Усний вибірковий переказ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
УСНИЙ ВИБІРКОВИЙ ПЕРЕКАЗ РОЗПОВІДНОГО ТЕКСТУ З ЕЛЕМЕНТАМИ ОПИСУ ПАМ’ЯТКИ ІСТОРІЇ ТА КУЛЬТУРИ В НАУКОВОМУ СТИЛІ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Аналіз структури тексту 1.Дібрати заголовок. Визначити, що він означає: тему чи основну думку. 2.Виділити в тексті частини, що належать до різних типів мовлення (розповіді й опису). 3.Поділити висловлювання на частини. Скласти план. 4.Назвати історичні об’єкти, описані в тексті. Схарактеризувати, з яких частин вони складаються, яке функціональне призначення мають (або мали)
Лексико-стилістична робота 1.Схарактеризувати лексику тексту: виписати наукові терміни й поняття. З’ясувати, якої наукової галузі вони стосуються. За допомогою тлумачного словника пояснити значення незрозумілих понять. 2.Виписати з тексту власні й загальні назви, потрібні для переказу (назви споруд, їх частин, імена святих, єпископів та ін.). Прочитати, правильно їх вимовляючи. 3.Дібрати синоніми до слова храм (святиня, церква), вежа (башта)
Лексико-орфоепічна робота 1.Записати слова й сполучення слів, розставити в них наголос. Звірити зі словником. Квартал, катедра, заввишки, шолом, орнаментика, повіз, пам’ятка — пам’яток, статуя
Повторне читання тексту (робота за варіантами) 1.Читаючи, учні уточнюють, чи правильно вони запам’ятали послідовність опису пам’ятки архітектури, мовностилістичні особливості тощо. Варіант 1. Звернути увагу на опис у тексті катедри. Варіант 2. Звернути увагу на опис у тексті монастиря домініканів.
Домашнє завдання 1.Оформити письмовий вибірковий переказ тексту, опрацьованого на уроці, докладно зупинившись на описі катедри чи монастиря домініканів. 2.Дослідити, чим відрізняється стиль бароко від рококо в архітектурі. Скласти порівняльну таблицю.
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії