Вдосконалення психологічної служби гімназії 2008-2009н.р
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Встановлені мета та завдання були виконані шляхом: психодіагностики; консультування; психопрофілактики; надання допомоги учням, вчителям, батькам у вирішені питань навчання, виховання і розвитку дітей і підлітків; психолого-педагогічної діагностики готовності до навчання; допомоги у виборі профілю навчання; проведення психолого-педагогічної корекції асоціальної поведінки підлітків; проведення роботи з розвитку обдарованих дітей; вибору молоддю професій з урахуванням їхньої підготовки та здібностей
Використані такі методики Вивчення психологічної готовності дітей 1-х класів. Комплексне вивчення учнів 5-х класів. Вивчення мотивації навчальної діяльності – 5, 7, 9 класи. Система ціннісних орієнтацій – 9-10 кл. Вивчення міжособистісних стосунків “учень-учень”, “учень-вчитель”, “учень-кл.керівник”. Опитування батьків щодо ефективності організації системи роботи гімназії.
Функції в системі профільного навчання: пізнавальна функція; соціальна функція; психолого-педагогічна функція; медико-фізіологічна функція; професійна освіта; профконсультування, що включає в себе: - довідково-інформаційну функцію; - діагностичну функцію; - формуючу функцію.
Допрофільна підготовка 7-9 класи У 7 класах (за запитом у 8-х класах) проводиться комплексна діагностика: визначення кола інтересів та здібностей учнів (методика «Карта інтересів», «Здібності учнів»); виявлення рівня інтелекту (методика ШТУР). Для точного визначення профілю проводиться анкетування учнів, за результатами анкет і методик складається зведена таблиця, в якій кожній дитині на певний момент буде рекомендовано профіль навчання. Обов’язково проводиться анкетування батьків, з метою остаточного визначення профілю. Комплексна діагностика для 9-х класів: крім анкетування учнів та їхніх батьків; методики ШТУР; передбачає вдосконалену методику ДДО, що наближає учнів до вибору майбутньої сфери діяльності. Система роботи практичного психолога
Ключові компетенції Вивчення ключових компетенцій – 9-11 класи. Вивчення умінь та навичок учнів старших класів. Вивчення розвитку інтелектуальної, інформаційної та комунікативної компетентності підлітків.
Робота з обдарованими дітьми Заводиться індивідуальна соціально-педагогічна та психологічна картка Вивчаються такі аспекти: пізнавальна сфера (пам'ять – зорової, слухової, оперативної; уява – просторова, асоціативність; сприйняття – зорове, слухове; увага – стійкість, обсяг, переключення, концентрація; мислення – гнучкість, синтез, аналіз, абстракція, рівень творчого мислення, аналітико-синтетична діяльність); вивчення інтелекту; мотиваційний аспект (мотивація навчання); аспект стосунків (індивідуально-типологічні особливості – темперамент, тривожність, сила волі, комунікабельність; міжособистісні стосунки – соціальний статус у класному колективі, особливості психічної адаптації в шкільному середовищі). Система роботи практичного психолога
Вивчення запитів на діяльність гуртків, студій, факультативів, додаткових занять Використовується адаптована анкета для учнів, яка проводиться два рази на рік. Перший раз анкета проводиться у кінці календарного року з метою вивчення задоволеності обраними гуртками, студіями, факультативами. Другий раз – у кінці навчального року з метою виявлення задоволеності учнями відвідуванням занять та вивчення запитів на діяльність гуртків, студій, факультативів, додаткових занять на наступний навчальний рік. Система роботи практичного психолога
Проблеми в роботі психологічної служби Недостаток часу на проведення діагностичної роботи у зв'язку з завантаженістю навчального плану. Недостатньо психологічної літератури та адекватних, валідних методик.
Напрямки удосконалення Впроваджуються комп'ютерні технології у процесі роботи психологічної служби (діагностична, розвивальна та трохи корекційна робота). Налагоджується контакт з початковою ланкою. Налагоджувати більш тісний контакт психологічної служби з громадськістю. Бажано б мати в гімназії кабінет психологічного розвантаження.
Схожі презентації
Категорії