психологічний супровід
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Психологічний супровід обдарованості Практичний психолог Стецюк Л.В. Ізяславський НВК “ЗОШ І-ІІІ ст.№2, ліцей”
Обдаровані діти – це такі діти, які мають вищий рівень здібностей, ніж у її однолітків. Талановиті діти – це діти, яким притаманна система якостей, особливостей, яка дозволяє особистості досягти видатних успіхів в оригінальному здійсненні творчої діяльності. Здібні діти – це діти, які успадкували задатки, що за сприятливих умов дозволяють більш успішно оволодіти тією чи іншою діяльністю.
Структура психологічної служби в роботі з обдарованими дітьми: Психологічна служба школи Вивчення особистості учня Освіта батьків через батьківські збори Освіта вчителів у системі ППС Адміністрація закладу Визначення учнів, які відрізняються від інших за своїми здібностями Визначення рівня загальних розумових здібностей Вивчення психофізіологічних особливостей учнів Визначення рівня інтелектуальних особливостей Типологічна диференціація та створення банку даних Обдаровані діти Розробка рекомендацій батькам, які виховують обдаровану дитину Бесіди, анкетування батьків Індивідуальні консультації Батьки Бесіди, анкетування Групове тестування учнів вчителем Рекомендації Проведення семінарів, тренінгів з проблем розвитку творчого потенціалу Допомога в розробці програм індивідуального розвитку дитини Вчителі Аналіз особливостей розвитку Контроль за нервово-фізичним навантаження Створення ліцейних класів за здібностями дітей Психологічний супровід МАН та розробка рекомендацій Адміністрація
Рекомендації учасникам навчально-виховного процесу Адміністрації: Забезпечуйте системність у роботі, що передбачає розробку індивідуальних програм. Організовуйте роботу по виявленню потенційно обдарованих дітей. Створюйте розгалужену сітку гуртків. Забезпечуйте введення психологічних дисциплін у навчальний процес. Роботу з обдарованими дітьми організовуйте на основі співпраці вчителів, психологів, батьків.
Рекомендації учасникам навчально-виховного процесу Педагогам: Створення умов для природного самовираження учня (доброзичливість, толерантність, тактовність у взаєминах з учнями. Навчання учнів діяти незалежно (не надавати прямих вказівок). Постійне вивчення сильних та слабких сторін учнів; у роботі – спирання на сильні сторони. Привчання учнів до навиків самостійного вирішення проблем. Сприяння ініціативі учнів, позитивне ставлення та заохочення до діяльності.
Рекомендації учасникам навчально-виховного процесу Батькам: Ведення щоденника спостережень за розвитком дитини, аналіз процесу розвитку. Спонукання до знаходження дитиною самостійного вирішення проблем. Навчання спілкуванню із дорослими. Терпляче ставлення та відверті відповіді на запитання дітей. Сприймання дитини такою, якою вона є, не порівнюючи її з іншими дітьми.
Рекомендації учасникам навчально-виховного процесу Учням: Навчання самоорганізації. Навчання контролю своїх емоцій. Самостійне попередження перевантаження. Навчання спілкуванню (знаходити теми для інших, бути гарним слухачем). Дотримання гігієни розумової праці, навичок релаксації.
Схожі презентації
Категорії