Празька школа українських поетів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
вияснити роль і місце поетів ,,празької школи” в українському літературному процесі зрозуміти, що об‘єднувало поетів-емігрантів розкрити особливості стилю поетів-пражан познайомитися з окремими представниками ,,празької школи”
Історіософія − мудрість історії, осмислення історії нащадками літературна школа неоромантики неокласики Історіософія (історіософізм)
«Празька школа» поетів в українській літературі — феномен, який не має аналогів у світовій літературі XX століття, оскільки безпосередньо пов'язаний з процесами національного становлення і тими катастрофами, що випали на долю української політичної нації
Почуття розгубленості, розчарування й зневіри … 1920 р. Перша світова війна. Економічна, психологічна криза в Європі. Поразка визвольних змагань українського народу в 1917-1920 рр. Поневолення України радянським режимом Українські емігранти - втікачі з більшовицької України - зайві роти в Європі. У Польщі (м. Каліш) у таборах для інтернованих перебувають десятки тисяч вояків Української народної армії, більшість яких покликали у військо патріотичні почуття, бажання бачити рідну землю незалежною. Жодна держава не наважувалася надати їм притулок і громадянство.
Прага і Подєбради - центри українського наукового, літературного та політичного життя в еміграції Президент Чехо-Словаччини Томаш Масарик запропонував українській інтелігенції перебування у його державі. Створені умови для здобуття українцями освіти: Навчальні заклади: Українська господарська академія (м.Подєбради за 30км. від Праги) Вищий педагогічний університет ім. М.Драгоманова (Прага) Український вільний університет Українська мистецька студія
Термін ,,празька школа” є дещо умовним, оскільки не виробила жодних маніфестів, програм та інших документів, які підтверджували б її соціальне і літературне функціонування м.Прага м.Подєбради м.Подєбради
Що ж об’єднувало поетів? - світоглядні засади (неоромантики) - державницькі переконання - проблематика творів - болісні роздуми над причиною поразки у визвольних змаганнях за державність України - високомистецькі уподобання - інтелектуальність поезії -історіософічність (-Історія в поезії пражан набуває обрисів глибокого переосмислення і, власне, перестає бути історією як об'єктивною реальністю, минулим із чіткими просторово-часовими обрисами) сформулювали свою концепцію людини: це духовно сильна й вольова людина, національно свідомий українець, який з ідейних переконань віддасть життя за незалежність України.
За стилем поети були неоромантиками, але філософської заглибленістю і любов’ю до класичних форм споріднювалися з київськими неокласиками.
Характеристика стилю- ,,благородна ясність виразу, аскетична доцільність слова та динамічна ощадливість речення” ”Їх стиль є високим, “залізним” (це не часте явище в українській літературі) він цілком відповідає тематиці поезії та духові, яким вона пройнята цьому сприяють такі його елементи, як вживання давньоруської лексики та граматики (особливо це притаманне О.Стефановичу) мінімальне вживання прикметників і максимальне – іменників підбір слів з перевагою приголосних над голосними
Ім’я сучасного - ми, Ім’я будучини - чин, Хто спинився - той служить тьмі, Хто в поході - звитяжний він, Він підлетить, як орел, Він зіллє все, Що з глибини джерел День нам несе. (Ю.Липа ,,Щоденний бій”)
Схожі презентації
Категорії