Всі ми козацького роду
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Всі ми козацького роду Бабенко Валентини Василівни вчителя І категорії Семенівської ЗШ I-IIIст.
Народним звитяжцям присвячується: Отих оспіваних Тарасом. Синів отецької землі. Щоб пам'ятали з ранніх літ. Щоб не цурались діти роду І корінь не всихав народу - Уроки нинішньої теми Минуле з майбуттям з'єднають. Аудіозапис пісні “ На горі ”
- Як називається тема, над якою ми працюємо? - Як ви розумієте цю назву? - Підберіть синоніми до слова звитяжці.
…Було колись - в Україні Ревіли гармати; Було колись - запорожці Вміли панувати. Панували, добували І славу, і волю... Т.Г.Шевченко
- Звідки ж взялися козаки запорожці? Які твори відображають життя українців за часів кріпацтва? Так, нелегко жилося кріпакам під гнітом панів. До чого це привело?
Наведіть приклади художніх творів, де описувалися гарні риси козаків. «Козацький рід» - казка (віддані Батьківщині, відважні, відчайдушні) Легенди «Макітрина балка» (сильні, фізично здорові) «Тисячоголова печера на Чатир-Дазі» (свободолюбиві) «На бекеті» Костянтин Басенко (сміливі, витривалі, хоробрі, вправні) «Неспайло і Перетанцюйбіс» Володимир Сушко (дотепні, вміли тримати слово) «Про гетьмана Івана Сулиму «Андріан Кащенко» (віддані землі рідній) «Запорізькі підводні човни» (винахідливі, майстровиті, здібні, талановиті).
Назвіть імена найславетніших гетьманів України Богдан Хмельницький Іван Мазепа Петро Сагайдачний Дмитро Вишневецький Іван Виговський Данило Апостол Северин Наливайко
флотилії Оборонялися ланцюгами оглоблі облога супротивник сигналізації сторожову озвідувальну найпоширенішим Піхоту вважали суходолі уславилися фортець військову залога галери оригінальна Невільники кіннота численною визначалися вершники атакували фронт фланг розташовувалися
6) Коли падало три маяки, це означало: а) ворогів небагато; б) напала велика сила загарбників; в) ворог перейшов кордон. 1) Запорозьку піхоту вважали: а) найчисельнішою, б) найкращою, в) щонайсильнішою. 2) Вона шикувалась: а) в 4 шеренги, б) в 3 шеренги, в) в 2 шеренги. 3) Невільників-веслярів; а) приймали в лави козацтва або відвозили до рідних країв; б) залишали на турецьких галерах. 4) Вершники наступали; а) клином; 6) колом; в) лавою. 5) Про напад ворога сповіщали: а) сиреною; б) ударами в металеву рейку; в) запалювали вогнища.
Вибіркове читання - Хто може доповнити інформацію про бойові походи козаків? - Що ви дізналися про піхоту козацького війська? Зачитайте. - Яка була кіннота запорожців? - Який був бойовий порядок козацького війська? Що сказано про сторожову і розвідувальну службу козаків в тексті?
Диференційована робота над твором. Працюємо по групах 3-я група - знаходить опис і відпрацьовує виразність читання. 1-а група - читає і складає план; 2-а група - читає і готує відповіді на питання після тексту;
Козак - чесна смілива людина. Найдорожча йому - Батьківщина! Козак - слабкому захисник. Цінити побратимство звик! Козак - усім народам друг, І лицарський у нього дух? Козак - це той, хто за освіту, Хто прагне волі і блакиту. Козак вкраїнську любить мову. Він завжди здержить своє слово! Аудіозапис пісні “ Їхав козак ”
Схожі презентації
Категорії