X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Микола Вороний та його поема «Євшан-зілля»

Завантажити презентацію

Микола Вороний та його поема «Євшан-зілля»

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Євшан-зілля

Слайд 2

портрет

Слайд 3

Микола Вороний народився на Кіровоградщині, Як тепер називається цей край? Де пройшло дитинство поета? Що особливого було в родині Вороних? Чим захоплювався Микола в дитинстві? Роки життя у Львові були особливими для поета. Чому? Окрім літератури, чим ще захоплювався Микола Вороний? Які збірки видав? Життя письменника закінчилося трагічно. За що постраждав поет? Мозковий штурм

Слайд 4

Володимир Мономах; У Києві; Про юного половця; Гудця; Євшан-зілля; Про гудця і юного половця.

Слайд 5

Да луче єсть на своєй земли костю лечи, Иже ли на чюже славну быти. (Літопис за Іпатським списком)

Слайд 6

малюнок

Слайд 7

фото

Слайд 8

Мономах, князь Володимир, взяв його під час походу з ясиром в полон і потім при собі лишив за вроду.

Слайд 9

фото

Слайд 10

Словникова робота занедбати - забросить побиватися -горювати, сумувати манівці – непрямі дороги (окольные пути)

Слайд 11

З якою метою звертається поет до літопису? ( як про це сказано у вступі?) Як жилося сині половецького хана в неволі? А як жилося батькові?(які слова підбирає автор для розкриття почуттів батька?) Чому хан почував себе зрадженим? Як ви розумієте поняття зрада? Коли половецький хан посилає гудця , чи вірить він у повернення сина? ...

Слайд 12

Час минав, і став помалу рідний степ він забувати, край чужий, чужі звичаї, як за рідні уважати

Слайд 13

Яким був спів гудця? Чому не пробудив жодних почуттів у душі юного половця? І схилилася стареча голова гудця на груди... Поясніть ці слова А як зреагував юнак на євшан-зілля? Які картини постали в його уяві? Що відчув? До кого звернені останні слова автора? Як їх розуміти? Якими постали у вашій уяві образи поеми?

Слайд 14

Половецький стан

Слайд 15

Тема твору: розкриття почуттів людини, яка забула свою Батьківщину Головна думка : Краще в ріднім краї милім Полягти кістьми, сконати, ніж в землі чужій, ворожій в славі й шані пробувати.

Слайд 16

Мова твору Епітети: пісня - слова гучні, мальовничі,пісня рідна, половецька; спів ніжний, колисковий, любий, сильний, дужий; рідний край - рідний степ, пишнобарвний, квітчастий, край веселий; чужина - в землі чужій, ворожій; ханський син – німий, байдужий; вдача - молодецька

Слайд 17

Метафори: таїться пророкування, зворушує почування, сну не знають очі, кров’ю слово з серця точиться, гудець скаче вовком, соколом шугає. Порівняння: наче вітер у негоду, загула пісня; мов скажена хуртовина, мов страшні Перуна громи, стогнали струни Синоніми: зажурився, засмутився, умовляє, улещає

Слайд 18

Крилаті вислови: Краще в ріднім краї милім Полягти кістьми, сконати, ніж в землі чужій, ворожій в славі й шані пробувати. Там , де пустка замість серця, порятунку вже не буде

Слайд 19

Завдання додому: підготуватися до письмової роботи за темою: “Там, де пустка замість серця, порятунку вже не буде”

Слайд 20

Хай завжди ваші серця будуть наповнені любов'ю до людей, до рідного краю

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література