"Конфлікт"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Конфлікт (з лат. conflictus – зіткнення) – особливий вид взаємодії, в основі якого лежать протилежні і несумісні цілі, інтереси, типи поведінки людей та соціальних груп, які супроводжуються негативними психологічними проявами.
Конструктивний конфлікт базується не на “особистостях”, а на виявленні об’єктивних причин незгоди.
Види конфліктів: внутрішньоособистісні та зовнішньоособистісні (міжособистісні, конфлікти між особистістю та групою); прямі та непрямі; індивідуальні (внутрішньособистісні та зовнішньоособистісні) і групові.
Міжособистісні конфлікти можуть бути спричинені: відмінностями в психологічних характеристиках людей; “хибним образом конфлікту”; різницею в поглядах та уявленнях; різницею в цілях та інтересах конфліктуючих сторін.
Причина конфлікту – діалектичне протиріччя, що його зумовлює, але воно може певний час і не виливатися в конфлікт. конфліктоген – слово чи дія, що сприймаються як негативні однією із сторін і провокують початок конфліктної взаємодії. конфліктна ситуація –негативно забарвлене зіткнення конфліктуючих сторін.
Динаміка конфлікту – послідовна зміна стадій і етапів, які характеризують процес розгортання конфлікту від виникнення конфліктної ситуації до вирішення конфлікту.
Стадії конфлікту: Виникнення конфліктної ситуації. Усвідомлення ситуації як конфліктної хоча би однією із сторін. Стадія конфліктної поведінки або взаємодії. Стадія вирішення конфлікту.
Способи управління конфліктом: Ухилення від конфліктної взаємодії. Згладжування конфлікту. Боротьба за перемогу в конфлікті. Компроміс. Співробітництво
Методика вирішення конфлікту : “Зняти маски” і “стати самим собою”. Виявити і усвідомити справжню причину конфлікту. Відмовитися від принципу “перемога за будь-яку ціну”. Знайти декілька можливих варіантів вирішення конфлікту. Оцінити варіанти і вибрати кращий. Переконати іншу сторону конфлікту у тому, що даний варіант є найоптимальніший Усвідомлювати й оберігати цінність взаємовідносин.
Асертивність-“неконфліктна поведінка”, “уміння вирішувати конфлікти” Поведінка людини на основі таких якостей: повага до себе, почуття власної гідності, чесність, протидія маніпуляції; повага до інших, дружелюбність, визнання права інших на власну точку зору, позицію, невикористання відносно інших маніпулятивних технологій; використання при вирішенні конфліктних ситуацій принципу співробітництва.
Схожі презентації
Категорії