Роль гаджетів у житті людини, вплив на людину.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Роль гаджетів у житті людини, вплив на людину. Правила розмови по телефону. Підготувала студентка ІІ курсу
Сучасна людина не уявляє своє життя без гаджетів. У смартфонах – всі наші контакти, фотографії та відео, замітки, листування з друзями і колегами, в комп’ютерах – багаторічні робочі й особисті архіви, у планшетах – розваги та творчість. Не дивно, що сьогодні весь наш побут і робочі процеси підлаштовані під нову реальність, у центрі якої – гаджети.
Сьогодні досить часто можна помітити, як, замість спілкування, молоді люди проводять час разом, кожен у своєму телефоні. Зазвичай, користувачі смартфонів починають свій день із, наприклад, перегляду соціальних мереж або стрічки новин та закінчують його так само. «Розумні гаджети» стали невід’ємною частиною нашого життя: люди використовують їх не лише для дзвінків або повідомлень, але й для перевірки погоди, здійснення онлайн-покупок, пошуку роботи тощо. Та науковці стверджують, що, поза нашою увагою, залежність від смартфонів радикально змінює наші життя, і це не завжди має позитивні наслідки.
Як же саме впливають гаджети на наше життя? Чим людині доводиться жертвувати, дивлячись в екран смартфона, і що вона натомість отримує завдяки йому.
ПРОБЛЕМИ ЗІ ЗДОРОВ’ЯМ Медики невтомно критикують багатогодинне «залипання» в гаджетах. Таке проведення часу впливає на вагу (ми починаємо менше рухатися), зір (через постійну концентрацію на одній точці), слух (через гучну музику в навушниках), сон (вечірній перегляд стрічки призводить до безсоння і підвищення тривожності), пам’ять (людина перестала потребувати запам’ятовування інформації), загальне самопочуття (сидіння з гаджетом в руках призводить до порушення кровообігу), психологічний стан (постійне споглядання чужого ідеального життя на фото і відео може стати причиною депресії).
Вплив на інтелект Останні дослідження доводять, що використання розумних гаджетів негативно впливає на інтелектуальний рівень людини. Уважність може знижуватися навіть тоді, коли смартфонами не користуються: навіть того, що гаджет просто є поруч, достатньо, щоб несвідомо відволікати увагу. Вся справа у тому, пояснюють вчені, що смартфони стали невід’ємним «вікном у світ», а тому наш мозок автоматично приділяє їм увагу: «сигнал із телефону (свого, не чужого) активує ту ж саму недобровільну систему уваги, яка відповідає за сприйняття звуку свого імені». Часте покладання на «кишеньковий інтернет» у пошуках відповідей на запитання також значно знижує спроможність мозку запам’ятовувати інформацію.
НОВА ФОБІЯ Зовсім недавно медики позначили новий страх, який опановує дедалі більшою кількістю людей. Це номофобія – боязнь втратити свій смартфон. Тут мова не просто про втрату матеріальної речі, яка чимало коштує, та й просто може бути дорога людині. Справа ще й у тому, що користувачі бояться навіть на кілька годин позбутися доступу до своїх соцмереж, стрічки новин та меседжерів, бояться, що їх особисті дані потраплять в чужі руки. І хоча сам по собі механізм страху корисний, у даному випадку він деструктивний, оскільки призводить до неврозів і сплесків агресії.
Телефонна розмова - один із різновидів усного мовлення, що характеризується специфічними ознаками, зумовленими екстрамовними причинами: співрозмовники не бачать один одного й не можуть скористатися невербальними засобами спілкування, тобто передати інформацію за допомогою міміки, жестів, відповідного виразу обличчя, сигналів очей тощо; обмеженість у часі - телефонна бесіда не може бути надто тривалою; наявність технічних перешкод (втручання сторонніх абонентів, погана чутність). Отже, якщо Ви - людина ділова й цілеспрямована, передбачлива, якщо Ви турбуєтеся про свій авторитет та престиж своєї установи й звикли вираховувати все до найменших подробиць, то вироблення певних принципів поведінки у телефонному спілкуванні є необхідним і незамінним.
Правила розмови по телефону Як правильно спілкуватися по телефону? Що потрібно говорити? Скільки часу можна говорити? Які базові правила слід дотримуватися? Які фрази не можна говорити по телефону? Спілкування будь-якого типу грунтується на психології. Етика ділового спілкування виділяє два види суб’єктів спілкування, а саме: комунікатор і реципієнт. Комунікатор повідомляє реципієнту-слухачеві інформацію, яку намагається донести. Основні моменти, про які повинні пам’ятати співрозмовники, – це ввічливість, толерантність, час бесіди, важливість дзвінка, тип дзвінка (діловий, неофіційний, дружній), тональність голосу, почуття розмови. Почуття розмови дуже важливо, так як з людиною, у якої поганий настрій чи якісь особисті животрепетні проблеми, непросто побудувати конструктивну бесіду .
Перш ніж зробити дзвінок, дайте відповідь собі на три питання: Чи дійсно важливий ваш дзвінок; Припускаєте ви, що відповість реципієнт; Чи можна зустрітися, а не дзвонити.
Якщо телефонуєте Ви: Насамперед привітайтеся, назвіть організацію, яку ви представляєте, а також своє прізвище, ім'я та по батькові; Якщо телефонуєте в установу чи незнайомій людині, слід запитати прізвище, ім'я та по батькові свого співрозмовника. Повідомте, з ким саме Ви хотіли б поговорити; Якщо телефонуєте у важливій справі, запитайте спочатку, чи є у вашого співрозмовника досить часу для бесіди; Попередньо напишіть перелік питань, які необхідно з'ясувати, і тримайте цей перелік перед очима упродовж усієї бесіди; Завжди закінчує розмову той, хто телефонує. Завершуючи розмову, неодмінно попрощайтеся. Нетактовно класти трубку, не дочекавшись останніх слів співрозмовника; У разі досягнення важливих домовленостей згодом надішліть підтвердження листом або факсовим повідомленням.
Якщо телефонують Вам: Спробуйте якомога швидше зняти трубку й назвіть організацію, яку Ви представляєте. За потреби занотуйте ім'я, прізвище й контактний телефон співрозмовника. Розмовляйте тактовно, ввічливо; демонструйте розуміння сутності проблем того, хто телефонує. Не кладіть несподівано трубку, навіть якщо розмова нецікава, нудна та надто довго триває. Якщо Ви даєте обіцянку, намагайтесь дотримати слова й виконати ЇЇ якомога швидше. У разі виникнення складних питань запропонуйте співрозмовникові зустріч для детального обговорення проблеми. Завжди стисло підсумовуйте бесіду, перерахуйте ще раз домовленості, яких досягли.
Незалежно від того, хто телефонує: Будьте доброзичливим, у жодному разі не виявляйте невдоволення. Ставте запитання та уважно вислуховуйте відповіді на них. Залишайтеся стриманими, навіть якщо розмова неприємна для Вас. Наголошуйте на найсуттєвішому. Якщо під час бесіди Ви називаєте числа, повторіть їх ще раз, аби уникнути непорозумінь. Намагайтесь якомога ширше використовувати лексичні можливості літературної мови, але при цьому висловлюйтеся стисло й точно. Стежте за логікою своїх думок. Говоріть середнім за силою голосом.
Не варто телефонувати в особистих справах зі службового телефону, а в службових справах недоречно телефонувати додому тій особі, котра має їх виконати (розв'язати). У разі, якщо вам телефонують на роботу в особистих справах, відповідайте, що ви неодмінно зателефонуєте після роботи. І насамкінець, не зловживайте займенником я, адже ваша розмова — діалог, а не монолог.
Схожі презентації
Категорії