НАЙВІДОМІШІ УКРАЇНСЬКІ ОРАТОРИ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета уроку: навчити школярів створювати проект на запропоновану тему; підготувати їх до правильного відтворення власних думок засобами слова; розвивати в учнів почуття любові до рідного слова. Тип уроку: розвиток зв'язного мовлення Обладнання: проектор, комп'ютер, СD – диски із мультимедійними презентаціями, буклети, роздатковий матеріал Міжпредметні зв'язки: українська мова, історія, українська література, інформатика Попередня підготовка до уроку: учні повинні зібрати матеріал для обраного проекту, опрацювати його оформити результати роботи у вигляді мультимедійної презентації, бюлетеня /буклету/
І. Організаційно –вступна частина Горацій, Сократ, Платон, Цицерон… Вам відомі ці імена? Справді, це найвідоміші оратори античної Греції, Риму… /перегляд мультимедійної презентації “Українські ритори”
Українське ораторське мистецтво виникло на традиціях давньоруських. З періоду Київської Русі були успадковані збірники перекладних і оригінальних ораторських творів, які мали настановчі цілі.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності 1. Повідомлення теми та мети уроку. 2. Актуалізація знань Як зробити виступ свій цікавим і захоплюючим? /перегляд мультимедійної презентації «Виражальні засоби риторики»/
Цитування - точне наведення авторської мови (не варто плутати з цитацією) “СЛОВО – НАШ БОГ, І ЖИТИ ЙОМУ ВІЧНО. ЗАПАМ”ЯТАЙМО ЦЕ, ЯК МОЛИТВУ, І З ТАКОЮ Ж ПОБОЖНІСТЮ БЕРЕЖІМО СВОЄ СЛОВО, ЯКЕ ДАРУЄ НАМ МАТИ РАЗОМ З ЖИТТЯМ, КОЛИ МИ ПРИХОДИМО НА СВФТ”…(Я. ГОЯН)
Порівняння – пояснення якоїсь особливості, риси чи ознаки одного предмета за допомогою чимось подібного до нього іншого предмета, у якому потрібна риса виступає особливо яскраво Метафора – вислів, у якому ознаки одного предмета чи явища переносяться на інший за подібністю “Коли поет говорить про Ахілла: “він кинувся як лев”,- це порівняння. Коли він говорить про Ахілла “кинувся левом”, - це метафора: обидва – Ахілл і лев – наділені хоробрістю, отже, опосередковано поет назвав Ахілла левом” (Аристотель)
АНАЛОГІЯ – ЗАСІБ, ЯКИЙ НАГАДУЄ РОЗГОРНУТЕ ПОРІВНЯННЯ, КОЛИ ХАРАКТЕРИСТИКУ ОДНИХ ЯВИЩ ЗАМІНЮЮТЬ ОПИСОМ ІНШИХ, ЗРОЗУМІЛІШИХ ЧИТАЧЕВІ Усім серцем відчував (поет) свою єдність із трудящими, свій кровний зв'язок не з тими, хто їсть хліб, добутий хліборобами, і одягається в пишну одіж, виткану рабинями, а з тими, хто добуває той хліб і тче ту одежу (М. Рильський)
Заклик завжди спонукає до певної дії. Будьмо гідними громадянами незалежної держави Україна! Ганьба манкуртам!
Парадокс - перекладається як несподіваний, дивовижний, той, що суперечить здоровому глуздові. “Посол – це порядна людина, послана за кордон брехати в інтересах батьківщини” (Г.Оттон)
АнТИТЕЗА (протиставлення) – підкреслення протилежного в житті для більшої виразності зображуваного Є друзі, є і вороги, з якими добре мати справу, бо чесно сплачують борги ( Ф. ВІЙОН)
РИТОРИЧНІ ЗАПИТАННЯ - Риторичне питання — це питання, яке ставиться не з метою отримання відповіді, а з метою афористичного узагальнення загальновідомої або очевидної думки. Невже хтось не розуміє, яким страхітливим лихом стала б для України втрата незалежності?
ГІПЕРБОЛА – підкреслено надмірне перебільшення розміру, сили, значення предмета чи явища… море сліз повільний як черепаха швидкий як блискавка, блискавичний численний як пісок на березі моря ми не бачилися вже сто років!
ВСТУП ОСНОВНА ЧАСТИНА послідовно розвивається думка ведеться слухачів до розуміння основної ідеї промови застосовуються різноманітні докази правильності положень, які висуваються ілюстрація їх прикладами, цифрами, наочними посібниками. ІІІ. Висновки
РЕЦЕНЗІЯ НА ВИСТУП актуальність та складність обраної теми; самостійність і повнота викладу матеріалу; ступінь обґрунтованості положень дослідження; достовірність і новизна наукових тверджень; відповідність результатів виконаного дослідження меті та завданням роботи; аргументованість висновків; можливості впровадження результатів роботи; стиль і грамотність оформлення дослідження.
ІІІ. Практичне заняття. Захист створених проектів Виступи учнів Захист відбувається за такою орієнтовною схемою: Презентація цілого проекту його керівником Виступи з доповідями /захист мультимедійних презентацій/ Підсумок у вигляді текстового бюлетеня або буклету Рецензування проекту командами-супротивниками
Рецензія на виступ /орієнтовний план/ актуальність та складність обраної теми; самостійність і повнота викладу матеріалу; ступінь обґрунтованості положень дослідження; достовірність і новизна наукових тверджень; відповідність результатів виконаного дослідження меті та завданням роботи; аргументованість висновків; можливості впровадження результатів роботи; стиль і грамотність оформлення дослідження
ІV. Підсумки уроку. Оцінювання V. Домашнє завдання: підготуватися до виступу на класних зборах на одну з тем: "Яким я уявляю собі наш випускний вечір", "Чим запам'ятається мені мій останній школярський рік".
Схожі презентації
Категорії