X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Ірина Жиленко. “Підкова”, “Гном у буфеті”

Завантажити презентацію

Ірина Жиленко. “Підкова”, “Гном у буфеті”

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема. Ірина Жиленко. “Підкова”, “Гном у буфеті”

Слайд 2

Жиленко Ірина

Слайд 3

Слайд 4

ПІДКОВА Була зима. Ішов зелений сніг. За ним — рожевий. Потім — фіалковий. І раптом протрюхикав на коні Дідусь Мороз. І загубив підкову. Та не просту. А золоту. Таким, на місяць схожим, серпиком лежала, — аж розгубились в небі літаки, кричали: «Мама!» — Й крильцями дрижали. А я знайшла. Сказала їй: — Світи тут, на вікні. Щоб все мені збулося! — Зійшлися і роззявили роти сімсот роззяв. Стоять вони і досі...

Слайд 5

Круг них світився то зелений сніг, то голубий, то ніжно-фіалковий. Вони стояли вперто, день при дні, — зачарувала їх моя підкова. Що ж, покладу підкову в чемодан, куплю я шубу. А тоді поїду в Лапландію. Хоч трішки і шкода, вже так і буть — віддам підкову Діду. Оце і все. А сніг звичайним став. Легкий і рівний, пада, пада, пада... Роти закрили всі сімсот роззяв. І розійшлись... І полягали спати.

Слайд 6

«Підкова» У поезії «Підкова» героїня знайшла підкову, яку загубив Дідусь Мороз. Як відомо, підкова приносить щастя, тож дівчина сказала їй: «Світи тут, на вікні. Щоб все мені збулося!» Але знайшлися ті, хто позаздрив, - сімсот роззяв, що стали під вікном і не хотіли йти: «Вони стояли вперто, день при дні, - зачарувала їх моя підкова…». Тому героїня вирішує купити шубу й вирушити до Лапландії, аби віддати підкову власнику. І сніг, що раніше іскрився й світився то зеленим, то рожевим, то ніжно-фіалковим, одразу став звичним, тихим, рівним. Так звичайна заздрість може перетворити казку на буденність.

Слайд 7

Теорія літератури Тема – це те, про що розповідається у творі. Ідея – основна думка.

Слайд 8

Лірична героїня: вірить у силу чарівних речей; фантазерка; мрійниця; порядна; відповідальна.

Слайд 9

Самостійна робота Визначити групи художніх засобів, ужитих у вірші “Підкова”, з’ясувати їхню роль у творі.

Слайд 10

Рідний дім — це фортеця людини, її оберіг. Добре, коли в цьому домі затишно, привітно, коли чекають рідні, найдорожчі люди. Здається, що якийсь добрий гном чи домовичок оберігають лад і спокій у домі. А може, це старий буфет, прабабусина шафа чи ще щось із старих меблів? Вони бачили багато, пам'ятають увесь рід, що тут жив, і бережуть цю пам'ять. Фантастична й зворушлива картина, яку змалювала письменниця, містить у собі глибокий смисл: тільки любов до людей, пошана до старшого покоління можуть допомогти жити в мирі та злагоді.

Слайд 11

Слайд 12

«Гном у буфеті» У таємничий мікросвіт домашнього затишку переносить нас віршований твір «Гном у буфеті». У кожної дитини є свої маленькі друзі, невидимі дорослим. Гном живе в буфеті вже кілька століть, він золотить на свята сервізи, любить пити какао, смоктати м’ятні гостинці. Маленький житель дому сварить пустунів, а слухняним дітям дає шоколадки. Він навчився гарних манер у порцелянової маркізи, яка запрошує його на чай. Проходять роки, століття, але гном буде завжди оберігати тепло дому, дитячу казку.

Слайд 13

Тема: возвеличення почуття пошани, любові до гнома як сімейної реліквії.

Слайд 14

Ідея: дитинство – це чарівний, дивовижний час кожної людини, коли вона сприймає все казкове, цікаве, навіть гнома, що нашіптує казки.

Слайд 15

План характеристики образу гнома Давній мешканець людського будинку. Обов’язки гнома. Риси характеру. Гном – франтом. Значення образу гнома для виховання не одного покоління дітей.

Слайд 16

Самостійна робота Визначити групи художніх засобів, ужитих в поезії, з’ясувати їхню роль у творі: епітети… метафори… риторичні оклики…

Слайд 17

Заповни анкету Анкета Ім’я Вік Зовнішність Заняття Друзі Риси характеру Уподобання

Слайд 18

Гра “Хто швидше?” Із чого була зроблена підкова? Скільки роззяв дивилися на підкову? Куди зібралася поїхати лірична героїня вірша “Підкова”? Що дав гном слухняним дітям? Як гном готується до свят? У кого гном навчився чемних манер? Як гном розважає дітей у довгі засніжені ночі?

Слайд 19

Тема. Ірина Жиленко “Жар - птиця”

Слайд 20

Теорія літератури Казка - це фольклорний розповідний твір про вигадані, а часом і фантастичні події.

Слайд 21

Теорія літератури Види казок за змістом: казки про тварин; побутові казки; фантастичні казки.

Слайд 22

Теорія літератури Побудова казки: зачин основна частина кінцівка

Слайд 23

Людина створена для щастя, Як птах для польоту. В.Короленко

Слайд 24

Іри на Володи мирівна Жиле нко

Слайд 25

Ірина Жиленко Автор близько двадцяти книг: “Соло на сольфі”, “Автопортрет у червоному”, “Вікно у сад”, “Дім під каштаном”, “Ярмарок чудес”, “Пори року”. Вибрані твори для дітей: “Достигають колосочки”, “Вуличка мого дитинства”, “Двічі по два дорівнює кульбабці”, “Казки про буфетного гнома”…

Слайд 26

В і д з н а к и Лауреат Державної премії України імені Тараса Шевченка; премії імені Володимира Сосюри.

Слайд 27

ЗБІРКА “Казки буфетного гнома” Віршики: “Сніг”, “Лист до Діда Мороза”, “Жар – птиця”, “Кіт – воркіт”, “Давайте дружити”, “Підкова”, “Ягуари”, “Гном у буфеті”, “Нічна казочка”

Слайд 28

Слайд 29

«Жар – птиця» Дитинство - найкращий час у нашому житті. Це пора відкриттів, мрій, фантазій, чарівних пригод. І хочеться побути в дитинстві якнайдовше. У силах поезії зберегти ці таємничі миті, повертаючи нас до них кожного разу знову й знову. Яскравий світ дитячих мрій виразно постає в творах Ірини Жиленко. Завдяки багатій уяві авторки по столиці літає чарівна казкова Жар-птиця, у буфеті живе гном, а сніг світиться усіма кольорами.

Слайд 30

Поетеса Ірина Жиленко не мислить свого життя без польоту мрій. Вона знає, що діти, її улюблені читачі, часто літають «на кульках, планерах і зміях», а тому вона вирішила випустити в повітря і свою чарівну Жар-птицю, щоб було чим захоплюватись, щоб було чому радіти, щоб посвітліли лиця у всіх, хто побачить це диво. Проте екзотична пташка, не звична до співів, захворіла і тепер лікується вдома. Вона п'є молоко, їсть родзинки, читає журнали, щоб подарувати новорічну радість дітям своїм новим польотом. Не всі, однак, раді Жар-птиці — стара кульгава ґава, яка вважала себе Павою, знайшла чарівну пташку занадто яскравою, її думку підтримали ворони. Та добре, що у Жар-птиці більше прихильників, ніж ворогів, тому її завжди чекають із нетерпінням діти і дорослі. Про цю історію Ірина Жиленко повідала у вірші «Жар-птиця».

Слайд 31

У поезії «Жар-птиця» чарівниця годує прекрасну пташку родзинками й випадково випускає з клітки. Жар-птиця освітлює своєю красою всю столицю, цьому радіють навіть дорослі. Людям подобається казкова незвичайна птиця, що приносить щастя й радість: «Як хороше жити під сонцем Жар-птиці!»

Слайд 32

Фрагменти:

Слайд 33

Тема: зображення жар – птиці, яка, перебуваючи у клітці, а потім, покинувши її, освітила все довкола у столиці і принесла людям радість і щастя.

Слайд 34

Ідея: возвеличення краси екзотичного птаха, який робить всіх радісними, веселими; засудження заздрості.

Слайд 35

Із бабусиної скрині Без сокири і без рук, а дім будує.

Слайд 36

Із бабусиної скрині Прилетіли гості, Сіли на помості, Без сокири, без лопати Поробили собі хати.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література