Написання рядкової букви «а». Звуковий аналіз слів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
2013-2014 н. р. Презентацію підготувала вчитель – методист Скандинавської гімназії м. Києва Біляченко Ольга Василівна
Розгляньте малюнки, промовте слова. Який звук зустрічається у кожному слові? Який це звук: голосний чи приголосний? Доведіть. Гра «Визнач спільний звук» Вправа на визначення місця звука [а] в словах (на початку, в середині, у кінці).
Складання звукових моделей Який малюнок зайвий? Чому? Зайва айстра, бо це — квітка, а жаба, жирафа, черепаха, акула — тварини. Учні складають звукові моделі слів — назв тварин. Учитель знімає відповідні малюнки з дошки.
Айстри Айстри ранком сумували, Що дощі на них не впали. Алла айстри поливала, Щоб вони не сумували.
Складо-звуковий аналіз слова «айстра» Назвіть предмет, зображення якого залишилося на дошці, вголос. Скільки складів у цьому слові? Назвіть наголошений склад. Скільки голосних у слові «айстра»? Скільки приголосних?
Гра «Впіймай звук [а]» Слухайте уважно вірш про айстру. Коли почуєте слово зі звуком [а], плесніть у долоні. Назвіть усі слова, в яких зустрічався звук [а]. Перевірте свою роботу. Алла Асю запитала: Де ти айстри взяла? А он там, у нас в саду. Скільки хочеш я нарву!
Робота за малюнком у зошиті (с. 14) Розгляньте малюнок. Хто вирощує айстри? Дайте дівчинці ім'я, щоб починалося з «А». Аня, Алла, Аліна, Ася, Анжела, Аліса, Ада, Анфіса, Анастасія, Антоніна. Придумайте речення за малюнком і графічною схемою. Аліна вирощує айстри. Виросли красиві айстри. Аліна милується айстрами. Аліна доглядає айстри.
Ознайомлення з рядковою писаною буквою «а» Якою буквою позначається звук [а]? Покажіть на картках друковані малу і велику літери «а», «А». Чим вони відрізняються? Крім друкованої є писані (рукописні) букви. Сьогодні ми будемо вчитися писати малу букву «а». Розгляньте малі друковану і рукописну літери «а». Що в них подібне? Чим відрізняються?
Повторення правил письма і назв ліній зошита Написання рядкової букви «а». Пояснення вчителя. Написання букви на дошці вчителем. Учні «обводять» у повітрі елементи букви «а», потім обводять зразки елементів і пишуть у першому рядку зошита. У другому рядку обводять букви під рахунок вчителя і-раз-і, два-і.
Самостійне написання букви. Аналіз власної роботи. Діти самостійно пишуть букву «а» у третьому рядку зошита. Учитель нагадує, що відстань між буквами повинна бути однакова. За рядкову лінію, а також за поле виходити не можна. Після закінчення роботи у рядку, діти аналізують свою роботу, обирають найкращу букву і «присвоюють» їй звання Королеви, малюють над нею корону.
Написання буквосполучення «аа» Буквосполучення «аа» пишеться відривно. Місце поєднання — середина рядка. Закінчуючи написання другого елемента першої букви, учень зупиняє руку, відриває від паперу і пише наступну букву.
Самостійна робота в останньому рядку зошита Доповнення звукової схеми слова «автобус». Обведення і розфарбовування малюнків.
АНТИЛОПИ Антилопи в зоопарку Хочуть сонця і весни. Їм в гарячі дні не жарко, Бо із Африки вони.
Підсумок уроку Яку букву ви вчилися писати? Який звук вона позначає? З яких елементів складається? Що нового дізналися на уроці?
Схожі презентації
Категорії