Проблема вибору. Як навчитися вибирати
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розвиток виробництва має межі. Вони спричинені тим, ще у кожний момент часу суспільство володіє лише певним обсягом виробничих ресурсів, миттєве збільшення яких є нереальним. Через обмеженість ресурсів суспільство завжди стоїть перед проблемою: як розподілити їх таким чином, щоб досягти найкращого результату, тобто як створити таку кількість споживчих благ, щоб мати змогу якнайповніше задовольнити потреби? Сутність проблеми вибору
Виробничі можливості економічної системи обмежені рідкістю ресурсів виробництва, їх рідкісність з розвитком суспільства, як правило, зростає. Це зумовлено тим, що вичерпуються невідтворювані ресурси, водночас розширюються і зростають економічні потреби. Перед суспільством постає проблема економічного вибору. Вона стає основною проблемою ефективного функціонування економічної системи. Сутність проблеми вибору
Відображенням проблеми економічного вибору є постановка трьох основних питань економіки: 1) Що виробляти? Які із можливих товарів і послуг повинні вироблятись даною економічною системою і протягом якого часу? 2) Як виробляти? За якої комбінації виробничих факторів, з використанням якої технології і організації виробництва повинні створюватись обрані товари і послуги? 3) Для кого виробляти? Хто буде купувати створені продукти, оплачувати їх, здобуваючи від цього користь? Яким буде доход нації від виробництва даних товарів і послуг? Сутність проблеми вибору
Проблему економічного вибору відображає крива виробничих можливостей. Важливі припущення: · наявні фактори виробництва постійні як кількісно, так і якісно, · технологія виробництва не змінюється (const). Крива виробничих можливостей
Кожна точка на кривій виробничих можливостей (А, В, С, D) характеризує максимальний обсяг виробництва двох товарів одночасно, що свідчить про ефективність використання наявних ресурсів. Збільшення виробництва товару X неодмінно вимагає зменшення виробництва товару Y: мають місце альтернативні витрати. Альтернативні витрати - визначають цінність найкращого варіанту, від якого відмовилися в процесі економічного вибору. Вони характеризуються цінністю втрачених можливостей: витрати на виробництво будь-якого блага, що виражені через інше, яким жертвують. Крива має вигнуту форму: кожна додаткова кількість товару Х потребує все більшого скорочення виробництва товару Y. Точка F знаходиться нижче кривої ABCD: вона являє собою неефективне використання ресурсів. Точка М знаходиться поза межами ресурсних можливостей: ілюструє обмеженість ресурсів графічно. Крива виробничих можливостей
Крива виробничих можливостей ілюструє такі фундаментальні положення: 1. рідкісність ресурсів означає, що всі комбінації випуску товарів, розміщених ззовні кривої виробничих можливостей, нездійсненні; 2. необхідність вибору з-поміж досяжних комбінацій товарів; 3. існування витрат втрачених можливостей — на це вказує спадний характер кривої виробничих можливостей; 4. опуклість кривої виробничих можливостей свідчить про існування проблеми зростання альтернативних витрат. Крива виробничих можливостей
Вміння вибирати Вміння вибирати ілюструє крива виробничих можливостей. Для цього необхідно досягти ефективності, що характеризує зв'язок між обсягом вироблених економічних благ і кількістю ресурсів, що застосовуються в процесі виробництва. Більша кількість благ, отримана від даного обсягу затрат означає підвищення ефективності. Менший обсяг благ від даної кількості затрат — зниження ефективності. Отже, ми бачимо що зробити ефективний вибір можна лише в точках на кривій виробничих можливостей, оскільки це максимально можливий обсяг виробництва продукції, при даному обсязі ресурсів;
Визначити, які точки на кривій виробничих можливостей є неефективними чи недосяжними. Відобразити графічно зростання виробничих ресурсів
Схожі презентації
Категорії