ЧИТАННЯ МОВЧКИ ТЕКСТІВ ДІАЛОГІЧНОГО Й МОНОЛОГІЧНОГО ХАРАКТЕРУ РІЗНИХ СТИЛІВ, ТИПІВ І ЖАНРІВ МОВЛЕННЯ. ВИДИ ЗАПИСУ ПРОЧИТАНОГО: ДОКЛАДНИЙ ЗАПИС, КОНСПЕКТ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ЧИТАННЯ МОВЧКИ ТЕКСТІВ ДІАЛОГІЧНОГО Й МОНОЛОГІЧНОГО ХАРАКТЕРУ РІЗНИХ СТИЛІВ, ТИПІВ І ЖАНРІВ МОВЛЕННЯ. ВИДИ ЗАПИСУ ПРОЧИТАНОГО: ДОКЛАДНИЙ ЗАПИС, КОНСПЕКТ
Фронтальна робота зі схемою-опорою Пригадайте, що вам відомо про способи читання? Що впливає на вибір того чи іншого різновиду сприйняття друкованого тексту?
Правильність міркувань перевірте за схемою-опорою. Різновиди читання поглиблене читання: увага звертається на деталі, які аналізуються й оцінюються. Таким способом читають підручники, наукові тексти ознайомлювальне читання: здійснюється загальне ознайомлення зі змістом, виділяються основні ідеї і проблеми, приділяється увага тільки основній інформації. Таким способом читають публіцистичні та іноді художні тексти читання-перегляд: використовується для попереднього ознайомлення з книгою, читається зміст, передмова, заключна частина читання-сканування: швидкий перегляд друкованого тексту з метою пошуку потрібних слів, прізвищ. Цим способом оволодівають процесі спеціального тренування
Робота в парах із пам’яткою Пригадайте, як ви працюєте над засвоєнням змісту статті, розділу книги. Звірте свої міркування і дії з поданою нижче пам’яткою
Пам’ятка «Як працювати з книгою» 1. Для ознайомлення в загальних рисах зі змістом книги необхідно: прочитати титульну сторінку — прізвище автора, заголовок, рік видання; прочитати анотацію (коротку інформацію про цю книгу), вміщену на зворотному боці титульної сторінки; уважно ознайомитися зі змістом, вміщеним або в кінці книги, або після титульної сторінки; прочитати передмову або вступ. 2. Під час читання звернути увагу на: вдумливо ставитися до слів і словосполучень, виділених різними шрифтами (розрядкою, курсивом, напівжирним та ін.); назви окремих розділів, частин, параграфів і т. ін.; з’ясувати значення незрозумілих слів за допомогою словників та енциклопедій; звернути увагу на посилання (позначаються зірочкою або цифрою) і зразу ж уважно прочитати пояснення (внизу сторінки). 3. Для засвоєння змісту прочитаного необхідно: поділити прочитаний матеріал на частини, виділити в них найголовніше; скласти план (простий, складний), тематичні виписки, тези або конспект.
Бесіда Пригадайте, що називається конспектом (конспект — це різновид стислого письмового переказу, тобто коротко записаний виклад змісту певного тексту). Які різновиди конспектів ви знаєте? У чому особливість кожного? У яких ситуаціях людині потрібне вміння складати конспект? Якими видами запису прочитаного вам доводилося користуватися під час підготовки до уроків? Які труднощі виникали у вас під час опрацювання змісту наукової, науково-популярної, художньої літератури?
Творче списування Дайте відповідь на запитання: «У чому відмінність понять: фактографічне конспектування, вільне конспектування, оцінювальне конспектування, творче конспектування, лекторське конспектування?»
Встановіть відповідність. 1 творче конспектування 2 лекторське конспектування 3 вільне конспектування 4 фактографічне конспектування 5 оцінювальне конспектування 1 передання слово в слово змісту постанов, рекламної інформації 2 передання змісту тексту своїми словами 3 наявність поруч із критично оцінюваним змістом особистих суджень 4 доповнення, розвиток і узагальнення думок автора 5 подання матеріалу на аркушах так, як він лунатиме в аудиторії, для чого письмове мовлення треба передати через усне
Пошукове завдання Прочитайте текст і знайдіть у ньому відповідь на питання: «Які вміння потрібні людині для оволодіння культурою читання?»
Робота з текстом Прочитайте текст, конспектуючи його. Визначте стиль тексту, свою думку обґрунтуйте. Подумайте, який різновид конспекту краще використати. Лексичне значення виділених слів з’ясуйте за тлумачним словничком.
Домашнє завдання (на вибір) Доберіть цікавий текст для читання мовчки і скласти тестові завдання до нього. Законспектувати енциклопедичну статтю про відому історичну постать. Визначити, яким різновидом конспекту скористувалися. Підготувати тематичний конспект «Магія слова».
Схожі презентації
Категорії