Ольга Кобилянська «Земля».
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема: Образи повісті Ольги Кобилянської «Земля». Духовні орієнтири твору Мета: навчальна: розкрити образи повісті, удосконалювати вміння філологічного аналізу твору, характеризувати героїв, усвідомити майстерність письменниці в розкритті різних психологічних типів людей, у порушенні «вічних проблем» і спробі їхнього розв`язання; розвивальна: розвивати навички порівняння образів, проведення аналогій із реальним сучасним життям; виховна: виховувати високі моральні якості та суспільну активність студентів, формувати світлі ідеали.
За поданими опорними словами та цитатами розкажіть про життя та творчість Ольги Кобилянської. Опорні слова: народилася – батьки – родинні стосунки – Ольга Кобилянська та Леся Українка, Наталія Кобринська, Софія Окуневська, Марія Устиянович і Христина Алчевська – краплинки почуттів – «Я любила народ, і люблю його до сьогоднішньої хвилі… Я хотіла би, щоби всі українці були орлами» - 21 березня 1942 рік.
Юліан Якович Кобилянський, українець, виходець із Галичини, який у чотирнадцятому віці потрапив на Буковину з містечка Бучач, що на Тернопільщині. Місто Бучач
Марія Кобилянська – мама письменниці. Марія Йосипівна походила з українізованого німецько- польського роду Вернерів. ЇЇ предок, Захарій Вернер, був німецьким письменником- романтиком.
Родина Кобилянських: Олександр, Юліан, Степан, Володимир (стоять зліва направо); (сидять зліва направо): Максим, Євгенія, Марія Йосипівна (мати), Юліан Якович (батько), Ольга Кобилянська. Фото 1898 р.
Ольга Кобилянська і Леся Українка. Фото 1901 р. Ольга Кобилянська та Леся Українка були подругами, підтримували одна одну в життєвих негараздах і раділи успіхами одна одної. Ольга гостювала в родині Косачів, а Леся – в Чернівцях у Кобилянської.
Інформаційне гроно “Земля і людина” Земля для селянина - Мірило духовних цінностей; засіб наживи, збагачення; сліпа сила, що спричиняє трагедію; годувальниця; виснажлива праця; воля; визначальний фактор соціального статусу на селі; мрія, марево; сенс життя селянина- українця.
Духовна деградація - це поступовий занепад, втрата моральних цінностей. До неї належать злочинність, алкоголізм, наркоманія, тощо.
1. Якою мовою написані перші твори Ольги Кобилянської? Перший варіант А) російською; Б) українською; В) французькою; Г) німецькою. Другий варіант А) німецькою; Б) українською; В) російською; Г) французькою.
2. Головними героями повісті “Земля” Ольги Кобилянської є: Перший варіант А) родина Тодорика Жемчука; Б) родина Чоп`яка; В) родина Федорчуків; Г) родина вуйка Григорія. Другий варіант А) родина Федорчуків; Б) родина вуйка Григорія; В) родина Тодорика Жемчука; Г) родина Чоп`яка.
3. Які одвічні проблеми не висвітлені у повісті “Земля”? Перший варіант А) людини і землі; Б) злочину і кари; В) батьків і дітей; Г) нерозділеного кохання. Другий варіант А) батьків і дітей; Б) нерозділеного кохання; В) людини і землі; Г) злочину і кари.
4. “По всіх селах навкруги немає йому пари – такий добрий” про кого це? Перший варіант А) Івоніку; Б) Саву; В) Онуфрія; Г) Михайла. Другий варіант А) Онуфрія; Б) Михайла; В) Саву; Г) Івоніку.
5. Ким доводилася Рахіра Саві? Перший варіант А) близькою родичкою; Б) тіткою; В) дочкою; Г) матір`ю. Другий варіант А) матір`ю; Б) близькою родичкою; В) тіткою; Г) дочкою.
6. “Жила в згоді зі своїм чоловіком, поважала його, говорила до нього на “ви” і сповняла всі його накази й бажання без опору” – це: Перший варіант А) Рахіра; Б) Докія; В) Тетяна; Г) Марійка. Другий варіант А) Марійка; Б) Тетяна; В) Рахіра; Г) Докія.
7. Кульмінація повісті “Земля” Ольги Кобилянської – це: Перший варіант А) смерть Михайла; Б) народження Михайлових дітей; В) божевілля Анни; Г) одруження Сави. Другий варіант А) божевілля Анни; Б) одруження Сави; В) смерть Михайла; Г) народження Михайлових дітей.
8. Повість “Земля” Ольги Кобилянської це інтерпретація – Перший варіант А) античних мотивів; Б) біблійних мотивів; В) мотивів усної народної творчості; Г) народних пісень. Другий варіант А) біблійних мотивів; Б) мотивів усної народної творчості; В) народних пісень; Г) античних мотивів.
9. “Я знаю, що ти його вбив, я!”, “Я все знаю і хочу тобі відплатитися!” Чиї це слова ? Перший варіант А) Марійки; Б) Івоніки; В) Анни; Г) Докії. Другий варіант А) Івоніки; Б) Анни; В) Марійки; Г) Докії.
10. Кого народила Анна від Михайла? Перший варіант А) хлопчика; Б) дівчинку; В) близнятка, два хлопчики; Г) близнятка, дві дівчинки. Другий варіант А) близнятка, дві дівчинки; Б) хлопчика; В) дівчинку; Г) близнятка, два хлопчики.
11. Хто прийняв у свою хату Анну, після смерті Михайла? Перший варіант А) Марійка; Б) Рахіра; В) Докія; Г) Петро. Другий варіант А) Петро; Б) Докія; В) Марійка; Г) Рахіра.
12. Хто підтовхує Саву до братовбивства? Перший варіант А) Рахіра; Б) Домініка; В) Григорій; Г) Онуфрій. Другий варіант А) Домініка; Б) Рахіра; В) Онуфрій; Г) Григорій.
1. г; 2. в; 3. г; 4. г; 5. а; 6. г; 7. а; 8. б; 9. в; 10. в; 11. в; 12. а. а; 2. а; 3. б; 4. б; 5. б; 6. а; 7. в; 8. а; 9. б; 10. г; 11. б; 12. б.
Скласти тези до теми «Значення творчості О. Кобилянської» (за підручником, лекціями викладача або іншими джерелами). Виписати з тексту кілька прикладів (4-5) художніх засобів, з'ясувати їхню роль у творі.
Схожі презентації
Категорії