ЗМІСТ І ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ ПОЕЗІЇ М. ВОРОНОГО. МОТИВ НЕОБХІДНОСТІ ДЛЯ ПОЕТА БУТИ «ЦІЛИМ ЧОЛОВІКОМ» У ВІРШІ «ІВАНОВІ ФРАНКОВІ». «БЛАКИТНА ПАННА»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ЗМІСТ І ХУДОЖНІ ОСОБЛИВОСТІ ПОЕЗІЇ М. ВОРОНОГО. МОТИВ НЕОБХІДНОСТІ ДЛЯ ПОЕТА БУТИ «ЦІЛИМ ЧОЛОВІКОМ» У ВІРШІ «ІВАНОВІ ФРАНКОВІ». «БЛАКИТНА ПАННА» — ЄДНІСТЬ КРАСИ ПРИРОДИ Й МИСТЕЦТВА. УЗАГАЛЬНЕНО-ІДЕАЛІЗОВАНИЙ ЖІНОЧИЙ ОБРАЗ У ВІРШІ «ІНФАНТА»
Її я славлю і хвалю, і кожну їй хвилину готов оддать я без жалю! Мій друже, я красу люблю — як рідну Україну! М. Вороний
Висвітліть життєвий шлях М. Вороного в соціальному й культурному контексті української дійсності перших десятиріч ХХ ст. Чим була зумовлена відозва Вороного до українських письменників, які ідеї в ній проголошувались? Пригадайте зміст поеми «Євшан-зілля», вивчену в попередніх класах, схарактеризуйте тему, розкрийте образність. Дайте загальну характеристику неоромантизму як літературному напряму.
С. Єфремов про М. Вороного сказав: «Зразок поета-естета, що найбільше кохається у формі поезії,— жрець краси, пурист художнього слова. «Яка краса! Усе життя в акорди перелить, з високих дум і почуття нове життя творить!»
Патріотична лірика Вороного — яскравий художній документ часу революційних перетворень: у ній акумульовано прагнення кращих синів нації збудувати свою державу.
Яким на початку вірша подає поет образ людського життя? Поясніть вислів: «Одна з них — велетень-гнобитель, а друга — геній-визволитель». Розкрийте суть риторичного запитання: «Як маю я його цуратись чи від ударів ухилятись?» Яку відповідь дає герой на це запитання? Прокоментуйте рядки «О ні!… Мене чекають кари, страти».
Які засоби використовує автор для створення образу весни? Визначте вид лірики. Поясніть значення слів: осанна, арабески, фрески, гротески, блавати. Доведіть, що твір неоромантичний. Тема вірша.
Якою постає природа на початку вірша? Яких відтінків вона набуває з появою героїні? Якими рисами наділений портрет незнайомки? Поясніть значення слова «інфанта». (В Іспанії і Португалії називали неповнолітніх принцес)
Зверніть увагу на репродукцію картини Дієго Веласкеса «Інфанта Маргарита», сторіть словесний портрет дівчини. Опишіть стан душі ліричного героя під час зустрічі з незнайомкою. Які художні засоби використовує автор? Наведіть приклади авторських неологізмів. Прокоментуйте останні два рядки вірша.
Символізм (від гр.— знак) — літературний напрям, що сформувався у французькій літературі 70-х років XIX ст., а пізніше увійшов і в інші європейські літератури.
Найхарактерніша риса поезій — музикальність. Звернення до різноманітних віршових розмірів. Різноманітна строфічна будова (двовірш, терцети, пяти- і шестирядкова строфи). Багатство, краса, чистота мови. Використання образів-символів.
Опрацювати статтю підручника, вивчити вірш «Блакитна панна» напам’ять, уміти аналізувати поезіїї; індивідуально: підготувати повідомлення про життя і творчість О. Олеся. Домашнє завдання
Схожі презентації
Категорії