
Студентів також оцінюють, щоб переконатися, що вони мають знання, вміння, навички, необхідні для надання допомоги людям, які мають труднощі у розв’язанні власних життєвих проблем.
Нині програми підготовки передбачають чотирирічні курси на звання бакалавра, однорічну аспірантуру, дворічні курси для тих, які не закінчили повний курс університету. Випускники одержують кваліфікаційні дипломи і сертифікати. Особливістю університетської підготовки соціальних працівників у Великобританії є багатоступеневий та інваріантний характер. Найбільш поширеними є три рівні університетської підготовки: диплом спеціаліста із соціальної роботи; диплом бакалавра і диплом магістра Приблизно 50% студентів проходять програми, що забезпечують одержання диплома після дворічного курсу, а інші продовжують навчання до одержання ступеня бакалавра або магістра.
Існує низка загальних принципових положень, якими керуються у підготовці фахівців соціальної роботи всі вузи Великої Британії: 1. Знання національних стандартів соціальної роботи. Одним із центральних питань в стандартах якості надання соціальних послуг є характер взаємовідносин між працівниками соціальних служб та їх клієнтами, які повинні будуватися на засадах партнерства, взаємоповаги, довір'я.
2. Різноманітність соціальних груп, громад, а також способу їх життя вимагає глибокого знання теорії і моделей соціальної роботи з різними соціальними групами і віковими категоріями, а також правових знань, щоб законодавчо забезпечити сферу соціальних послуг у регіоні.
3. В процесі навчання студенти повинні оволодіти основами професіоналізму, який, на думку британських учених, визначається як сукупність специфічних професійно-особистісних характеристик людини, необхідних для успішного виконання професійних завдань.
4. В основу підготовки соціальних працівників у Великій Британії покладено принцип постійного професійно-особистісного розвитку майбутнього спеціаліста, тобто професійна освіта орієнтована як на професійне, так і на особистісне становлення майбутнього спеціаліста.
Широко використовуються спецкурси навчальних дисциплін. Їх досить багато,але разом з тим визначені певні державні стандарти для соціального працівника,який спеціалізується для роботи: з дітьми і підлітками, з правопорушниками, з інвалідами, з людьми похилого віку, з громадою, в системі соціального захисту.
У більшості навчальних закладів Великої Британії значний обсяг навантажень ( від 40до 50%) становить практика студентів.
Висновок: Отже, в основі підготовки соціальних працівників у Великій Британії на сучасному етапі лежить ідея про наявність у студентів загальної бази знань та умінь, необхідних для надання соціальних послуг різним групам клієнтів, тобто випускники мають можливість працювати у будь-якій сфері соціальної роботи та з усіма групами клієнтів. Спеціалізація відбувається при післядипломному навчанні.
Схожі презентації
Категорії