Ольга Кобилянська повість "Людина"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
«Вона мала понад двадцять років і була висока. Хоч русинка від голови до ніг, було в неї рудаве волосся, що у русинів рідкість, та в чертах бачилась порода, а майже меланхолійний сум, що відбитий на всім, що нагадує отсей нещасний народ, був і в неї основою характеру. Її очі, великі, трохи нерухомі й вогкі, були сумні й тоді, коли уста усміхалися. За сі очі звали її « РУСЬКОЮ МАДОННОЮ» (Ольга Кобилянська «Природа»). Інформація для роздумів Урок української літератури Михайлової Н.В.
“Я уявляю себе дитиною, що стоїть самітна на березі річки. Повз неї ненастанно пропливають люди, по двоє і по одному. Декотрі всміхаються дитині й поспішають далі, декотрі зупиняються, озиваються до неї, балакають і теж відпливають, а декотрі обдаровують її ласкавими словами й гостинцями, щоб потім навіть не озирнутися на неї. Сердешна дитина стоїть, а люди, радіючи, все пропливають повз неї. Вона стоїть самітна, незмінна, сповнена любові, щоб колись нарешті скам’яніти. Оце моя доля...” “Щоденник” 28 березня,1884 Урок української літератури Михайлової Н.В.
Чи можемо ми стверджувати, що в повісті “Людина” О.Кобилянська використала автобіографічні моменти? Поміркуйте… Урок української літератури Михайлової Н.В.
“Цвіт папороті...” “ Квітка лотосу...” “Хтосик чорненький...” Розкажіть про дружбу Ольги Кобилянської та Лесі Українки Урок української літератури Михайлової Н.В.
рух за рівність статей; залучення жінки до всіх галузей науки та суспільства; розуміння відмінностей між чоловічим та жіночим і подолання їх; жіночі студії в рамках широкого суспільного контексту; жінка як категорія сама в собі. Інформація для роздумів Урок української літератури Михайлової Н.В.
«Женщина, побіч своєю природою назначеної задачі стати жінкою й матір’ю, посідає й надане тою самою природою право – бути і собі самій ціллю, іменно в тім смислі, як буває собі ціллю мужчина» ( О.Кобилянська «Дещо про ідею жіночого руху»). Інформація для роздумів Урок української літератури Михайлової Н.В.
Чи позбавляє феміністичний рух жінку суто жіночих рис? Поміркуйте… Урок української літератури Михайлової Н.В.
Чому Олена Ляуфлер не була перспективною нареченою в оточенні чоловіків, які спілкувалися з нею? Поміркуйте… Урок української літератури Михайлової Н.В.
Має право голосу Має право вибору Має право заробляти Має право на освіту “Свобідний чоловік з розумом – се мій ідеал” О.Кобилянська Урок української літератури Михайлової Н.В.
Не може керувати Не вміє міркувати Жінка істерична Слабка, чуттєва Мусить знати своє місце Потребує батога Слабка, чуттєва Урок української літератури Михайлової Н.В.
Чи мала Олена Ляуфлер можливість реалізувати себе в умовах тогочасного суспільства? Поміркуйте… Урок української літератури Михайлової Н.В.
«У «Людині» Кобилянська прагне аналізувати силу і слабкість людської природи». Т.Гундорова ЛЮДИНА (біологічне) ЛЮДИНА (духовне) ? Урок української літератури Михайлової Н.В.
Як ви оцінюєте рішення Олени Ляуфлер вийти заміж за Фельса? Поміркуйте… Урок української літератури Михайлової Н.В.
Питання для обговорення Наскрізним поняттям усієї творчості О.Кобилянської є вислів “гармонійна людина”. Поясніть його. Як упродовж усього тексту повісті “Людина” еволюціонує заголовне слово “людина”? Чому І.Франко негативно оцінив повість “Людина” О.Кобилянської? Урок української літератури Михайлової Н.В.
Схожі презентації
Категорії