Урок – гра з навчання грамоти у 1-му класі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ТЕМА УРОКУ: Підсумковий урок, присвячений вивченню звуків (з), (з’), букви «зе». МЕТА УРОКУ: Формувати в учнів навички читання слів і тексту з буквою «зе»; розвивати вміння здійснювання звукобуквенні зіставлення, ділити слова на склади; вчити читати складові таблиці та слова і тексти. Виховувати любов та бережливе ставлення до тварин. ОБЛАДНАННЯ: Ілюстрації із зображенням тварин, які живуть у зоопарку; іграшкові тваринки; складові таблиці; малюнок для гри «Незвичайний обід», кросворд «Зоопарк». ТИП УРОКУ: Гра – подорож до зоопарку.
ХІД УРОКУ I. Організаційна частина. II. Повідомлення теми і мети уроку. - Діти, сьогодні у нас урок буде незвичайний, тобто, зовсім не схожий на всі наші попередні уроки з навчання грамоти. Ми вирушимо з вами у подорож до зоопарку. - А хто з вас був у зоопарку? - А що таке зоопарк? (Це місце, де утримують рідкісних тварин, які мешкають у далеких краях, для показу дорослим і дітям). - Зараз ми з вами і вирушимо до зоопарку. А на чому ми будемо їхати, ви здогадаєтесь, відгадавши ось цю загадку: Дім по вулиці повзе, в зоопарк нас всіх везе, не на курячих ногах, у гумових чобітках. (Автобус) - Правильно. Ось на цьому красивому автобусі ми і вирушимо в путь. Але що це за слово тут написане? Хто зможе прочитати? (Черемушки) – А скільки складів у цьому слові? - Який склад наголошений? - А що означає це слово? (Це назва одного з мікрорайонів у нашому районному центрі). - Добре. Ось в цьому мікрорайоні на великій площі і розташувався зоопарк. - Давайте швидше займемо місця у нашому автобусі, сядемо зручненько і вирушимо в путь. Контролер їжачок зараз видасть усім нам квитки. - Ой, а чому Зайчик наш так гірко плаче? (Сценка «Зайчик»). Їде Зайчик в зоопарк і довкола позирає. Тут підходить Їжачок і говорить: - Ваш квиток! Червоніє Зайчик густо і дає листок капусти Пожував Їжачок листок. - Це, - говорить, - не квиток. Доведеться вам зійти і до зоопарку пішки йти.
Діти, давайте пожаліємо Зайчика і візьмемо його до нашого автобуса. Хай мандрує з нами. А щоб нам не сумно було в дорозі, давайте викладемо з вами слово «зоопарк». III. Робота з касою букв. (Оди із учнів працює біля дошки, а решта самостійно викладають слово зоопарк). - Скільки складів у слові? (Зоопарк) - Назвіть перший склад? Другий? Третій? - Який склад наголошений? (3) Який склад найбільший? - Викладіть звукову схему цього слова. - Назвіть кожен звук у цьому слові та який він? (3-приголосний, твердий; 0-голосний і т.д.) - Назвіть по порядку букви у слові «Зоопарк». - Які слова «сховалися» у цьому слові? (пора, парк, кора, краз, рак, раз, пар, кар, поза). IV. Відгадування загадок про тварин. - Ось ми з вами і на площі. Яка ж вона велика! А скільки кліток з тваринами розташувалося тут! А ще більше глядачів прийшло до зоопарку. Зараз і ми з вами приєднаємося до веселого гурту і познайомимося з тваринами, які тут живуть. А як вони називаються, ми дізнаємося, відгадавши загадки: На дереві грається, угору піднімається, На хвостику гойдається І зветься це малятко веселе …. (Мавпенятко). Літом наїдається, а зимою Висипається …. (Ведмідь). Сам високий я на зріст, Замість носа в мене хвіст …. (Слон). Пазуристий він, гривастий, Як збирається напасти Рявкне – ох, і всюди рев … Відгадали? Так, це (Лев).
Така велика, довгошия І вища за найбільшу шафу, Така розумна і красива У зоопарку є …. (Жирафа). Ходить хмуро між дубами, Хижо клацає зубами Весь, як є, - жорстока лють, Очі так її і ллють. Зачаївся ось, примовк Грізний звір цей, звісно …. (Вовк). В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має Їй на місці не сидиться, А зовуть її … (Лисиця). Всіх він любить незрадливо, Хто б до нього не ходив Догадалися? Це ж наш Гена, Це наш Гена … (Крокодил). Які ноги, який ніс! По болоту ходить скрізь Хату на хаті має Жабам всім рахунок знає …. (Лелека). На скелі він будує дім, І не боїться жити в нім Два могутні крила У господаря …. (Орла). Уночі гуляє, а вдень спочиває, Має круглі очі, бачить серед ночі .… (Сова).
- Молодці діти. Всі ви були дуже здогадливі і впізнали всіх тварин, які живуть у нашому зоопарку. V. Фізкультхвилинка. - А зараз ми всі трішечки відпочинемо, тому що попереду нас чекають складніші завдання. Щось не хочеться сидіть, Трохи треба відпочити Руки вгору, руки вниз На сусіда подивись Руки вгору, руки вбоки І зроби чотири кроки Руки вгору підніміть І спокійно опустіть Плесніть, діти, кілька раз За роботу – все гаразд. VI. Читання складів та слів (на таблицях). - Діти, всі тварини в зоопарку теж хочуть навчитися читати. Давайте разом з ними прочитаємо склади та слова: - Е - И ЗР – О – А – У – И – І – Е З - У ЗЛ – І - О - А – У – Е – И - О ТВ – А – И – О – І – У – Е - А ПР – О – И – Е – І – У – А - І МАВ – ПИ ТВА - РИНИ КЛІ – ТКИ КРО - КОДИЛ ЗОО – ПАРК ВЕД - МЕДІ СПИ – НА КЛЕ - КОТАЛИ ЛЕ – ОПАРД ПРО - СИЛИ ПЛА – ВАВ ВІД - ВІДАЛИ VII. Робота над текстом «У зоопарку». 1. Молодці, діти! Разом з нами до зоопарку прийшла і дівчинка Зіна зі своїм татом. Ось послухайте, яких тварин вона там побачила. Постарайтеся запам’ятати як можна більше назв тварин. (Один із учнів читає текст).
- Яких тварин побачила Оля у зоопарку? 2. Назвіть назви тварин, які складаються лише з 1-го складу. (Слон, лев, вовк). З двох складів? (Мав-пи, ор-ли, ко-ні). З трьох складів? (Ле-ле-ки, ко-ни-ки). 3. Вибіркове читання тексту. - Прочитайте речення про мавпочок. - А що в тексті сказано про ведмедиків? - Що робив слон Топко? - Що сказано про пеліканів та лелек? - Які тварини сиділи у залізних клітках? - Як їх можна назвати одним словом? (Хижі) - Чому цих тварин називають хижими? - Прочитайте, хто катав діток в зоопарку? - Хто з тварин вам найбільше сподобався? - Чому? Фізкультхвилинка. (Вправи для очей). 4. Гра «Відшукай слово». - Відшукайте в тексті слова, які починаються літерою «ве», а закінчуються літерою «и» ( відвідали, вони, вовки, ведмедики). - Починаються літерою «ел», а закінчуються літерою «и» ( лазили, лелеки, леви ). - Відшукайте слова з двома літерами «О» ( зоопарк, морозива, Топко, крокодил ) . Слова з літерами «е» ( весело, ведмедики, зеленому, лелеки, посередині ) ; - Прочитайте слова, у яких є букви, що позначають м’які приголосні звуки. ( Зіна, відвідали, різні, кумедні, озері, лузі, пелікани, посередині, залізні, клітки, сердиті, малі, поні, візку, діток ) . - Побудуйте звукову схему слова: Поні Діток - о = о = о – о – - Яку з вивчених літер можна добавити до слова поні, щоб утворилось нове слово? (поніс ) . - Назва якої тварини «заховалася» у слові діток? (кіт). - Яка це тварина? (Домашняя) Чому? - А у кого вдома є котик? Складіть про нього красиве речення. Скільки слів у цьому реченні?
- А як ми напишемо слово Мурчик? Чому? 5. Читання учнями рукописного тексту логічної вправи, с 73. 6. Гра « Незвичайний обід» ( За малюнком діти повинні відгадати, які страви їдять тварини, зображені на малюнку). 7. Розгадування кросворду « Зоопарк». УІІ. Підведення підсумку уроку. - Діти, швидко промайнув час і нам уже пора повертатися до школи. Що вам найбільше сподобалося під час нашої подорожі до зоопарку? А що ви розповісте своїм мамі, татові, бабусі, дідусеві, братику, сестричці про зоопарк, про тварин, які там живуть? ( А я мамі і татові розповім , що : В зоопарку я зебру бачила із ламою , Фламінго і лелеку . Жирафу із Африки, Й слона, і мавпенятко, Ведмедя й левенятко, Й маленьке совенятко ). - Молодець, багатьох тварин запям’ятала Катруся . Про них вона розповість своїм рідним. - А іще, дітки, я хочу, щоб ви розповіли й про те, що в зоопарку тварини добре доглянуті, нагодовані, добре себе почувають і , навіть, народжують малят. А за те, що ви всі сьогодні так добре працювали на уроці, наші друзі – тваринки дарують вам ось ці маленькі подарунки.
Схожі презентації
Категорії