Любіть природу рідну
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Пролунав уже дзвінок, В житті зробимо ще крок. Повернімося обличчям до гостей, Привітно скажемо: «Добрий день». Правда, чудова ця фраза! Вона зближує нас із вами одразу. А сказана вона досить вчасно. Сподіваюся, у всіх чудовий настрій.
Любіть природу рідну, завжди милуйтесь нею: Ранковими світанками, вечірньою зорею. - Любіть дерева голі, любіть дерева в шатах. Вони, ніби колиска, неначе рідна хата. - Не спричиняйте болю, не рвіть природні коси, А щоб росли густії, споліскуйте у росах. - Із трепетом великим підходьте до природи, Вслухайтеся в гармонію, в її чарівні оди. - Все на землі, все треба берегти: І птаха, й звіра, і оту травинку. Не чванься тим, що цар природи ти, Бо врешті ти – лише її частинка. Так, частка – невеличка і залежна — Цю істину сприймай беззастережно. Якщо береш, то треба віддавати, Коли й надалі хочеш царювати.
Тема:Охорона видового різноманіття освітня: сформувати уявлення про охорону видового різноманіття організмів, підвести до розуміння того, що кожний вид організмів є необхідним компонентом біосфери; розвиваюча: розвивати допитливість учнів, навики роботи з додатковою літературою, мережею інтернет, вміння робити висновки та узагальнення, розвивати мову, пам’ять, мислення, уяву, інтерес до сучасної біологічної науки, розвиток почуття відповідальності за свої дії; виховна: виховувати охайність, почуття гармонії, естетичне виховання, розуміння того, що природа прекрасна в усіх її проявах і її необхідно охороняти; сприяти формуванню наукового пізнання світу. Мета:
Скажи мені — я забуду, покажи мені — я запам'ятаю, залучи мене — я навчусь. Східна приказка Як не намагатися, як чудово та артистично не розповідати, а в пам’яті учня залишається: лише 20% від почутого, 30% - того що бачать, 50% - того, що чують і бачать, 70% - того, що говорять, 90% - того, що говорять і роблять.
Проект – це досить тривала й послідовна діяльність, виконувана для досягнення реальної мети та розв’язування життєвої проблеми Р.Уоткінс Ми постійно чуємо, що природу слід охороняти. Про це твердять вчені, педагоги, журналісти, політики… Ми звикли до цього заклику і навіть не замислюємось над його значенням… Необхідно якомога швидше виховати покоління дітей з новим екологічним мисленням, які б свято берегли землю, воду, повітря, рослини, тварини, шанобливо і дбайливо ставились до природи. Актуальність
Проект “Охорона видового різноманіття” Проблема: “Чому ми маємо охороняти природу?” Очікувані результати: Розвиток пізнавальних інтересів учнів. Вдосконалення вміння орієнтуватися в інформаційному просторі. Вдосконалення вмінь готувати виступи з презентацією. Розвиток умінь працювати в групі. Розвиток почуття відповідальності за свої дії. Створення ілюстративних та інформаційних матеріалів. Розвиток інтересу до сучасної біологічної науки. Сформувати уявлення про необхідність охорони видового різноманіття.
Тип проекту: за предметно змістовою ділянкою: монопроект – біологічний; за характером контактів: внутрішній (всередині школи); за кількістю учасників: групові, учні 11 класу; за тривалістю виконання: середньої тривалості (місяць); за характером координації: безпосередній. за домінуючим видом діяльності: ознайомлювано – орієнтовний (інформаційний);
Інформаційні проекти Спрямовані на збір інформації, її аналіз та узагальнення фактів. Потребують чіткої структури, можливостей систематичної корекції під час проектної діяльності. До обов’язкових структурних елементів належать: Мета проекту – результат (стаття, реферат, доповідь, відеоматеріали тощо). Предмет інформаційного пошуку – поетапність пошуку з визначенням результатів – аналітична робота над зібраними фактами – висновки – корекції, у разі потреби – подальший пошук інформації – аналіз нових даних – висновки – оформлення результатів (обговорення, редагування, презентація).
Механізм реалізації проекту. Визначення проблеми “Чому ми маємо охороняти природу?” Робота з інформаційними ресурсами (ознайомлення з літературою з даного питання; робота в інтернеті). Ознайомлення учнів із суттю проекту та основними етапами його реалізації. Охорона видового різноманіття: основні напрямки збереження різноманітності організмів; Червона книга; природоохоронні території; природоохоронне законодавство України. Аналіз і систематизація одержаних даних. Підбиття підсумків, оформлення результатів (презентація, книга, альбом, фільм, буклети). Проведення уроку біології в 11 класі, тематичної конференції для учнів 8-11 класів.
Критерії оцінювання: Зібрана й опрацьована інформація про заповідні території, Червону книгу, види рослин і тварин, що до неї занесені, їх доцільність та відповідність темі. Уміння представити, донести до слухача інформацію. Оригінальність і творчість під час підготовки та презентації проекту, включаючи музичне оформлення, книги, альбоми, буклети, фільми і т.д. Письмове оформлення проекту (папка, диски). Мета проекту: Вдосконалення учнями навичок проектної роботи. Розвиток пізнавальних інтересів учнів, творчих здібностей учасників проекту. Розвиток інтересів до сучасної біологічної науки. Підвести до розуміння того, що кожний вид організмів є необхідним компонентом біосфери. Естетичне виховання, розуміння того, що природа прекрасна в усіх її проявах і її необхідно охороняти. Розвиток почуття відповідальності за свої дії.
Природоохоронні території України території, створені з метою охорони природних ландшафтів від надмірних змін внаслідок господарської діяльності людини на території України. Загальна площа природно-заповідного фонду України становить 2,8 млн. га Біосферні заповідники: Асканія-Нова, Карпатський, Чорноморський, Дунайський. 17 природних заповідників, площею 160000 га. Найбільші: Розточчя, Медобори, Канівський, Кримський, Ялтинський гірсько – лісовий, Карадаський, Мис Мартьян. 15 природних парків: Найбільше їх в Карпатах: Карпатський, Синевир, Сколівські Бескиди, Яворівський, Гуцульщина. Подільські Товтри в Хмельницькій області. Шацький природний заповідник створений на Поліссі. Азово-Сиваський, на Лівобережній Україні - Деснянсько-Старогутський, Ічнянський, Гомільшаеські ліси, Святі гори. Заказники – 2632, площа – понад 1млн. га. – 37% від природно – заповідного фонду України. Пам’ятки природи – 3025 Інші природоохоронні території – 23,5%: регіональні ландшафтні парки (44), заповідні урочища (774), ботанічні сади (22), зоологічні парки (13), парки-пам'ятки садово-паркового мистецтва (538), дендрологічні парки (39).
Червона книга України Червона книга фактів – 1953р., 211 найрідкісніших у світі видів та підвидів ссавців, 312 видів та підвидів птахів. Червоний колір – колір тривоги. Чорний список – список тварин, які вимерли за історичну добу людства. 1966 р. – Міжнародна Червона книга. 1977 р. – список рідкісних видів. 1980 р. – І видання “Червоної книги” України. 1994 р. – Червона книга тварин України. 1996 р. – Червона книга рослин та грибів України.
Стаття 14. До Червоної книги України в першу чергу заносять реліктові та ендемічні види, види, що знаходяться на межі ареалу, види, що мають особливу наукову цінність, а також види, поширення яких швидко зменшується внаслідок господарської діяльності людини. Пропозиції про занесення до Червоної книги України видів тваринного або рослинного світу можуть вносити відповідні науково – дослідні установи, державні і громадські організації, окремі фахівці, вчені. Стаття 16. Виключення видів тваринного і рослинного світу з Червоної книги України. Види тваринного і рослинного світу, занесені до Червоної книги України, які внаслідок вжитих природоохоронних заходів на підставі результатів наукових досліджень визнані такими, що знаходяться поза загрозою зникнення, підлягають виключенню з питань Червоної книги України. Закон України про Червону книгу
Стаття 13. Категорії видів тваринного і рослинного світу, що заносяться до Червоної книги України Залежно від стану та ступеня загрози зникнення, об'єкти Червоної книги України поділяються на категорії. Постановою від 29 жовтня 1992р. Кабінет Міністрів України затвердив Положення про Червону книгу Країни. За цим положенням прийняті такі категорії: 0 – зниклі: види, про які після неодноразових пошуків, проведених у типових місцевостях або інших відомих та можливих місцях розповсюдження, відсутня будь-яка інформація про їх існування у дикій природі; І – зникаючі: види, що знаходяться під загрозою зникнення і збереження яких є малоймовірним, якщо продовжиться згубна дія чинників, що впливають на їх стан; ІІ – вразливі: види, які у найближчому майбутньому можуть бути віднесені до категорії ”зникаючих“, якщо продовжиться дія чинників, що впливають на їх стан; ІІІ – рідкісні: види, популяції яких невеликі і які у даний час не належать до категорії ”зникаючих“ або ”вразливих“, хоча їм і загрожує небезпека; IV – невизначені: види, про які відомо, що вони можуть належати до категорії зникаючих, вразливих чи рідкісних, але ще не віднесені до неї; V – недостатньо відомі: види, які не можна віднести до жодної із зазначених категорій через відсутність необхідної повної і достовірної інформації; VІ – відновлені: види, популяції яких завдяки вжитим заходам щодо їх охорони не викликають стурбованості, однак не підлягають використанню і потребують постійного контролю.
Нарцис вузьколистий Багаторічна трав’яниста рослина заввишки 20-40 см. Зростає в Карпатах: на масиві Свидовець та на Мармароському. У Закарпатті за другу половину ХХ сторіччя із 13 місць зростання лишилося лише три: на околицях м. Хуст, в урочищах Дубки й Дуброви поблизу смт Буштино Тячівського р-ну та на околицях с. Залужжя Мукачівського р-ну. Росте на вологих луках, у розріджених болотистих дібровах та на гірських луках серед чагарників. Чисельність скорочується через збирання на букети, викопування цибулин, сільськогосподарське освоєння та меліорацію земель і застосування мінеральних добрив. Охороняється у Карпатському біосферному заповіднику ( в Долині Нарцисів). Необхідно створити охоронні природні території в усіх місцях зростання. Narcissus angustifolius Curtis
Кожному із нас треба запам’ятати , що коли ми збираємо, продаємо або купуємо ці рослини, то наближаємо їх загибель. Їхня доля залежить безпосередньо від кожного з нас.
Асканія-Нова Біосферний заповідник, найдавніший (заснований в 1874 році) в Україні. В ньому збереглись унікальні ландшафти степів України до їх змін в результаті господарської діяльності людини.
Дунайський біосферний заповідник Біосферний заповідник почав своє існування з 1976 року. На території України він має площу 120000 га і продовжується в Румунії. Заповідник охороняє гирло Дунаю з його численними колоніями птахів.
Чорноморський біосферний заповідник Біосферний заповідник створений у 1927 році. Площа – 89129 га. Розташований на північному узбережжі Чорного моря захоплює акваторію та дрібні острови у Тендрівській і Яголицькій затоках. Охороняє великі території гніздування птахів. Власне, заради птахів, в основному, і створений Чорноморський заповідник.
Карпатський біосферний заповідник Біосферний заповідник створений у 1968 році для збереження унікальних гірських ландшафтів Карпат. Заповідник включає в себе кілька масивів загальною площею 53630 га. В заповіднику збереглася унікальна флора й фауна Українських Карпат.
Канівський природний заповідник Черкаська область Створений 1923 року, площа – 2027 га, розташований неподалік Канева, на правому березі та заплавних островах річки Дніпро. Межує з Чернечою горою – місцем поховання Т.Г.Шевченка. Основні функції – охорона унікальних природних комплексів лісостепу, збереження різноманіття, спостереження за зміною природних процесів.
Отже, чому ми маємо охороняти природу? живі істоти створив Бог; живі істоти виникли в процесі еволюції. У будь якому разі, живі істоти створені НЕ ЛЮДИНОЮ! Так чи можемо ми розпоряджатися їх долею, вирішувати, кому з них можна існувати, а кому – ні? Оце, на наш погляд, і є головною причиною охорони природи: МИ НЕ МАЄМО ПРАВА РУЙНУВАТИ ТЕ, ЩО СТВОРЮВАЛОСЯ НЕ НАМИ!!! Тому ми не можемо й вирішувати долю інших живих істот!!!
Земля не належить нам, це ми належимо Землі. Ми – люди, поки є природа. Квіти часто нам говорять втричі більше, ніж слова. Річка хай куди хоче тече. Кращий пропагандист природи – сама природа. І чим ближче будем до неї ми, тим глибше зрозумієм її, станем духовно багатшими. В долі природи – наша доля.
Природа – це казка, яку треба читати серцем. Кожний вид живих істот вплетений до чудової сітки життя планети. Коли хтось із них зникає, сітка не руйнується, але змінюється. І змінюється необоротно: зниклу істоту неможливо поновити, тому й сітка життя вже ніколи не буде такою, як за її існування. фотоальбом Тож любіть природу, завжди милуйтесь нею!!!
Якщо цей урок зробив когось добрішим до інших істот, - ми працювали недаремно. Але добрішим не для виступу на уроці, не для книги, альбому, презентації, фільму або “красного слівця”, а добрішим насправді – наодинці з природою, коли нема нікого, хто б міг похвалити. Mp.3
Використані джерела: Загальна біологія ,підручник для учнів 10-11 класів середніх загальноосвітніх шкіл, М.Є.Кучеренко, Ю.Г.Вервес, П.Г.Балан та інш – К.: Генеза, 1998 Червона книга України. Вони чекають на нашу допомогу О.Ю.Шапаренко, С.О.Шапаренко – Х.: Торсінг, 2002. О. В. Тагліна Метод проектів на уроках біології. –Х.: Видавництво”Ранок”, 2009 р. http://uk.wikipedia.org http://pryroda.in.ua http://www.greenparty.ua http://www.nedaleko.ua http://vsekommentarii.com http://www.youtube.com www.ua32.com blogs.privet.ru findmapplaces.com
Схожі презентації
Категорії