"Соціальна мобільність"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Соціальна мобільність - процес переміщення особи між ієрархічно й функціонально організованими елементами соціальної структури(класами , верствами, групами та категоріями населення, позиціями). перехід індивіда, соціального об'єкта або цінності, створеної або модифікованої завдяки людській діяльності, від однієї соціальної позиції до іншої.
Здійснити соціальну мобільність збільшити чи зменшити прибуток,владу, престиж у результаті переходу на іншу позицію, до іншої групи .
Вертикальна - відносини , що виникають внаслідок переміщення індивіда або соціального об’єкта з одного соціального прошарку в інший
Горизонтальна – та ,що передбачає перехід індивіда з однієї соціальної групи і іншу, яка розміщена на тому ж рівні.
“ Канали вертикальної циркуляції ” деякі «ліфти» або «шляхи», якими дозволено індивідам переміщуватись вгору чи вниз, з одного прошарку в інший.
Сорокін виділяв 7 основних інститутів: Армія Школа Церква Сім’я Політичні Економічні організації Професійні
Внутрішньогенераційна мобільність — це висхідна чи спадна мобільність окремої людини протягом її життя. Міжгенераційна мобільність — це рух індивіда соціальною драбиною між різними поколіннями.
Соціальний портрет молоді: Життєві плани покоління та його цінності Рівень освіти; Професійна підготовка молоді; Рівень зайнятості молоді; Її місце на ринку праці.
Обираючи професію, молодь бажає мати: Високий прибуток Працювати за здобутою професією Орієнтована на цікаву роботу, що забезпечить престиж і кар’єру.
Тенденції соціальної мобільності в Україні: масова примусова, недобровільна міжпрофесійна мобільність зумовлена кризовим станом суспільства в період інституціональних змін, який знижує попит на деякі професії, наявність безробіття тощо; спадні соціальні переміщення як домінантні тенденції у процесах соціальної мобільності для абсолютної більшості населення; висхідні соціальні переміщення характерні для порівняно невеликих соціальних груп (переважно для правлячої еліти; зміна професії як складова стратегії виживання; примус до самозайнятості без професійної перекваліфікації; рух у спадному напрямку суттєво переважає рух у висхідному напрямку; стратегії успіху властиві переважно молоді у той час, як для середнього та старшого покоління характерні стратегії виживання.
Схожі презентації
Категорії