X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Склад. Наголос. Основні правила переносу

Завантажити презентацію

Склад. Наголос. Основні правила переносу

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Презентація до уроку української мови на тему “СКЛАД. НАГОЛОС. ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПЕРЕНОСУ” Підготувала вчитель української мови та літератури Шосткинської спеціалізованої І-ІІІ ступенів школи №1 Андрущенко Інна Анатоліївна

Слайд 2

Слайд 3

КОЗАЦЬКОМУ РОДУ НЕМА ПЕРЕВОДУ

Слайд 4

Чи залежить успішність людини в житті від того, як вона говорить?

Слайд 5

Слайд 6

Поріг - кам‘янисте поперечне підвищення дна, що порушає спокійну течію річки

Слайд 7

1 ПОРІГ Запорозька Січ... Козаччина! Найлегендарніше минуле українського народу, його святиня... Синонім свободи, людської й національної гідності, талановитості.

Слайд 8

Завдання для І варіанту Прочитате шестискладові слова Назвіть відкриті склади Які склади є закритими, чому? Яке слово складається з чотирьох складів? Який склад є закритим? Яке слово має один склад? Чому?

Слайд 9

Перевіряємо І варіант 1 варіант За-по-розь-ка Січ най-ле-ген-дар-ні-ше на-ці-о-наль-но-ї

Слайд 10

Сформулюйте визначення поняття СКЛАД Склад – це частина слова, яку вимовляємо одним поштовхом видихуваного повітря

Слайд 11

Завдання для ІІ варіанту Як ви поділили слова для переносу?

Слайд 12

Перевіряємо ІІ варіант За-по-розь-ка Січ най-ле-ген-дар-ні-ше на-ціо-наль-ної або на-ці-ональ-ної

Слайд 13

Порівняймо 1 варіант За-по-розь-ка Січ най-ле-ген-дар-ні-ше на-ці-о-наль-но-ї 2 варіант За-по-розь-ка Січ най-ле-ген-дар-ні-ше на-ціо-наль-ної або на-ці-ональ-ної

Слайд 14

Критерії оцінювання: 0 помилок 2б. 1 помилка 1б. 2 помилки 0,5б.

Слайд 15

Тема уроку СКЛАД. НАГОЛОС. ОСНОВНІ ПРАВИЛА ПЕРЕНОСУ

Слайд 16

На уроці ми повинні поглибити знання про склад і наголос; удосконалювати вміння правильно переносити слова з рядка в рядок; навчитися користуватися орфоепічним словником та словником наголосів; розвивати мовний слух, культуру мовлення, пам’ять, логічне мислення; виховувати патріотичні почуття

Слайд 17

Робота за підручником Опрацювати матеріал на сторінках 138-140 Дайте відповіді на питання: Як слід переносити слова з рядка в рядок?

Слайд 18

Кодовий диктант 1 МАЙ-ОР 2 ВУЛ. / Б.ХМЕЛЬНИЦЬКОГО ВУЛ. Б./ ХМЕЛЬНИЦЬКОГО 3 ШЛЯ-Х 4 ГУД-ЗИК 5 БЕ-ЗЗАХИСНИЙ 1-3 2-4 3-1 4-2 5-5 2 ПОРІГ

Слайд 19

Критерії оцінювання: 0 помилок 1б. 1-2 помилки 0,5 б.

Слайд 20

3 ПОРІГ Запишіть речення під диктовку Покажіть скісними рисками усі можливі правила переносу слів Завдання:

Слайд 21

Критерії оцінювання: 0 помилок 2б. до 3 помилок 1 б.

Слайд 22

4 ПОРІГ Опрацювати матеріал на сторінках 140-141 Робота за підручником Робота в парах Сформулюйте в парах по два питання до прочитаного та підготуйте на них відповіді

Слайд 23

Завдання Виконати усно вправу 262 на сторінці 141. Запитання Яку ж роль відіграє правильне наголошування слів?

Слайд 24

4 ПОРІГ Спишіть слова, поставте наголос: козак, гетьман, жевріти, хутро, вимова, випадок, ненависть, помилка Завдання

Слайд 25

Слайд 26

Критерії оцінювання: 0 помилок 1 б. до 4 помилок 0,5 б.

Слайд 27

6 ПОРІГ Прочитайте текст. З׳ясуйте значення незнайомих слів за словничком, поданим нижче. Випишіть з тексту слова на козацьку тематику. Хто більше випише слів і розставить у них наголос за 1 хвилину, буде нашим гетьманом, ватажком. Завдання

Слайд 28

Над Дніпром, коло славних порогів, у селі Старому Кодаку жив собі молодий лоцман Карпо Летючий. Як і всі лоцмани, він був потомок славних запорожців і мав увесь хист, усю вдачу запорозьку. Високий, чорнявий та кучерявий, гарний з лиця, гарний з стану, кругом гарний, ще й до того сміливий! Ще змалку брав його з собою батько на байдаки та плоти, переводячи їх через пороги. Карпо знав добре всі пороги, всі забори, знав кожний камінь. Він любив пороги, бо зріс коло них. Карпо любив летіти стрілою прудким козацьким ходом через пороги, летіти птицею з лави на лаву; любив слухати, як шумить Дніпро на порогах, як реве Звонець або Дід і обливає його гаряче лице. (І. Нечуй-Левицький «Запорожці»)

Слайд 29

Критерії оцінювання: Кількість слів Кількість помилок Бали 7 і більше 0-1 2 5-6 1-2 1,5 3-4 0-1 1 3-4 2 0,5

Слайд 30

Мікрофон Що дізнався нового на уроці? На які питання знайшов відповідь?

Слайд 31

Обери позицію Чи залежить успішність людини в житті від того, як вона говорить?

Слайд 32

Домашнє завдання опрацювати теоретичний матеріал § 17, виконати вправу 266 (письмово), виписати зі словника наголосів 3 слова АБО скласти висловлювання на тему “”; одне речення поділити для переносу

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова